![]() |
Kruiden
Gebruik jij zelf vaak kruiden in de gerechten die je klaar maakt?
Of als anderen een gerecht hebben gemaakt om toch je eigen eten wat op smaak te brengen? Zo ja, welke kruiden gebruik je allemaal? Heb je je kruidenkastje helemaal vol, of hou jij het bij wat zout en peper? |
Zonder kruiden kan je niet koken.
Kruiden zijn een must. Die geven juist de lekkere smaak eraan. Ik gebruik van peper, zout tot gember tot andere rare kruiden mix. :) |
We gebruiken een paar potjes van Verstegen (over gehouden aan een stage.). Verder gebruiken we alleen peper, zout, paprikapoeder, kerrie, peterselie, basilicum, bieslook.. Gewoon standaard dingen.
|
wij gebruiken idd ook de standaard dingen... maar we hebben ook wel een aantal andere kruiden als laos enzio..
|
Ook wij gebruiken de standaard kruiden.
|
Meestal gewoon peper of zout (y)
|
Citaat:
wij gebruiken heel veel kruiden, vooral indiase kruiden. maar ook chinese en indonesische. ja en de standaard kruiden. |
Niet zo vaak exotische soorten...alleen voor speciale gerechten. Sambal maakt vaak een hoop goed ;)
|
Zélden.. ik heb wel zo'n potje waar 6 dingen bij elkaar zitten (nootmuskaat, kerrie, peper, paprika, zout en nog iets) maar alleen het zout gebruik ik zo nu en dan omdat dat moet volgens de gebruiksaanwijzing. Ik vind m'n eten prima zonder allerlei dingen erover.
|
Wij eten bijna alleen maar hollandse kost, dus dat komt neer op alleen zout en peper.
Als ik kook maak ik nog wel 's iets 'anders' en gebruik dan ook allerlei kruiden. |
Ik gebruik redelijk veel kruiden en dan het liefst vers! :)
|
jah, niet alleen in 't avondeten maar ook bij tostis en door de brinta (al is kaneel een specerij en geen kruid... maargoed).
Ik beschik over grote busjes kaneel, peper, paprikapoeder, kerrie, nootmuskaat, en gehaktkruiden, kleinere potjes scherp paprikapoeder, cayennepeper, chilipeper, djinten en sereh, doosjes basilicum, oregano, bieslook, koriander, djahé, kurkuma, en speculaaskruiden, en per theelepel verpakte dingetjes van karwijzaad, kervel, kardemomvruchtpoeder en salie. Ik heb ze allemaal wel eens gebruikt, behalve de speculaaskruiden. Sommigen heb ik van mijn moeder gekregen omdat zij ze per ongeluk dubbel had gekocht, anderen heb ik gekocht omdat ze in een recept hoorden, van mij door het eten moesten, of mij leuk leken om eens te proberen |
verschillend --> zout, peper, peterselie, basilicum, slakruiden, biefstukkruiden, dille, rozemarijn enz..
|
Citaat:
Paprikapoeder, chilipoeder, basilicum e.d. |
Oregano.
Basilicum. Tijm. Peterselie. Peper. Zout. Vetsin. Chilipoeder. Kerrie. Djahé. Djintan & dat soort dingen. Ligt er maar net aan wat je maakt. :cool: |
Het keukenkastje staat hier helemaal vol. Het eten is ook anders zo flauw vind ik.
M'n moeder gebruikt altijd heerlijke kruiden. |
Mijn favorieten: paprika, chili, gedroogde peterselie en look
|
aardappelkruiden voor over de krieltjes (y)
|
Er staat wel wat.. maar ik weet nooit echt wat ik d'r door heen moet gooien en wat voor smaak het er aan toevoegd. Dus meestal gooi ik er gewoon een zooi italiaanse tuinkruiden doorheen.
Van de rest weet ik niet goed hoe ik 't moet gebruiken.. |
Ik gebruik altijd kruiden en specerijen bij het koken, heb ook genoeg potjes in mijn kast staan :) Wat ik gebruik, hangt natuurlijk af van wat ik maak. Ik denk dat ik kaneel wel heel vaak gebruik (vooral door rijst en over pannekoeken met wat boter). Verder gebruik ik ook graag (verse) nootmuskaat, voor over bonen, bloemkool, spruitjes etc...
|
Vooral verse kruiden. Verse koriander is mijn favoriete kruid. Gerechten met verse koriander en gember zijn vrijwel altijd heerlijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar bij mij zo ongeveer hetzelfde. :) |
gewoon standaard peper en zout en vleeskruiden en kipkruiden en dat soort dingen :o
|
Wij hebben lekkere mozarella (?) zout. :cool:
M'n moeder gebruikt redelijk veel kruiden, ik ben niet zo goed in het zelf fabriceren van lekkere gerechten helaas. (n) |
Meestal alleen peper&zout. Ik weet niet goed welke kruiden waar bij passen en ben bang dat ik alles verpest ermee :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |