Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   opdrachten tekenen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1117051)

*4 01-03-2005 16:59

opdrachten tekenen

ik vind het echt heel moeilijk om een leuk origineel idee te verzinnen voor de opdrachten bij tekenen. DIt keer hebben we ook weer wat: een gebouwtje (bij iedereen hetzelfde) waarbij je zelf de omgeving mag bepalen.
Ik zit hier altijd weken over na te denken, maar nu moet ie al volgende week af zijn! Kan ik me erin oefenen ofzo dat ik sneller op leuke ideeen kom, want met mn examen heb ik anders een probleem..

poetic_tragedy 01-03-2005 19:58

Misschien kan je op internet kijken, en in boeken, je gewoon een beetje laten inspireren?

Sketch 01-03-2005 22:03

Gewoon honderden afbeeldingen bekijken van kunst en zo, en dan kom je meesal wel iets tegen wat je inspiratie oplevert.

Sappie 06-03-2005 19:36

En anders denk je aan boeken bijv. die je gelezen hebt, of aan dingen die je meegemaakt hebt, misschien krijg je dan vanzelf inspiratie

poetic_tragedy 07-03-2005 12:07

wat je ook kan doen is elk ideetje wat je in je hoofd krijgt (ook al denk je in eerste instantie: dat is niks) opschrijven, en erover na gaan denken en uitwerken, misschien kom je uiteindeijk wel tot een goed idee?

Balance 10-03-2005 23:53

Ga gewoon schetsen. Van nadenken komt niets. Ik ken maar wat mensen die altijd gingen zeuren dat ze niks wisten en waar vervolgens ook niks van kwam. Maar als je ze dan aan het schetsen zette, dan kwam er uiteindelijk wel iets.
Oké, in eerste instantie lijkt de schets misschien nutteloos, maar uiteindelijk heb je wel een tiental schetsen waar ideetjes op staan. En als je die vervolgens uitwerkt blijkt er toch best wel wat in te zitten.

En nog een concreet idee: we hebben een keer een opdracht gemaakt met kartonnetjes en verf. Je doopt je stukje karton in de verf en zet vervolgens strepen op je blad. Je kan de stukken karton zo breed of dun maken als je zelf wil. Het geeft een heel futuristisch beeld. Misschien kun je zo drukte om het gebouw heen creëeren, waardoor het dus lijkt alsof je in een stad verkeert waar alles constant voorbij raast? Het is bovendien iets wat je heel snel kan maken, dus dat is handig ivm je tijdslimiet.

brinta 25-03-2005 11:49

wat bij werkt is uitgaan van iets wat ik belangrijk vind, bvb een actuele kwestie en mijn mening daarover weergeven in een werkstuk of tekening, dmv van bvb symbolen of metaforen. Zo strraalt het eindresultaat ook enige diepgang (uche uche) uit

als je voor jezelf een aantal basisonderwerpen hebt die je meestal bezig houden, kan je je eerste schetsen daarvan uit laten gaan en dan kom je vanzelf op andere ideeën

ook als je dingen gaat natekenen die iets te maken hebben met je opdracht kom je vaak op andere ideeën (ik zeg maar wat: je opdracht heeft iets met milieu te maken en je gaat een boom natekenen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.