Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pillen bij kassa (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1121325)

sjefke 06-03-2005 10:34

pillen bij kassa

Gisteren zag ik bij kassa pillen die het honger gevoel weg haalde weet iemand nog hoe die heten? en of ze echt werken?

Sade 06-03-2005 10:37

Er zijn zoveel pillen die kunnen helpen bij het afvallen. Volgens mij werd overigens bij die pillen bij Kassa verteld dat ze schadelijk voor de gezondheid waren?

sjefke 06-03-2005 10:38

Echt waar? ik heb maar de helft gehoord

Leonoor 06-03-2005 11:06

Citaat:

Sade schreef op 06-03-2005 @ 11:37 :
Er zijn zoveel pillen waarvan ze zeggen dat ze kunnen helpen bij het afvallen. Volgens mij werd overigens bij die pillen bij Kassa verteld dat ze schadelijk voor de gezondheid waren?
(En dat is niet alleen wat bij Kassa verteld wordt.)

Sade 06-03-2005 11:26

Citaat:

Leonoor schreef op 06-03-2005 @ 12:06 :
(En dat is niet alleen wat bij Kassa verteld wordt.)
Inderdaad. Er zijn wel pillen met natuurlijke ingrediënten die ervoor zorgen dat je stofwisseling versneld o.i.d. (kijk maar eens bij de Hema) maar zelfs daarmee moet je het rustig aan doen (in verband met laxerend effect, ed.)

Auntie M 06-03-2005 11:44

Citaat:

Sade schreef op 06-03-2005 @ 11:37 :
Er zijn zoveel pillen die kunnen helpen bij het afvallen. Volgens mij werd overigens bij die pillen bij Kassa verteld dat ze schadelijk voor de gezondheid waren?
De pillen worden nog op schadelijkheid onderzocht (naar nederlandse maatstaven), staat dus nog niet vast dat ze schadelijk zijn.
Stel dat ze op de nederlandse markt zouden komen dan is dat niet eerder dan 2007.

De pillen heten overigens Hoodia.

nare man 06-03-2005 12:01

Kun je die in Nederland krijgen dan? Ik kan me haast niet voorstellen dat er plekken zijn waar je medicatie kunt krijgen die nog niet helemaal getoetst is op veiligheid.

Auntie M 06-03-2005 12:12

Citaat:

nare man schreef op 06-03-2005 @ 13:01 :
Kun je die in Nederland krijgen dan? Ik kan me haast niet voorstellen dat er plekken zijn waar je medicatie kunt krijgen die nog niet helemaal getoetst is op veiligheid.
Een nederlandse huisarts heeft er in ieder geval foldertjes van liggen en tik voor de gein eens Hoodia in bij Google.nl, je kunt ze zo bestellen.

Qamra 06-03-2005 14:25

Citaat:

Het is homeopathie, geen medicatie. In principe mag je alles verkopen onder het kopje "homeopathie", als het maar niet schadelijk is. En dat laatste wordt nog onderzocht.

(en ik ergerde me doooood aan die arts "Nee, het is niet schadelijk, wánt het is een natuurproduct. Alleen dan gedroogd!" Als dát mijn arts was, dan zou ik daar nooit meer naar toe gaan.)

sjefke 06-03-2005 14:54

Nou ongetest laat dan echt maar eet wel wat minder enzo

Mara 06-03-2005 14:58

Citaat:

sjefke schreef op 06-03-2005 @ 15:54 :
Nou ongetest laat dan echt maar eet wel wat minder enzo
Je wilt afvallen?

Leonoor 06-03-2005 15:15

Citaat:

Tot voor kort was er ook iets vrij verkrijgbaar wat schadelijk bleek te zijn (volgens mij was het ephedra), het is nu iig verboden.

sjefke 06-03-2005 17:39

Citaat:

MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 15:58 :
Je wilt afvallen?
jepzz een paar kilo eraf

sjefke 06-03-2005 17:39

Citaat:

Leonoor schreef op 06-03-2005 @ 16:15 :
Tot voor kort was er ook iets vrij verkrijgbaar wat schadelijk bleek te zijn (volgens mij was het ephedra), het is nu iig verboden.
Das toch drugs???

Mara 06-03-2005 17:40

Citaat:

sjefke schreef op 06-03-2005 @ 18:39 :
jepzz een paar kilo eraf
Je kan 't grote lijntopic (bovenaan de pagina, ja, daar komen ook jongens :p) even bezoeken :)

Als je daar je eetpatroon, sportpatroon, lengte+gewicht post kan je zo geholpen worden :)

Mara 06-03-2005 17:41

Citaat:

Das toch drugs???
Wordt het ook voor gebruikt ja.

sjefke 06-03-2005 17:46

Citaat:

MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 18:40 :
Je kan 't grote lijntopic (bovenaan de pagina, ja, daar komen ook jongens :p) even bezoeken :)

Als je daar je eetpatroon, sportpatroon, lengte+gewicht post kan je zo geholpen worden :)

Ik weet zelf wel wat k m,oet veranderen en das minder chocolade en dergelijke eten, snoep te veel maar toch bedankt ;)

Mara 06-03-2005 17:51

Citaat:

sjefke schreef op 06-03-2005 @ 18:46 :
Ik weet zelf wel wat k m,oet veranderen en das minder chocolade en dergelijke eten, snoep te veel maar toch bedankt ;)
Nou dan moet je dat niet doen he ;)
Als je dat weet, heb je dat soort pillen sowieso niet nodig :)

MightyDuck 06-03-2005 19:17

Citaat:

Das toch drugs???
Ephedra is geen drug en zo extreem werkt het ook nog niet. Die ene trombose patient die er een hartinfarct van kreeg? Come on lekker hypocriet weer van de overheid om dat te verbieden.

Koop gezellig synthetische ephedrine underground, doet er caffeine en een aspirientje bij en je gaat als een trein. Laat ik de doseringen maar achterwege laten..

Of Yohimbe, werkt ook lekker, nog vrij te koop.

Het belachelijke aan het hele gedoe is dat intussen wel overal naieve huisvrouwtjes "een HCG kuurtje nemen" ( humaan chorion gonadotropine ) want HCG stimuleert de vetverbranding, met name op de buik en onderdrukt het hongergevoel in de hypofyse. Joechei wat een nieuws. Dat HCG op zichzelf een zwangerschapshormoon is, geproduceerd word uit urine van zwangere vrouwen, gebruikt word voor het opstarten van de testosteronproductie bij mannen met vruchtbaarheidsproblemen en voor het forceren van een eisprong bij vrouwen? Tja, dat doet er niet zo toe.

Dat er tijdens het dieet maar 500kcal per dag worden gegeten, wat zich laat raden wát er nou precies aan gewicht verdwijnt, vet dan wel spiermassa. "Nee geen jojo effect" Roepen de producenten. "Spotgoedkoop kilo's afvallen!" Roept de verkoper.

Wat er niet bij staat is dat je wel 500kcal moet blijven eten na het stoppen met je "kuurtje" anders word er gejojo-t als nooit tevoren. Wat de verkoper niet zegt is dat de minimale 400 euro die een "kuur" je kost op de zwarte markt tegen productieprijs te koop is wat je ongeveer 1/10 van deze oplichtersprijs kost.

Wat wil ik met dit lapje tekst nu bereiken?

Wel allereerst meen ik me te herinneren dat ik hier een tijdje terug een vraag zag staan over afslanken met HCG. Ten tweede wil ik er mee aangeven dat middelen die de vetverbranding stimuleren geenzins vervangers zijn van een correct dieet en vaak oplichterij vanuit de media zijn waarbij bijwerkingen maar al te graag worden verzwegen. Eens in de zoveel tijd word er een product verketterd zoals Stack II vorig jaar en de consument denkt maar weer dat de overheid haar goed beschermt.

Jojo-en doe je altijd, tenzij je precies op je voeding let zoals wij hier proberen, en het niet overdrijft omdat je zo nodig haast hebt met afvallen.

Het gebruik van een thermogeen middel om stofwisseling en zenuwstelsel op te krikken is lood om oud ijzer want op die manier word het kcal tekort te groot wat je uiteindelijk massa kost wat resulteert in een tragere stofwisseling en een verminderde insuline en IGF gevoeligheid in de spiercel en het tegenovergestelde in de vetdepots, kortom, jojo all the way weer. Dergelijke producten met een bijpassend extreem low kcal dieet hebben alleen het gewenste effect indien ze samen met AAS gebruikt worden.

Het is waar dat er producten zijn waarbij je kunt eten wat je wilt en toch afvalt zonder jojo effect, maar die producten vind je eerder in de kofferbak van een sport dealer dan in de schappen van de drogist. (y)

En laat ik nu niemand meer horen over "middeltjes en preparaten" :D

*overigens is CLA wél een prettig product bij het onder controle houden van de gevoeligheid van spieren en vetdepots voor het bloedglucose peil en het stimuleren van ASP transport vanuit de vetcel. Niet duur, verwacht geen wonderen, maar het werkt plezierig. Te koop bij o.a. Kruidvat* :o

Sneeuwvlokje_temp 06-03-2005 19:26

Citaat:

MightyDuck schreef op 06-03-2005 @ 20:17 :
-Knip-
MD is weer op dreef! :p

MightyDuck 06-03-2005 19:31

Citaat:

Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 20:26 :
MD is weer op dreef! :p
:bloos:

Het moest me even van het hart, bovendien is het heel informatief en waarschuwend en houd het mij vrij van hartklachten en problemen met mij bloeddruk. :o

Ik had jullie al zo lang met rust gelaten van lange posts :evil:

Mara 06-03-2005 19:35

Citaat:

MightyDuck schreef op 06-03-2005 @ 20:31 :
:bloos:

Het moest me even van het hart, bovendien is het heel informatief en waarschuwend en houd het mij vrij van hartklachten en problemen met mij bloeddruk. :o

Ik had jullie al zo lang met rust gelaten van lange posts :evil:

Als je dan toch bezig bent, stackers?

Knutselsmurfie 06-03-2005 19:36

Citaat:

Je kan ze zelfs bij Kruidvat krijgen blijkt. Ze zijn wel bezig met onderzoek naar de gevolgen van deze pillen, maar die onderzoeken zijn nog niet afgerond. Toch zijn deze pillen al vrij verkrijgbaar.
En daar ging de discussie bij kassa dus ook om.

MightyDuck 06-03-2005 19:51

Citaat:

MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 20:35 :
Als je dan toch bezig bent, stackers?
Ephedra is thermogeen. Stimuleert het zenuwstelsel naar een hogere versnelling --> meer warmte productie snellere verbranding etc.

En stackers zonder ephedra, ghehe, koop dan maar iets waar je echt wat aan hebt want die dingen zijn veel te duur.

It's not about the ephedra, juist door de ephedra werkte een stacker. En juist door dat effect konden er hartkloppingen/problemen ontstaan. Je kunt dat niet weg laten en denken dat het evengoed werkt, de essentie van het product, de thermogenese, is zo veel minder.

Dan kun je wel een ander product nemen met dezelfde werking, maar dan krijg je het weer, alleen dan nu niet van ephedrine maar om het even welk middel. Yohimbe bijv.

Sneeuwvlokje_temp 06-03-2005 20:16

Citaat:

MightyDuck schreef op 06-03-2005 @ 20:51 :
Ephedra is thermogeen. Stimuleert het zenuwstelsel naar een hogere versnelling --> meer warmte productie snellere verbranding etc.

En stackers zonder ephedra, ghehe, koop dan maar iets waar je echt wat aan hebt want die dingen zijn veel te duur.

It's not about the ephedra, juist door de ephedra werkte een stacker. En juist door dat effect konden er hartkloppingen/problemen ontstaan. Je kunt dat niet weg laten en denken dat het evengoed werkt, de essentie van het product, de thermogenese, is zo veel minder.

Dan kun je wel een ander product nemen met dezelfde werking, maar dan krijg je het weer, alleen dan nu niet van ephedrine maar om het even welk middel. Yohimbe bijv.

Ephedrine, was dat niet datzelfde stofje wat je hersenen ook aanmaken als je chocola eet? Of is dat weer iets anders? :rolleyes:

MightyDuck 06-03-2005 20:45

Citaat:

Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:16 :
Ephedrine, was dat niet datzelfde stofje wat je hersenen ook aanmaken als je chocola eet? Of is dat weer iets anders? :rolleyes:
Dopamine.

sjefke 07-03-2005 11:08

Ik ben eigenwijs en koppig. Heb ze zelf niet gekocht maar een vriend van me heeft t ook op tv gezien en wilde het ook wel eens porberen om te kijken of je minder honger had.

Nooit moeten doen ben nogal allergisch voor dingen heel veel dingen. Ik heb dus een allergische reactie gekregen en val nu heel snel af als het zo door gaat maar dan niet op de goeie manier ;)

Afrader

Qamra 07-03-2005 17:44

Citaat:

sjefke schreef op 07-03-2005 @ 12:08 :
Afrader
Omdat jij er allergisch op reageert?

Other than that; wel lullig als je er allergisch op reageert iig. Maar goed, het behoedt je misschien wel weer van een stomme fout als het straks wel schadelijk blijkt te zijn of dat je zonder niet meer op gewicht kan blijven..

Het lijkt me sowieso trouwens niet echt goed om je honger te onderdrukken en zo niet meer te eten. Ik bedoel, je lijf geeft toch aan wanneer het voedingsstoffen nodig hebt; honger. Je honger onderdrukken is leuk als je idd net als die indianen door de woestijn banjert en je geen eten kan vinden, maar niet echt als afslankproduct..

_Mosquito_ 07-03-2005 17:59

waarom zou je dat in godsnaam gebruiken, dat is toch slecht voor je je pest je zelf ermee als je niks eet, en het heeft gevolgen voor je gezondheid:S

Arenda 07-03-2005 18:07

Citaat:

sjefke schreef op 07-03-2005 @ 12:08 :
Ik ben eigenwijs en koppig. Heb ze zelf niet gekocht maar een vriend van me heeft t ook op tv gezien en wilde het ook wel eens porberen om te kijken of je minder honger had.

Nooit moeten doen ben nogal allergisch voor dingen heel veel dingen. Ik heb dus een allergische reactie gekregen en val nu heel snel af als het zo door gaat maar dan niet op de goeie manier ;)

Afrader

*kuch* eh..... jij valt in 1 dag 'heel snel af'? Omdat je nu al wel 1 hele dag die rotzooi hebt geprobeerd? Sorry hoor... maar:

:rolleyes:

Cassiopeia 07-03-2005 19:06

Citaat:

soulflytribe schreef op 07-03-2005 @ 18:59 :
waarom zou je dat in godsnaam gebruiken, dat is toch slecht voor je je pest je zelf ermee als je niks eet, en het heeft gevolgen voor je gezondheid:S
Het gaat er juist om dat je minder eet, dus geen (ongezonde) tussendoortjes. Maar je moet wel gewoon drie maaltijden per dag blijven eten. Het is niet bedoeld om niet meer te hoeven eten..

Andijvie 07-03-2005 19:34

Ik weet niet of het ergens al staat, maar die dingen heten hoodia of ja, dat zit er in. Een bekend merk is hoodia max.

(Ik heb een oom die nooit dat geen-honger-meer-gevoel heeft gekregen, hij had dus altijd honger, heel vervelend. Hij kon zich wel inhouden, maar het voelde gewoon niet prettig. Hij heeft wat van die hoodia max uit Engeland gehaald, en nu heeft hij geen honger-gevoel meer. Maar het is belangrijk dat je wel genoeg en goed eet.)

_Mosquito_ 07-03-2005 20:04

Citaat:

Cassiopeia schreef op 07-03-2005 @ 20:06 :
Het gaat er juist om dat je minder eet, dus geen (ongezonde) tussendoortjes. Maar je moet wel gewoon drie maaltijden per dag blijven eten. Het is niet bedoeld om niet meer te hoeven eten..
ja maar niet alle mensjes die gebruiken hem daar voor.
zou je ook niet denken? het wordt dan verkeerd gebruikt.

Sneeuwvlokje_temp 08-03-2005 06:58

Is afslankmiddel Hoodia wel veilig? 05-03-05

Het lijkt de nieuwe sensatie in de afslank-wereld: een pil die de "trek" in eten wegneemt: de Hoodia-pil.

De schappen van drogisterijen worden massaal gevuld met deze pillen, en de populariteit is na korte tijd al zo groot dat er vaak "nee" verkocht wordt in de winkels.

De pillen zijn gebaseerd op een extract van een Afrikaanse vetplant, de Hoodia Gordonii. Deze plant komt in de Kalahari-woestijn voor. De San Bosjesmensen gebruikten de cactus om dagenlang te kunnen jagen zonder te eten. Een Zuid-Afrikaans onderzoeksinstituut toonde in 1995 voor het eerst de werking van de Hoodia plant aan en verkocht daarna het patent aan een Brits onderzoeksinstituut.

Dat instituut ontdekte dat, als de Hoodia wordt gegeten, het werkzame bestanddeel H57, een seintje aan de hersenen geeft. En dat zorgt er voor dat je geen honger meer voelt. Een BBC correspondent hoorde van de werking van de vetplant, pakte het vliegtuig naar de Kalahari-woestijn en nam een beet uit de plant.

Het resultaat was dat hij 20 uur geen hongergevoelens had en zelfs niet aan eten dacht. Dankzij alle publiciteit is er nu een overdaad aan internetwinkels die Hoodia-pillen op de markt brengen. Maar ook in de winkel zijn ze al te krijgen. Ze zijn onder meer te koop bij Kruidvat en de Nederlandse keten van winkels met voedingsmiddelensupplementen, Green Health. In de studio een discussie met een huisarts die de pillen aanbeveelt, en een deskundige van TNO Voeding, die zijn vraagtekens heeft bij de pillen.

Volgens hem ziet Hoodia Gordonii er veelbelovend uit maar de effecten van dat bestanddeel moeten nog nader worden onderzocht. In de tussentijd moet alles dat in Nederland op de markt is, zo snel mogelijk verboden worden. Er is domweg nog te weinig echt goed wetenschappelijk onderzoek gedaan.

http://kassa.vara.nl/portal_syn_msn?...number=1262740

Cassiopeia 08-03-2005 08:13

Citaat:

soulflytribe schreef op 07-03-2005 @ 21:04 :
ja maar niet alle mensjes die gebruiken hem daar voor.
zou je ook niet denken? het wordt dan verkeerd gebruikt.

Ja dat denk ik ook wel. Maar is dat dan niet de verantwoordelijkheid van die mensen zelf? Je kan wel alle mensen bij het handje pakken, maar of dat goed is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.