Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Onderbuik trainen! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1116954)

wr_faya 01-03-2005 14:42

Onderbuik trainen!

Heey Hey,
kan iemand mij vertellen hoe ik het best mij onerbuik kan trainen?
Daar zit ik namelijk erg mee!
En wil er natuurlijk goed uit zie voor de zomer :rolleyes:
Groetjes

Chloe Siere 01-03-2005 15:00

Op je rug liggen, en dan je benen gestrekt van de grond naar een hoek van 90 graden brengen. En dan weer terug (maar de grond niet raken!). Moeilijk uitleggen zeg.

Ontzettend zwaar en eigenlijk voornamelijk voor al je buikspieren, maar óók goed voor je onderbuik.

Andijvie 01-03-2005 15:21

Citaat:

Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 16:00 :
Op je rug liggen, en dan je benen gestrekt van de grond naar een hoek van 90 graden brengen. En dan weer terug (maar de grond niet raken!). Moeilijk uitleggen zeg.

Ontzettend zwaar en eigenlijk voornamelijk voor al je buikspieren, maar óók goed voor je onderbuik.

Die wilde ik ook gaan zeggen :) Ik probeer bij die oefening wel altijd een beetje vals te spelen door met m'n armen een beetje af te zetten, dat moet je dus niet doen :) Armen kan je over je borst heen vouwen oid, zodat je niet vals kan spelen :P

Chloe Siere 01-03-2005 15:41

Citaat:

Andijvie schreef op 01-03-2005 @ 16:21 :
Die wilde ik ook gaan zeggen :) Ik probeer bij die oefening wel altijd een beetje vals te spelen door met m'n armen een beetje af te zetten, dat moet je dus niet doen :) Armen kan je over je borst heen vouwen oid, zodat je niet vals kan spelen :P
Ik pak meestal de poten van mn bed vast oid. Anders is die oefening te zwaar vind ik...

bench140 01-03-2005 16:05

Alweer

klik: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1112458

wr_faya 01-03-2005 16:13

Citaat:

Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 16:00 :

Jah Zoiets ongeveer!
Maar heel veel fitness sites zeggen, dat je op je rug moet gaan liggen, je hand onder je kont en dan 90 graden met je voeten omhoog en omlaag.

Op die manier voel ik dus werkelijk echt nix van me onderbuikspieren!

Chloe Siere 01-03-2005 18:33

Citaat:

wr_faya schreef op 01-03-2005 @ 17:13 :
Jah Zoiets ongeveer!
Maar heel veel fitness sites zeggen, dat je op je rug moet gaan liggen, je hand onder je kont en dan 90 graden met je voeten omhoog en omlaag.

Volgens mij voel je je onderbuikspieren vrijwel nooit na ze getraind te hebben, omdat je ze bijna niet intensief kan trainen. Ik heb ze in ieder geval nooit écht goed gevoeld... En ik kan wel zeggen dat ik op veel verschillende manieren mn buik heb getraind.

Andijvie 01-03-2005 18:39

Citaat:

Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 19:33 :
Volgens mij voel je je onderbuikspieren vrijwel nooit na ze getraind te hebben, omdat je ze bijna niet intensief kan trainen. Ik heb ze in ieder geval nooit écht goed gevoeld... En ik kan wel zeggen dat ik op veel verschillende manieren mn buik heb getraind.
Uhu, ik voel m'n onderbuik ook nooit echt, maar het werkt wel hoor. Mijn vriend doet die oefening al wat langer dan ik hem doe, en je ziet echt verschil :)

Chloe Siere 01-03-2005 18:42

Citaat:

Andijvie schreef op 01-03-2005 @ 19:39 :
Uhu, ik voel m'n onderbuik ook nooit echt, maar het werkt wel hoor. Mijn vriend doet die oefening al wat langer dan ik hem doe, en je ziet echt verschil :)
Hoe vaak doe je m? :)

Nebel 02-03-2005 07:37

Citaat:

Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 19:33 :
ik voel ze behoorlijk :S

jemappelebas 02-03-2005 07:58

Citaat:

wr_faya schreef op 01-03-2005 @ 17:13 :
Jah Zoiets ongeveer!

Dan doe je het verkeerd schat, of je moet echt biggy onderbuikspieren hebben dat je er niks meer van voelt.
Ik voel ze altijd best wel branden. Je moet gewoon als je je benen omhoog doet je je navel intrekken. Net alsof je je plas moet ophouden. Dan worden je spieren aangespannen, en dan aangespannen houden, ook als je teruggaat met je benen, dat is juist het deel waar je je spieren traint.

wr_faya 02-03-2005 08:05

Citaat:

jemappelebas schreef op 02-03-2005 @ 08:58 :
Dan doe je het verkeerd schat, of je moet echt biggy onderbuikspieren hebben dat je er niks meer van voelt.
Ik voel ze altijd best wel branden. Je moet gewoon als je je benen omhoog doet je je navel intrekken. Net alsof je je plas moet ophouden. Dan worden je spieren aangespannen, en dan aangespannen houden, ook als je teruggaat met je benen, dat is juist het deel waar je je spieren traint.

Tjah..Kijk.. Niet voelen is misschien te ver gezocht,
maar verwacht meer spanning rondom mijn onderbuik

Sasjeliefff 02-03-2005 08:30

zown rektouw ding dat je bij fitness gebruikt om je voeten binden en om een paal ofzo, en dan op je rug gaan liggen en je benen naar je toetrekken (een iets zwaardere oefening)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.