Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   gedicht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1119065)

flower303 03-03-2005 15:47

gedicht

Heey iedereen,

ik schrijf gedichtjes,, maar ik weet niet of ze goed zijn.
Ik heb het wel aan mijn vriendinnen gevraagd,, maar ik wil graag de mening horen van mensen die ik niet ken.
Hier komtie dan:

Questions :bloos:

Questions
I have so much
They’re all in my mind
Waiting
To be asked
They wait
And wait
But I’m too scared
And too confused
I don’t want an answer
On a question
That isn’t clear
To anyone
Not even
To myself

Ik vind 'm zelf niet zo geweldig..maar goed.. :s

Kusjes flower303 :D

Sketch 03-03-2005 16:43

Waarom begint iedereen toch steeds met Engelse gedichtjes schrijven? :(

Goed,

ten eerste,
Citaat:

xineof schreef op 28-02-2005 @ 22:40 :
Ik vind het wat cliché; het gevoel is heel 'primair' verwoord.
Je 'moet' eens proberen om je gevoel uit te beelden, een beeld schetsen, waaruit het gevoel blijkt, in plaats van te vertellen wat je voelt. (iemand anders zal het nog wel een keer op een minder vage zeggen)
En ik vind dat je in het Nederlands moet dichten, tenzij je Engels even goed is als je Nederlands, wat ik betwijfel.

Lalala1111 03-03-2005 17:51

Citaat:

Sketch schreef op 03-03-2005 @ 17:43 :
Waarom begint iedereen toch steeds met Engelse gedichtjes schrijven? :(

...

Dat is tegenwoordig 'hip', geloof ik :(

Goed:

Ik ben het wel met Sketch eens. Probeer iets nieuws te doen, en niet het 'mijn-eerste-en-laatste-gedicht-over-hoe-kut-en-verward-ik-me-wel-niet-voel' Snap? Dus kijk eens naar buiten, naar de sneeuwwereld en probeer iets moois te ontdekken, waarover je dan met mooie woorden kunt vertellen, en in die mooie woorden misschien een boodschap kunt 'verstoppen' over hoe je je voelt.

Halogeen 03-03-2005 17:57

Citaat:

Limaon schreef op 03-03-2005 @ 18:51 :
Dat is tegenwoordig 'hip', geloof ik :(
hey hey, laten we ons niet verheven voelen. Ik schreeuw ook al ongeveer 3 maanden lang dat het noemen van kleuren gedichten niet goed maakt. Maar dat heeft tot nu toe ook niet echt veel effect gehad.

Ik sluit me wel aan bij Sketch' commentaar overigens. Wél positief vind ik dat je het gedicht hier plaatst, omdat je een objectiever oordeel wilt. Dat getuigt van zelfkritiek en dat is al een hele goede stap. Alleen moet je afleren om jezelf in te dekken door van tevoren te zeggen dat je het niets vindt, laat dat maar aan ons over :)

Mijn tip: blijf gewoon proberen!

Mutant_oud 03-03-2005 17:59

In mijn tijd was dat zelfs al hip. Mensen houden gewoon van Engels, vooral op die leeftijd.

flower303 03-03-2005 19:19

bedankt voor jullie commentaar! ik kan er wel wat mee denk ik :)

Sketch 03-03-2005 19:25

Citaat:

Halogeen schreef op 03-03-2005 @ 18:57 :
hey hey, laten we ons niet verheven voelen. Ik schreeuw ook al ongeveer 3 maanden lang dat het noemen van kleuren gedichten niet goed maakt. Maar dat heeft tot nu toe ook niet echt veel effect gehad.

Ik sluit me wel aan bij Sketch' commentaar overigens. Wél positief vind ik dat je het gedicht hier plaatst, omdat je een objectiever oordeel wilt. Dat getuigt van zelfkritiek en dat is al een hele goede stap. Alleen moet je afleren om jezelf in te dekken door van tevoren te zeggen dat je het niets vindt, laat dat maar aan ons over :)

Mijn tip: blijf gewoon proberen!

Ik heb nog nooit kleuren gebruikt in een gedicht, misschien komt dat door jouw geschreeuw?

@ TS: Inderdaad goed dat je post om de meningen van onbekenden te krijgen. Ouders en vrienden vinden het toch allemaal 'mooi'. (en nu blijven posten he, niet stoppen na dit gedicht!)

Thoughtful 04-03-2005 08:26

Ik ben benieuwd naar een Nederlands gedicht van jou. Vanuit zo'n gevoel -wat heus wel uit dit gedicht doorklinkt - kun je een hoop gedichten schrijven hoor (Y).

@ Sketch: Ga je die xineof-quote nu steeds quoten :D

Sketch 04-03-2005 09:15

Ja, ik moet er anders steeds 'copyright xineof 2005' achter zetten, quoten gaat sneller :p
Ik heb 'm zelfs als tekstdocument opgeslagen, dan hoef ik haar post niet steeds terug te zoeken. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.