![]() |
borstspieren?
Ik wissel nu opdrukken af met: op de grond liggen en de halters naar boven te pushen, maar er zijn er wel meer die mogelijken zijn zoals een soort 'vlinderslag'. Weet iemand wat de meest effectieve oefening is voor de borstspieren?
|
Sportschool. Nergens anders kan je effectief massa pakken zonder een hoop geld uit te geven.
Of wil je zeggen dat je een barbell + dumbells heb? |
Hoe wil je op de grond liggen en dan halters uitpushen? Dat kan wel, maar dan maak je niet de gehele beweging van die oefening. Doe het het dan liggend op een bankje.
Wat squat zegt. Er zijn vele manieren om je borstspieren te trainen en met een goede begeleiding in een sportschool kom je een heel eind. |
bankdrukken is geloof ik ook erg goed.
|
Citaat:
Het zijn idd twee staven met losse schijven. Maar volgens mij ontlopen de oefeningen elkaar niet erg veel w.b.t de borst spieren, bankdrukken is in in princiepe dezelfde beweging als opdrukken maar dan omgekeerd. Het enige verschil is dat bij opdrukken het hele lichaam gecorrigeerd worden en bij bankdrukken niet, toch? |
er komt ook andere druk op je borstspieren te staan..je traint en stabaliseert ook de onderliggende spieren
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |