[Kort stukje] Over the top
Ik heb dit net geschreven en ik ben er maar een beetje tevreden over, volgens mij kan ik beter, maar goed. Ach, bout, spui uw gal over mij heen:).
Over the top
Aan het begin van het schooljaar besloot ze dat ze anders zou worden. Niet meer zo verlegen en stil, maar bijdehand, geestig en gewild.
Nu pas, een half jaar na september, kwam ze erachter wat er gebeurd was. Ze was inderdaad veranderd, maar ze wist niet of ze daar nou wel zo blij mee moest zijn. Bijdehand was ze zeker geworden, en gewild ook – maar niet op de manier die ze eerst wilde. Ze was slechts populair doordat ze altijd tegen leraren inging, doordat ze de enige was die niet klakkeloos van alles van iedereen aannam. Als dat de prijs was die ze voor haar vriendinnen moest betalen, dan was ze misschien liever iemand anders gebleven. Dan maar onzeker en stil, dat was in elk geval beter dan arrogant en luidruchtig, druk totdat haar leraren begonnen te dreigen. Liever zou ze geen vriendinnen hebben, dan dat ze zich op visite in haar eigen hoofd voelde. Voor een gedeelte voelde ze zich thuis bij zichzelf, maar met een ander deel – en dat was verreweg het grootste stuk van haar persoonlijkheid – zou ze liever weglopen van zichzelf. Dat deel wilde niet machteloos toe staan kijken hoe een ander haar brein overnam. Dat die ander eigenlijk haarzelf was, daar wilde ze liever niet aan denken. Ze wilde niet weten dat ze geen controle over zichzelf meer had, ze wilde alleen leven.
|