![]() |
Konijn heeft trosjes poep
Hoi,
Ik pak net m'n konijn uit de kooi en nu had hij daar een hele tros poep hangen. Nu heeft ze heel ff rondgelopen en is die grote tros weg. Alleen zit er nog wat in dr vacht. Wat moet ik nu doen? :| En waaraan kan dit liggen? |
Trosjes poep? Wtf :|
konijnen zijn echt smerige beesten. wordt nog wat met die van mn vbroertje. |
Hmm eigenlijk een soort diarree ofzo.. Selderij is heel goed voor de maag van konijnen (volgens mijn opa) dat gaf ik mijn konijn altijd alstie daar last van had. En beschuit helpt ook. En ik waste het altijd ff uit de vacht!En mocht je hok buiten staan moet je uiteraard ff wachten tottiej weer droog is voor je um trug zet in zn hok.Bij mij hielp selderij altijd ook als ze een tijdje niej willen eten enzo. maar het is wel verstandig ff langs je huisarts te gaan
|
Citaat:
Typfoutje? :p |
Citaat:
|
Dan heeft hij een beetje diarree waardoor het samenklontert en in de vacht blijft hangen. Geen hem niet te veel groenvoer en wat meer hooi, dan moet het goed gaan.
|
Beetje gekookte rijst wil ook wel helpen.
En even extra opletten of 'ie goed drinkt. |
Jezus ik lach me dood :D
|
Citaat:
|
stond op www.konijnen.nl het volgende:
DIARREE en andere problemen. Een vorm van diarree is zachte, plakkerige keutels, die niet snel opdrogen en die je goed ruikt. Die plakken meestal tot een bergje aan elkaar. Soms blijven ze aan de vacht vastzitten. Als de reden is verandering van droogvoer, of het geven van groenvoer, is het het beste om je konijn dan een dag op hooi en water te zetten. Geef ook geen wortel, dit zal de diarree verergeren. Is de oorzaak niet bekend dan is het nodig om de zachte ontlasting zo snel mogelijk door een dierenarts te laten onderzoeken op coccidiose, wormen o.d. Hooithee. (Hooithee is een tip van Arina Meinen, een bezoekster van mijn site). Doe een flinke pluk hooi in een emmer, en giet daar kokend water over. Laat dat een paar uur staan, en vul de waterfles daar mee. Laat je konijn alleen hooi eten en hooithee drinken. Na een paar uur verse hooithee maken. De klachten moeten de volgende dag over zijn. Dit is alleen een goede behandeling wanneer bijna zeker is dat de kwaal door groenvoer veroorzaakt wordt. Als de keutels de volgende dag nog zacht zijn is het heel verstandig om voor alle zekerheid deze door de dierenarts microscopisch te laten onderzoeken, om een parasiet of een bacterie uit te sluiten. Als de keutels weer normaal zijn, voorzichtig weer met voer beginnen. tja, ik hoop dat het werkt! succes... |
In de pan, beetje basilicum erbij en tomatensaus, en dat gooi je over de pasta :) Lekkere voedzame maaltijd!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bah
|
dat hadden die konijnen van mij ook, maar nu zijn ze dood...
Maar niet daarom hoor :p |
Misschien is er iets aan de hand met de darmen. Nogal een veelvoorkomende ziekte bij konijnen. Je kan het beter laten checken, want konijnen gaan er snel dood aan.
|
Meestal hoor je die trosjes niet te zien. Dit zijn vaak de poepjes die de nijnen opeten, omdat er veel voedingsstoffen in zitten. Als het vaker gebeurt, dan zeker naar de dierenarts, anders is het niet zo ernstig.
|
je moet hem ff geen groenvoerg geven, dus geen sla of wortel want dat verergerd het alleen maar... let wel goed op dat het niet gaat infecteren bij zijn aarsje...
Mijn dierenarts had een zakje met groen spul wat je moest verdunnen met water en dat hebben we in z'n bekje gespoten en de volgende dag wassie weer de oude |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |