![]() |
religieus getinte liederen
ik kom zelf uit een dorpje nabij terneuzen en woon daar met veel plezier. het dorpje is nogal kerkelijk ingesteld, het heeft dan ook zeven kerken. zo ga ik dan ook geregeld naar de kerk en geniet daar dan van alle pracht en praal waarvoor onze lieve heer heeft gezorgd. tijdens de biecht wanneer de pastoor er een kledderboel van maakt met mijn liefdessap, weerklinkt geregeld het geluid van de prachtige kerkorgels. mijn hartje gaat dan sneller bonken en een kleine trilling op mijn hazelip is dan ook merkbaar. het is zulke hemelse muziek, ook tijdens de ochtenddiensten op zondag. dan beginnen al die kleine kleuters, je zou ze eigenlijk wel willen afschieten, maar die stemmen, o ze zijn zo mooi, te zingen als nachtegaaltjes. ik vind het zo mooi, dat ik er een brok van in mijn keel krijg. :(
luisteren jullie weleens naar religieus getinte liederen? |
|
opzich alleen robert long - jezus redt.
ik heb helemaal niets op met reli-rock/pop/hop/whatever en als ik op zondag per ongeluk de tv aanzet en ze met kerkliederen bezig zijn op de publieke omroep ga ik haast over m'n nek en zap ik als 'n mofo weg. (y) |
Jesus is hip, Jesus is cool, hij geeft jou een warrum gevoel! :cool:
|
humorloos.
Als je een schuilnick neemt, maak er dan tenminste iets van... dit is voor niemand leuk (n) Slotje idd. |
Genoeg: Deicide, Vital Remains, Marduk, Darkthrone, Mayhem etc.
|
|
amen
|
zeker ik luister bands als:
the spirit that guides us strongarm xDisciplex A.D. stryper |
Dan luister ik naar 'Was Gott tut, das ist wohlgetan'.
Of het openingskoor van de Johannes-passie: 'Herr, unser Herrscher'. Aanrader voor mensen die de LotR-soundtrack waarderen. |
Slayer.
|
Morning Again - God Framed Me
|
16 Horsepower is vet (Y)
|
Tourniquet, al zou je het op het eerste gehoor niet zeggen.
|
Citaat:
Ontopic: Als je in Zaamslag woont is er geen hoop voor je Maar als je beue muziek zoekt, bezoek de griffo-jeugdhonken in terneuzen eens: Walk-inn, La redoute, of in Axel de Bastion. Heel af en toe komt er wel eens een bandje geloof ik, met religieuze beuheid. |
<<
|
|
| \/ |
Nee
|
mewithoutyou
norma jean (y) |
Citaat:
|
Citaat:
RESPECT!! |
ik luister naar krishna concious stuff:
108, inside out, shelter enzo. ik ben fan baasjes! |
:(
|
ik vond net een cd van creed :eek: maar daar ben ik eerder bang voor dan dat ik er naar ga luisteren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |