[QUOTE]gueux schreef op 09-03-2005 @ 23:32 :
[B]Dus als hppa had gezegd dat 'de dichter Ilja Pfeijffer' een arrogante klojo is had dat wel gemogen?
Citaat:
Ach shit, jij vindt statement geen mooi woord.
|
Niet zozeer als woord alswel om de semantische waarde. Het is niet gepast.
Citaat:
Hoor eens, als dat de maatstaf was voor goede argumenten is het einde zoek.
|
Het was slechts een weerlegging van jouw opmerking. Die heb je echter goed verfijnd:
Citaat:
Maar vooruit, als mijn one-liner je niet tevreden stemt moeten we de grote Ilja zelf maar quoten: 'Onbegrijpelijke poëzie is altijd beter dan makkelijke poëzie'.
|
Daar zit volgens mij wel wat in. Als je alles toch al zo concreet wil maken, wel.
Citaat:
Gelukkig hoef ik je ook helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk. Mijn mening is dat Ilja Pfeijffer geen fijn persoon is.
|
Wanneer heb je hem ontmoet?
Citaat:
Dat is geen objectief gegeven, geen feit, en daarom is het niet wenselijk de hele wereld van dat standpunt te overtuigen.
|
Ik dacht dat jouw doel in deze was Pfeijffer naar beneden te halen. Oftewel: jouw mening aan mij - ons - uit te leggen.
Citaat:
Al helemaal pro-pfeijfferiaanse poëtici niet, want dat is toch een loze missie :)
|
Gelukkig beschik je nog over een "gezonde dosis humor"...
Citaat:
Omdat het anders zou betekenen dat je net als Pfeijffer zelf vindt dat zijn poëzie beter is dan het werk van anderen. Dat niet alleen, het is zelfs van een andere orde. De man heeft leuke dingen geschreven maar dit lijkt mij wel erg veel lof.
|
Deze verering hangt ook in zekere mate samen met zijn persoonlijke optreden.
Citaat:
(En omdat het woord 'inderdaad' dan op een behoorlijke misinterpretatie van hppa's post zou wijzen ;))
|
Dat "inderdaad" vond ik juist zó mooi geplaatst! :)
Overigens begrijp ik niet waar Pfeijffer de titel "eeuwige tweede dichter des vaderlands" heeft verworven; dat is pas 1 keer gebeurd. Hoewel je het eenmalige misschien aan het eeuwige kunt gelijkstellen, vind ik in deze de middelen het doel niet heiligen.
|