![]() |
als uitwonend inschrijven
maaar ik blijf thuis wonen, schrijf me in op ander adres meld me bij gemeente en dan krijg ik extra studiefinanciering.
maar waar/hoe gaan ze op controleren... |
Dat staat op de site van de IB. ga zoeken.
|
www.ib-groep.nl , klik vervolgens op scholieren,studenten... en daar staat een stukje over de controle.
|
Foei!
|
lijkt me ook een goed plan, gewoon bij een vriend zogenaamd inschrijven ofzo
|
Dan moet je dat aan het einde van het jaar bewijzen dat je daar daadwerkelijk hebt gewoond :p
|
nee hoor dat hoeft tegenwoordig niet meer. Je moet je inschrijven bij de gemeente en je moet je adreswijziging doorgeven bij de ib-groep. Dat controleren ze. Maar je hebt wel nadelen ervan, want je woont niet meer bij je ouders in huis officieel. Daar moet je ook wel rekening mee gaan houden (bijvoorbeeld met je verzekeringen).
|
Citaat:
(Bij mij is er iig weinig/niets veranderd.) Hoe ze controleren weet ik ook niet (zie site van de IBG idd), maar ze doen het wel en ze komen er toch wel achter als je niet echt uitwonend bent, je bent echt niet de eerste die dat probeert te doen. (Bovendien vind ik zo iets ook gewoon *kan het goede woord niet vinden*, maar goed.) |
moet je wel steeds naar dat adres voor je post...
|
Citaat:
Voor het inschrijven bij de gemeente moet je wel een huurcontract hebben. Als ze er achter komen dat dat vals was ben je denk ik schuldig aan valsheid in geschrifte en aan fraude, en daarbij vind ik het hetzelfde als Leonoor en kan ik het goede woord ook niet vinden. |
ik heb me ook ergens in laten schrijven waar k niet echt woon, (k woon gekraakt vandaar) en ze controleren alleen of t adres van jou ouders overeenkomt met jouw eigen woonadres. Als dat dus niet t geval is is alles in orde.
|
Ik vind het zwaar asociaal, maar ja, dat is mijn mening. :)
|
ze controleren het wel maarja...lekker boeiend..je legt gewoon een stapel kleren enzo die je toch niet meer draagt ergens bij een vriend op n kamer neer...laat maar komen dan hoor:P
|
Citaat:
|
Illegaal profiteren van een ander zijn belastingcenten :nono:
|
Citaat:
|
Je kunt ook een bivakmuts opdoen en een winkel overvallen, dan hoef je niet zo lang te wachten op je geld...
|
Citaat:
|
@ts : ga toch gewoon werken of zo. Dat geld is niet van jou, je hebt er geen recht op en het wel krijgen = diefstal.
|
Citaat:
|
Laatste jaar zijn er veel controles uitgevoerd. Als ze erachter komen ben je zuur dat kost je duizenden euro's.
|
Citaat:
|
Citaat:
laat jij je echter inschrijven in een huurhuis, zonder daadwerkelijk een eigen woonruimte (kamer) te hebben, dan KAN dit ooit problemen gaan geven. de eigenaar (huurvereniging of particulier) of de gemeente kan gan onderzoeken of er niet meer mensen wonen, dan waarvoor het huis bestemd is (er is dan in zekere zin sprake van onderhuur, ook al zou je nix betalen) bepaalde post (van de gemeente/overheid: stembiljetten ed) krijg je dan wel op je "nieuwe" adres je vriend bij wie je de kamer "huurt" is natuurlijk ook strafbaar bezig, helemaal als jij hem geld geeft. |
ik heb al 4 jaar een relatie en ik slaap al 3,5 jaar elke dag bij mijn schoon ouders omdat ik thuis problemen heb, volgens mij zien ze dat al als een soort van uitwonend.
ik wil daar nu officieel gaan wonen zodat ik ook mijn post daar heb, maar mijn schoon ouders vroegen of er ook nadelen aan zaten of dat hun dan minder toeslagen krijgen ofzo weten julie dit toevallig?? |
Kan je heel simpel oplossen als dat zo was; een huurcontract opstellen... een bedrag laten storten naar je schoonouders hun rekening(als je een beetje opvoeding hebt gehad, deed je dat wel)... en het is opgelost.
je woont op een andere adres, fiscaal kunnen ze niks bewijzen en zodoende komt het allemaal goed |
het lijkt mij toch ook dat stel je gaat bij je opa/oma, tante/oom, schoonouders random iemand anders die niet je ouders is, wonen, dat je dan gewoon uitwonend bent en dus recht hebt op uitwonende stufi.
|
Citaat:
|
Topic is bijna 5 jaar oud jongens. :|
|
Citaat:
Ik sluit de topic, mrisjuh kan zelf ook heel goed deze vraag in het algemene IB-topic stellen / eigen topic maken, dan kan deze topic naar de eeuwige velden der vergetelheid! Of na verloop van tijd gewoon gepruned worden dus. Dwalende, dolende topics zijn ook zo naargeestig. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15. |