![]() |
Help!
Weet iemand mss het antwoord op de volgende vragen...'k ben al 2 weken d'r mee bezig :confused:
Hoe werkt straling( geef met je eigen woorden) Hoe werkt warmte stroming zowel in vloeistof als in gassen. Heeft kleur invloed op het absorberen van warmte waarom wel/ niet. Aan de achterkant van een koelkast zit een radiator leg uit waarom de koelkast wit en de radiator zwart is. De aardbodem neemt de warmtestraling van de zon op. Wat gebeurt er met die warmtestraling. Waarom is polystyreen schuim een goede isolator? |
Citaat:
Het geheel geeft dus een goed warmte-isolerend materiaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe jullie zo snel aan die antwoorden komen; geen idee
Maar allemaal bedankt! (y) |
Dat van die straling heb ik vanochtend met natuurkunde nog herhaald voor het SE, de rest hebben we een paar jaar geleden met natuurkunde gehad.
Warmtestroming trouwens: Gas: warme lucht heeft een lagere dichtheid, en stijgt dus. De koude lucht wordt dan weggeduwd, en strommt dan richting de plek waar de warme lucht vandaan komt, daar warmt de koude lucht weer op, stijgt weer, etc. De warme lucht koelt ook weer af, waardoor die koude lucht wordt, en weer wordt opgewarmd. Je krijgt dus een circulatie. (ervan uitgaand dat het verwarmingselement ergens bij de grond zit, en niet bij het plafond) Vloeistof: precies hetzelfde, maar dan met vloeistof. Echter, bij water is de dichtheid bij 4 graden celsius (277 Kelvin) het grootst, kouder wordt de dichtheid kleiner, warmer ook, maar dat is hier niet belangrijk denk ik. |
Citaat:
Kan iemand anders het misschien uitleggen ? Ik weet bijvoorbeeld niet wat alpha en beta dinges zijn, en protonen zijn ook nog een beetje onduidelijk... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |