![]() |
voor het slapengaan
Ik wil dromen met mijn ogen open
balanceren op het randje van de realiteit wegdrijven op witte wolken voordat verzinsels transformeren in werkelijkheid en net voor ik dan mijn bewustzijn verlies een glimp opvangen van de donkere hoekjes van mijn ziel |
als je het metrum wat zou aanpassen (vooral inkorten) dan zou dit een heel leuk gedichtje kunnen worden! Vooral de potentie van de laatste twee zinnen, de luchtigheid van iets heel serieus en de plotselinge wending vind ik super.
|
ik wil dromen met open ogen
balanceren op de rand van realiteit wegdrijven op witte wolken voordat spinsels transformeren in werkelijkheid en net voor ik mijn bewustzijn verlies een glimp opvangen van de donkere hoekjes in mijn ziel hoe klinkt in daar op het laatst, i p v van? |
ja! dat klinkt veel mooier,
ik las je gedicht en ik vond hem heel mooi, alleen toen dacht ik bij de laatste zin, hmm die is mij iets te lang, maar dat heb je nu heel mooi opgelost (y) :) |
De donkere hoekjes in mijn ziel vind ik ook leuker :)
En wow, ik vind het beeld dat je schets erg mooi en fijn, lekker dromerig :) |
een hele verbetering trouwens. verder sluit ik mij aan bij halogeen, ik vind je bewoording heel knap en eigenlijk ook bijzonder. het spreekt mij best aan, juist je taalgebruik werkt daar aan mee. spinsel transformeren vind ik overigens erg leuk, net als je verbetering dromen met open ogen. inhoudelijk is je gedicht iig heel sterk (y).
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47. |