![]() |
Troy
Heb je de film Troy gezien? Zo ja wat vond je ervan?
|
Ik heb um gezien en ik vond hem niet zo. K weet niet waarom. The gladiator is beter (y)
|
Ik heb hem gezien en ik was er nou niet echt ondersteboven van. Het hele verhaal was overhoop gegooid. Orlando Bloom acteerde slecht en het verhaal van het houten paard werd er even in een kwartiertje doorheen gegooid omdat dat nou eenmaal moest. Het accent lag mij te veel op Achilles en Briseïs en te weinig op het hele gebeuren er om heen. Ik vond het een tegenvaller, maar aan de andere kant had ik wel kunnen verwachten dat de hele historie in zo'n film een beetje ondergesneeuwd zou raken. Helaas.
|
Vond hem zelf ook niet erg fantastisch. Jammer dat er geen goden in voorkwamen, die rivaliteit en rotstreken van de goden onderling maken de ilias grappig om te lezen. Het ging volgens mij ook meer om Brad Pitt en Orlando Bloom dan om het verhaal.
|
Ik vond het wel een goede film, zolang je hem niet vergelijkt met het echte verhaal. Als ik 'm wel vergelijk vind ik 'm slecht.
Dat paard-idee van Odysseus: Mooi hoor (duidend op het minipaardje dat iemand maakt) - Ja, voor m'n zoontje En dan krijgt Odysseus een geniale ingeving, die meteen wordt geaccepteerd en uitgevoerd. :| Dat stukje van Paris en Aeneas in die tunnel: Hier, neem dit zwaard, sticht een nieuwe stad, blabla. Heel subtiel :p De oorlog die ipv, wat was het, 10 jaar, ongeveer 2 weken duurde :D Ajax die in het begin al dood ging (n) :s Etc, etc |
heb hem in de bioscoop gezien,
vond hem niet echt goed ofzo laatste half uur heb ik ook niet gezien want toen was ik in slaap gevallen |
Wel leuk, niet meer.
|
Mooie film (y)
|
Leuke actiefilm, enige minpunt was dat ik de hele film zat te zeiken tegen een vriendin van me over alles wat wel niet klopte als je de film met de Ilias vergeleek.... Toen zei ze dat ik m'n bek moest houden :(
|
Jah, ik zat ook de hele tijd opmerkingen te maken over wat er wel niet klopte. Maar degene met wie ik keek had amper gehoord van de Ilias... :eek:
|
|
Deze film is alleen bedoeld om de Orlando Bloom en Brat Pitt fans weer wat voor te schotelen, waardoor er weer flink verdiend kan worden.
Allemaal lekker spectaculair, met het verhaal klopt van geen kant met de geschiedenis. Zoals bijv. het moment dat Aeneas Troje verlaat: toen Homerus de Ilias schreef, was er niet eens sprake van dat Aeneas een belangrijke persoon was. Pas halverwege de Romeinse tijd kwam de schrijver Vergilius op het idee om een nietsbetekenend persoon uit de Griekse geschiedenis te nemen, er een verhaal erom heen te verzinnen en zo geschiedenis te creeëren voor zijn rijk. Dus het hele verhaal van Aeneas is gewoon een sprookje. Wat ik ook jammer vond is dat ze niet eens de moeite hebben genomen om de strijd tussen Hektor en Achilles verder uit te werken. Dat vond ik nou juist één van de leukste stukken bij het vertalen (Pallas III)! Achilles zou Hektor 3 maal om de stad hebben gejaagd. Zag ik weinig van terug... Zo kan ik nog uren doorgaan over diverse fouten en ontevredenheden. Lekker spectaculaire film, waardoor men hoopt te verbergen dat het eigenlijk een rukfilm is. |
Ik ben erbij in slaap gevallen...maar dat heb ik vaker bij brad pitt :|
|
Is ook topic over geweest op Films&TV. Voor degene die de Ilias waardeert, is deze film qua verhaal een aanfluiting. De fight-scenes zijn echter wel leuk soms:)
|
Ik heb hem, ondanks mijn studie, niet gezien. Uit de voorstukjes was me al duidelijk geworden dat het een compleet veramerikaniseerde versie was en totaal niet naar de Ilias. Ook dat de goden geen rol zouden spelen in de film, vond ik erg jammer, aangezien dat met de huidige technische mogelijkheden toch echt wel mogelijk was geweest imo.
Ik heb er voor gekozen me de gebeurtenissen voor te blijven stellen zoals ik ze deed toen ik de Ilias las, zonder voortaan steeds te refereren aan de film. Denk dat ik hem ooit nog wel ga kijken trouwens :) |
Citaat:
|
ik vond em errug leuk, alleen is idd het hele verhaal door elkaar gegooid.....
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht toch echt dat het stuk van Achilleus die Hektor rond de stad sleept, wel te zien was in de film. |
Nogal logisch dat het verhaal niet klopt, dat kan gewoon niet. Een boek kan je niet perfect verfilmen, punt uit, klaar, basta. Verder was het wel een leuke hollywood film, prima voor als je in een hollywood-bui bent :)
|
Die foto is leuk! :) (y) ik vond de film ook niet zo heel geweldig, en natuurlijk is het zo dat je een boek niet precies kunt verfilmen, maar ik denk dat het wel beter ken! ik vond dat er ook wel heel veel nadruk lag op de 'bekende maar vermoeiende' toneelspelers.
|
mijn lerares kcv wees me ook nog op een leuk detail:
in de film legden ze muntjes op de ogen van de doden... muntgeld werd pas zo'n 300 jaar later gebruikt! |
Ik vond de film saai, niet boeiend genoeg, heb ook maar steeds verder geskiped.
|
want een ongeloofelijke hollywood verfilming van zo'n groots boek. Maarja, had niet veel anders verwacht, het mag natuurlijk niet te afwijkend van de hollywoodformule zijn, anders raakt het publiek in de war.
|
ik had altijd sympathie voor de grieken, maar toen ik de film zag wilde ik niet dat hector dood ging :(
ik stelde me bij hector altijd zo'n arrogante eikel voor en achilles als de grote held. Dus in zeker zin heeft de film mijn perceptie veranderd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwahh, ja, wel leuk, maar niet echt geweldig, zeg maar...
Beetje langdradig af en toe... Alleen maar vechten, vechten, vechten... (wat er wel goed uit zag, trouwens...) dan is er nog een beetje liefde doorheen gevlochten, maar dat werd ook weer afgebroken door een gevecht. maar toch, leuk tijdverdrijf, films kijken! |
Ik de topic niet gelezen en hoop dat dit al eerder is gezegd:
de film klopt van geen kanten met het verhaal zoals dat mij bekend stond. Het is gewoon een goedkoop filmoinderwerpje geweest voor Hollywood waarin ze gelukkig nog niet de kijker hebben proberen te overtuigen dat Amerika de oorlog had gewonnen. Best forgotten. |
--> films, tv en radio
|
Citaat:
|
Citaat:
Klopt geen zak van met de bestaande mythe en het boek van Homerus maar goed wat wil je met Brad Pitt en Orlando Bloom, dan krijg je vanzelf wel 'n actie film... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |