Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   China (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1118901)

blurred 03-03-2005 12:53

China

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een vliegreis geboekt, en wel naar China. 30 juni heen en 7 augustus weer terug. Eerst ga ik 10 dagen met een vriendin rondreizen en daarna gaan we een maand lang zomercursus Chinees volgen in Beijing. Ik heb er zin in!! Het is de eerste keer ooit dat ik ga vliegen, dat ik mezelf buiten Europa begeef.

In de bevestigingsmail die ik kreeg staat dat de prijs 569 Euro incl. tax is. En dat vind ik een beetje gek, want toen ik met het reisbureau via de telefoon sprak zei ze dat het geheel 645 Euro zou gaan kosten... Nu ga ik wel een andere datum terug dan in de eerste instantie gepland was (dat was 4 aug.) maar dat kan toch niet zoveel verschil maken? Ik vraag me af of ik voor dat bedragen wel die vliegreis kan maken, klasgenoten van me (die diezelfde cursus gaan volgen) betalen namelijk ruim 700 Euro voor een ticket....

Beetje bezorgd :)

Miracle 03-03-2005 13:06

Je bent bang dat je te weinig betaald? Daar zou ik me niet al te druk om maken.

Een dag(/paar dagen) kan soms erg veel verschil maken, denk maar aan weekend en doordeweeks. Bij vliegreizen is het systeem zo dat de goedkope tickets als eerste verkocht worden en daarna de duurdere. Het kan dus zijn dat op een bepaalde dag al meer tickets zijn gekocht dan op een andere en dan ben je dus duurder of goedkoper uit.

Kadaver 07-03-2005 15:17

Citaat:

blurred schreef op 03-03-2005 @ 13:53 :
Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een vliegreis geboekt, en wel naar China. 30 juni heen en 7 augustus weer terug. Eerst ga ik 10 dagen met een vriendin rondreizen en daarna gaan we een maand lang zomercursus Chinees volgen in Beijing. Ik heb er zin in!! Het is de eerste keer ooit dat ik ga vliegen, dat ik mezelf buiten Europa begeef.
Leuk (y)

Heb je een site waar ik kan lezen wat je programma inhoudt? Een maand is verder wel erg kort om chinees te leren moet ik zeggen. Ik kon mij pas na een half jaar verstaanbaar maken :D

blurred 08-03-2005 07:52

Citaat:

Kadaver schreef op 07-03-2005 @ 16:17 :
Ik kon mij pas na een half jaar verstaanbaar maken :D
Ik studeer Chinees :D Die studie in Beijing wil ik om het land eindelijk eens in het echt te zien en om mijn uitspraak te verbeteren. Ook denk ik dat ik er in het algemeen heel veel van ga leren.... Wat ik hier allemaal geleerd heb kan ik in Nederland namelijk niet echt in het echt gebruiken, alleen op mondelinge tentamens ;) Maar daar in China MOET ik het echt gaan gebruiken en dat lijkt me ontzettend gaaf.

Kadaver 08-03-2005 11:51

Ni hao xiaojie :)

Wo ye ai Zhong Guo :cool: Wo ye dei lianxi lianxi zhong wen kouyu, ni ne? Wo bu shi xuesheng zhong wen :(

Wo gai shang ke le...deng yixia hao ma? Zaijian!

blurred 09-03-2005 22:01

Wo xiang wo hai budong dou ni shuole, keshi wo zhidao nide Zhongwen hao! (y)
Wo nian zhongwen ye zhongguohua liuge yuele, busuan tai duole, dui bu dui? Wo zai Macheng zu, ni ne?
Wo hen xihuan nian zhongwen. Yinwei wo xihuande, suoyi wo shang Zhongguo qu, shange xiutian.

En ik vind het bijzonder vervelend om alleen via pinyin te kunnen communiceren :o

*** Sido *** 10-03-2005 16:50

en nu in het nederlands...:D

Kadaver 12-03-2005 12:33

Citaat:

blurred schreef op 09-03-2005 @ 23:01 :
Wo xiang wo hai budong dou ni shuole, keshi wo zhidao nide Zhongwen hao! (y)
Wo nian zhongwen ye zhongguohua liuge yuele, busuan tai duole, dui bu dui? Wo zai Macheng zu, ni ne?
Wo hen xihuan nian zhongwen. Yinwei wo xihuande, suoyi wo shang Zhongguo qu, shange xiutian.

En ik vind het bijzonder vervelend om alleen via pinyin te kunnen communiceren :o

Erg lastig te volgen altijd dat pingyin :o Ik denk dat ik je voor de helft kan volgen :D

Ik spreek Chinees veel beter dan dat ik het in het pingyin kan schrijven, bellen dan maar? ;)

Kadaver 12-03-2005 12:34

Citaat:

*** Sido *** schreef op 10-03-2005 @ 17:50 :
en nu in het nederlands...:D
Ni ting bu dong ma? :p

blurred 14-03-2005 08:29

Citaat:

Kadaver schreef op 12-03-2005 @ 13:34 :
Ni ting bu dong ma? :p

Wo yiding hui ta tingbudong..... :p

En het pinyin (dus zonder g) is veel lastiger zonder toontekens!! Bellen vind ik best hoor, maar aangezien ik deze zomer toch in Shanghai ben is bellen miscchien bijiao gui....

Kadaver 14-03-2005 16:08

Citaat:

blurred schreef op 14-03-2005 @ 09:29 :
Wo yiding hui ta tingbudong..... :p

En het pinyin (dus zonder g) is veel lastiger zonder toontekens!! Bellen vind ik best hoor, maar aangezien ik deze zomer toch in Shanghai ben is bellen miscchien bijiao gui....

Diangua bushi tai gui le :p

Deze zomer ben ik niet meer in Shanghai helaas. Ik moet eind april terug maar ik heb daar dus helemaaal geen zin in :( Ik heb dan 10 maanden hier gewoond maar zelfs dat is niet genoeg in dit vreselijk fascinerende land :).

Miracle 14-03-2005 16:18

Ook voor jullie geldt dat er gewoon Nederlands getypt moet worden op het forum. Het is een openbaar forum en op deze manier niet meer. ;)

PM mag natuurlijk wel. :)

blurred 14-03-2005 21:21

Goed, dan houden we het bij nederlands, oftwel helanhua (hiervan kunnen de forummers iets leren ;)) En het is trouwens niet diangua, maar dianhua, met een h dus. Maar dat vergeef ik je, jouw spreken zal wel weer veel beter zijn dan het mijne.... mijn uitspraak kan nog wel wat bijgeschaafd worden.

TRXD 15-03-2005 19:32

blurred: ben benieuwd naar je ervaringen in China, loop zelf al geruime tijd met het idee om erheen te gaan voor langere tijd.

Famoso 29-05-2005 22:11

Ga je ook via confuciusprograms? Ik heb zelf geen enkele ervaring met de Chinese taal maar het leek me wel leuk om het eens te gaan proberen en ga dan ook een maandje naar BLCU om daar zo'n summercourse te volgen, weliswaar voor complete beginners dan, maar dat maakt niet uit. Het lijkt me ook wel leuk om Beijing eens te zien :)

TRXD 11-06-2005 13:21

Waar zou je relatief goedkope vluchten kunnen boeken naar Peking of andere grote Chinese steden?

bamiPoep 18-06-2005 01:33

beijing is cheap vaak rond 450-550 euro al

Syphon 18-06-2005 17:12

Leuk, wel alles vertellen he. Volgend jaar ga ik ook 1 maand naar China.

Syphon 31-07-2005 21:47

Dat lijkt mij juist goedkoop. Ik heb een enkel ticket nodig en betaal minimaal tegen de 500 euro aan. Ik ga weg 1 maart 2006. Volgende maand ga ik dan ook zeker boeken.

Syphon 26-09-2005 19:14

Citaat:

Syphon schreef op 31-07-2005 @ 22:47 :
Dat lijkt mij juist goedkoop. Ik heb een enkel ticket nodig en betaal minimaal tegen de 500 euro aan. Ik ga weg 1 maart 2006. Volgende maand ga ik dan ook zeker boeken.
Nou mijn ticket is veel duurder

5 Maart Amsterdam - Beijing
4 Juni Bangkok - Amsterdam

900 Euro inc. alles.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.