![]() |
Nederlandse literatuur voor 1950
Wij moeten van de 12 boekverslagen die we voor nederlands moeten maken, 4 daarvan doen over een boek uit de eerste helft van de 20e eeuw.
Ik heb er totaal geen verstand van, dus heeft er iemand tips voor oudere nederlandse literatuur? :bloos: |
Je kan altijd 'n Zomerzotheid lezen, maar da's geen literatuur:|. Wel een erg leuk boek trouwens:D.
Nah, eem' serieus: Ik kan je niet helpen, sorry:o. |
De dagboeken van Anne Frank. :)
|
Literatuur
Heeeey,
goeie boeken zijn Bint door F. Bordewijk en ook Dichtertje door Nescio. De schrijvers zijn ook belangrijk geweest voor de literatuur in die tijd. Ik hoop dat je er wat aan hebt! ;) |
Er zijn er zat! Zo heb je bijvoorbeeld (mijn aanraders:)
Kees de jongen - Theo Thijssen Bint - Ferdinand Bordewijk De Metsiers - Hugo Claus (al is die exact uit 1950) Eline Vere - Louis Couperus De kleine Johannes - Frederik van Eeden Kaas - Willem Elsschot Max Havelaar - Multatuli Oeroeg - Hella Haasse Op hoop van zege - Herman Heijermans Deirdre en de zonen van Usnach - Roland Holst Terug tot Ina Damman - Simon Vestdijk Er staat hier een lijst: http://huiswerk.scholieren.com/uittr.../leeslijst.php De jaartallen staan er achter. Er staan nog een paar titels in maar daarmee ben ik niet bekend. Deze vind ik in ieder geval aanraders. |
Couperus en Bordewijk zijn zeker aanraders!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |