![]() |
Onterechte factuur
Ik heb dus maanden geleden rijlessen gehad. Nou is het probleem hierbij dat de betaling gewoon contant aan de instructeur betaald werd welke het dan maar allemaal door moest geven. Geen bewijs van betaling of iets dergelijks.
Nou kreeg ik in december een factuur van een les die ik niet betaald zou hebben. Deze heb domweg genegeerd, ook de aanmaning die daarop volgde. Ik heb echter vandaag een telefoontje gehad dat ik tot zaterdag de tijd heb om te betalen en ik anders op de deurwaarder kan rekenen. Nu vraag ik mij af wie hier in zijn recht staat. Dit kan toch niet, voor hetzelfde geld had de instructeur al het geld in eigen zak gestoken en had ik een nog groter probleem gehad. Hun administratie is niet op orde, maar ik heb geen enkel bewijs van betaling. Wat is het verstandigste om te doen, gewoon betalen? Het bedrag is niet groot ofzo, maar het doet wel pijn om dubbel te moeten betalen. |
Als je echt betaald hebt, kunnen ze in de stront zakken.
Ga eens praten met de persoon die je betaald hebt. |
Citaat:
|
Dat zou idd wel het beste zijn. Maar ik wil eigenlijk wel graag zekerheid over hoe dit zit. Als ik mijn poot stijfhoud en in het ongelijk wordt gesteld komen er natuurlijk een boel extra kosten bovenop (deurwaarder etc.) en daar voel ik vrij weinig voor.
Ik ben echter sowieso van plan de dialoog op te zoeken, maar wanneer ik weet hoe dit rechtzakelijk zit sta ik veel sterker. Alvast bedankt. |
Er was waarschijnlijk een regel van de les die je moet rijden gelijk betalen oid? Dan kan je natuurlijk er iets van maken dat je altijd gelijk moest betalen en dat je daarom dus zeker weet dat het gewoon aan de belabberde administratie van die rijinstructeur ligt.
|
Citaat:
Ze kunnen dan naar een deurwaarder stappen (is trouwens gewoon een incassobureau met weinig rechten). En zij nemen dan de vordering over. Echter laten veel bedrijven bij een laag faktuur bedrag dit wel achterwegen aangezien je veel kosten kwijt bent aan een incasso bureau. EN NOOIT DE KOSTEN VAN HET INCASSO BUREAU BETALEN ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |