![]() |
basgitaar vraagje
Ik ga binnen kort een bas gitaar bouwen. Ik heb de mazzel dat een vriend van me bij een meubelmaker werkt. Dus de houtbewerking hoeft ik niet zelf te doen.
Maar nu me vraag. Natuurlijk moet er een pick-up op. Maar wat is een goede? Hij hoeft niet super te zijn, ik moet nog leren om te spelen. Maar er moet een aardig geluid uit komen, en natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk. Wat voor muziek ik ga spelen weet ik nog niet precies, Maar ik ben niet zo'n metalfan dus waarschijnlijk geen metal. Dus heeft iemand ideeen voor een leuke pick-up? |
Je gaat een basgitaar bouwen terwijl je nog geen bas kan spelen? Tja, ik zou het andersom doen, want dan kun je er één bouwen die aan jouw eisen voldoet. En die eisen, die weet je nog niet nu, want je kan nog niet spelen en zal dus niet precies weten wat je wil.
|
^
Maar als je het dan echt wil. Dan zou ik 'em standaard bouwen. |
Ga gewoon spelen, download geluidssamples op de site van fabrikanten. Je kunt toch niet vertellen hoe iets klinkt....
|
Citaat:
verder weet ik niets van dit soort dingen, ik speel alleen op bassen en nog niet eens heel goed |
Citaat:
|
Citaat:
probeer eens geluidssamples te vinden op websites van gitaren en kies aan de hand daarvan een type element uit... |
Citaat:
Verder denk ik dat je je vraag beter http://www.gitaarnet.nl/forum/viewfo...17ae4c78bf388e daar kan stellen. |
Citaat:
bedank voor de link (y) , ik neem btw een hoop "standaard" maten voor een basgitaar over, maar een pcik up kom ik niet echt uit. Oja, voor de geinterreseerde de afwerking word speciaal. Ik werk bij www.3dlasercrystals.com en ben al bezig voor met ontwerpen van een paar mooie dngen voor de bas gitaar :evil: . Als ik nooit goed word in het speln van een basgitaar kan ik hem altijd nog op me kamer halen als kunstwerk. |
Mij lijkt het best moeilijk om zelf en bas te maken. Maar succes en laat weten hoe het gaat he. En post foto's! Lijkt mij tof om te zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maw, praat es geen poep...zo gemakkelijk is het dus niet |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |