![]() |
[Audio] MP3 speler met goede kwaliteit geluid..
Ik ben op zoek naar een mp3 speler met goede geluidskwaliteit.
Dus die shitty mp3 usb sticks vallen af, dat geluid is waardeloos.. Ik wil dat de hoge tonen en lage tonen hoorbaar zijn, de lage tonen/bas ontbreek bijna altijd bij portable audio. Kan iemand me een leuke speler aanbevelen die goede geluidskwaliteit heeft (goede koptelefoon heb ik al) en niet te vlug uit elkaar valt. :) Minimaal 512 MB ruimte, budget in eerste instantie niet belangrijk, maar maak het niet te gek :) Een aantal die ik er ken zijn de iPod (mini) en Creative Zen (micro). |
ik zou dan niet voor de iPod (mini) gaan als je echt hoge eisen stelt aan mooi geluid. Ik vind dit nogal tegenvallen.
zal mezelf ff quoten: Citaat:
iRiver 799 t.net pricewatch iRiver 799 - 1 GB Ben benieuwd naar meer reacties van mensen :) |
Het zou overigens wel leuk zijn dat hij ook uitstraling heeft.
Dan vind ik mp3 sticks niet hebben, de iPod en Zen hebben dat wel.. Dat Medion audio ding valt overigens af vanwege de cheapheid van de behuizing. |
iRiver of Cowon iAudio, zou niet met minder tevreden zijn..
|
Ik zou voor iRiver gaan. Wat je daarvan koopt is volledig afhankelijk van je budget en je behoefte aan mogelijkheden. Ze hebben (vooral na de komst van de H10) voor elk wat wils:
|
Duurt nog wel eventjes, maar een PSP in combinatie met 512 of 1 gig memstick.
Design, veel functies, nadeel is alleen duurt nog een of 2 maanden, kleinde capaciteit, 300+ euro's. |
Citaat:
de pmp serie kan je volgens mij helemaal niet op de tv aansluiten en het is wel een mp3 speler. heeft net als de H320 de mogelijkheid om films af te spelen echter met groter scherm en ander formaat. net als de H320 haalt de PMP serie 16 uur mp3 playback op een acculading.. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als TS meer wilt dan alleen mp3tjes luisten dan zou zoiets handig zij, als hij dat niet wilt, slechte keuze. |
iPod shuffle/mini? :)
|
heeft niet goede geluidskwaliteit :)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beeld en games zijn bijkomstigheden maar geen punt van beslissing. |
Als geluidskwaliteit echt belangrijk voor je is valt elke iPod alvast af. Er is in vele tests bewezen dat die qua geluidskwaliteit zeker onderdoet voor bijvb de Iriver. Hoe dat zit met de iAudio en Zen weet ik niet.
En zoals al gezegd zijn natuurlijk een paar goede oordoppen het belangrijkst, Sony EX71-SL hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. |
Ik ga een iRiver kopen :) (Die met 5 gb)... Dankzij de meningen van hier. Anders had ik ook een ipod gekocht.
|
Citaat:
Ik wil overigens geen orrdoppen, die zittren niet fijn (diverse geprobeerd), gaan vlug stuk en de geluidskwaliteit is niet zo als echte koptelefoons. Ik heb de MDR-G42LP |
Als je de bas uit de EX71 hebt gehoord kon je mening nog wel eens veranderen, maar discussies daarover horen hier niet denk ik. ;)
|
Toch even aan de toekomst denkent..
Wat zijn spelers die ook beeld kunnen vertonen? :p (Maar dus ook goed geluid hebben) |
Dan blijven de iriver h320/340 over als voornaamste spelertjes.
|
en de PMP120 als je groter beeld wilt (2 inch scherm van de H320 is aan de kleine kant). maarja de H3x0 is wel een stuk kleiner en past tenminste in je broekzak :)
|
Citaat:
De PMP serie kun je wel degelijk op je tv aansluiten, lees de specs maar eens goed door. De PMP serie is wel een mp3 speler, maar niet specifiek. Dat bedoelde ik te zeggen. |
Citaat:
De PMP is meer bedoeld als media center met foto's, video en mp3. Beetje de tegenhanger van de Archos apparaten (nb die zonder video-opname functie of camera-functie) De PMC draait zelfs op een versie van MS Windows Media Center. |
Bij veel spelers ligt het aan de MP3 en niet aan de speler, natuurlijk zitten er verschillen in. Maar die zijn erg verwaarloosbaar, een goed klinkende mp3 bestaat niet, dus waarom zoeken naar een speler?
Als het echt een eis is, zou ik voor een hdd speler gaan, en daar alleen maar goede bestanden op pleuren, zodat er hooguit 100 op een 40 gb hffspeler kunnen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ehm.. de PMP draait niet op Windows MCE, maar op Linux, dat is toch wel een wereld van verschil denk ik zo. Of je moet het over een mod hebben, maar dat lijkt me sterk. |
Citaat:
|
Ik ben zelf ook op zoek gegaan naar een mp3 speler die goede kwaliteit levert en 512 MB bezit. Ik ben uitgekomen op de Creative MuVo Micro N200 512 MB, omdat ik aan 512 MB gewoon genoeg heb.
HIER zijn de specificaties. Hij is lekker klein, goed geluid, handige functies, niet te duur en ook nog eens verder van degelijke kwaliteit. HIER staat nog wat extra informatie over de 1024 versie en HIER de beoordeling van de klanten over de 512 versie. En HIER ga ik hem kopen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast ga ik ook niet met een koelkast van een discman rondlopen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25. |