![]() |
post-doctorale opleidingen
dit is voor de iets ouderen onder ons
maar zijn er hier ook personen die een studie overwegen na hun opleiding, genaamd de post-doctorale opleidingen?! ik studeer dit jaar af en wil waarschijnlijk doorstuderen met de lerarenopleiding, maar ik vroeg me af of anderen dit ook overwegen en wat precies de mogelijkheden zijn nadat je je MA hebt behaald. Lerarenopleiding zoals ik al zei is er 1 van, maar er is vast meer, afgezien van een AIO/OIO aanstelling, die daar op aansluiten? Iemand ideeen daarover of suggesties? |
Als ik een MScBA Accountancy zou doen zou ik er wel een post-doctoraal tot register-accountant achteraan doen ja
|
Nee, dat trekt me helemaal niet. Een gewone studie is wel genoeg, daarna wil je wel eens aan de andere kant van de klas staan: met andere woorden niet meer luisteren naar een ander, maar zelf wetenschappelijk onderzoek doen, als aio lesgeven en promoveren. Dat lijkt me een stuk productiever, ook vanuit oogpunt van arbeidsmarktperspectief.
Iemand die een proefschrift heeft geschreven laat toch behoorlijk wat zien, terwijl een postdoctorale opleiding gewoon een opleiding is waarbij jij stof van anderen doorwerkt. |
Volgend jaar januari begin ik met mijn post-doc tot Register Accountant
|
Ik werk eerst en laat mijn werkgever de post-doc betalen. Dat levert wat onderzoek betreft meer vrijheid op...en een beter salaris.
|
Ik dacht dat een post-doc en een AIO of OIO aanstelling hetzelfde was.
*kuch* aanstelling i.p.v. instelling uiteraard :D |
Citaat:
|
Citaat:
Een instelling als wetenschappelijk assistent-in-opleiding houdt in dat je een arbeidsovereenkomst hebt met de universiteit. Je werkzaamheden houden in primair het schrijven van een dissertatie en het daarbij behorende onderzoek verrichten, maar ook het geven van onderwijs (ik geloof maximaal 25% van de arbeidsduur) en het verrichten van andere werkzaamheden als het opstellen en nakijken van tentamens, het assisteren van ander wetenschappelijk personeel, etc. etc. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |