![]() |
Jeukende benen
Al een tijdje heb ik best last van jeuk op mn benen. Soms een paar dagen niet, maar soms is het ook zo erg dat ik niet anders kan dan krabben.. Dit heeft dan weer als gevolg dat een van mn benen wondjes en krassen heeft :(
Waar kan het door komen? Wat is er aan te doen? Behalve niet krabben dan, want dat kan ik ook verzinnen :p Is er goede creme voor ofzo? |
heey!
ut kan zijn dat je benen heel erg droog zijn, had ik ook een tijdje, ..dan moet je ze gewoon ff elke dag met lotion insmeren , dan heb je dr geen last van :) |
ik gebruik altijd na het douchen bodymilk van niveua omdat ik ook een droge huid heb.. miss is het wat?!
|
Door het weer en de de centrale verwarming drogen je benen inderdaad wat meer uit, dus goed invetten kan sowieso geen kwaad. Ikzelf heb daar ook nog bij dat door het kou/warmteverschil ik last krijg van galbulten en/of netelroos, daarvoor slik ik zo nu en dan een anti-histaminetabletje (Mizolen).
|
Insmeren met een goede vette crème,
ik gebruik na het douchen altijd Johnsons baby oil, werkt bij mij veel beter dan een bodymilk :) |
Zoals al gezegd waarschijnlijk zijn je benen gewoon erg droog. Maar dat zou je eigenlijk ook moeten kunnen zien. Is dat dus zo, dat je benen er droog en schaal uitzien? Het is er volgens mij wel weer voor, want ik heb ook een hele droge huid als ik me niet insmeer na het doucehn.
Zo ja, dat is dus makkelijk te verhelpen met bodymilk. |
Citaat:
|
Ze zien er juist helemaal niet droog uit..
En ik heb er laatst bodymilk van Dove op gesmeerd, en dat ging branden! Niet zo'n fijne ervaring :p Eens een ander merk proberen misschien :p |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook dat een aantal merken "brandt", met Zwitsal en amandelolie heb ik daar geen last van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had dat ook een tijdje, en mijne zagen er ook niet droog uit, maar ik werd soms wel heelmaal gek van de jeuk (n) !
Heb toen producten van zwitsal gebruikt en dat hielp wel, dus nu geen jeuk meer :) |
Gebruik babyshampoo. Ik had eerst ook altijd jeuk. Sinds ik babyshampoo gebruik heb ik nergens meer last van.
|
met dit weer zijn ze gauw droog inderdaad, ook als je dat nog niet echt ziet :) je benen staan veel meer bloot aan de kou als je buiten komt; om je bovenlichaam draag je shirts en truien en jassen, je benen moeten het met een broek doen.
Als je een panty draagt bij ongeschoren/ slecht geschoren benen, gaat dat trouwens ook jeuken na een tijdje, de panty 'vangt' de haartjes en steeds als je beweegt gaan die haartjes heen en weer. |
Citaat:
Sebamed heeft heel goede (maar ook dure) spullen. Mijn flesje 'pflege lotion' komt uit Duitsland, maar je kan 'm hier ook kopen. Het kalmeert je huid en gaat ook jeuk tegen. (y) |
Citaat:
|
Ik ken je probleem na het zwemmen hen ik ook overal jeuk dat komt door de warmte die er in een zwembad is na het warme water ga je meteen de koude buitenlucht in das gwoon slecht voor je huid.
Probeer eens body cocoon van garnier. Bij mij helpt het heel goed. Alle huid verzorgings producten van garnier zijn trouwens goed voor droge huid de rode verpakking is voor extra droge huid die kan je ook nemen amar ik kom niet op de naam :P sucses ermee |
Ik heb dat de laatste tijd ook. Ik dacht dat het misschien door het scheren of douchen kwam (ik douche elke dag, en eigenlijk is dat niet goed voor je huid geloof ik).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |