![]() |
zoekfunctie
Misschien is het een idee om de zoekfunctie wat praktischer en gebruiksvriendelijker te maken. Zojuist probeerde ik te zoeken op "de naam van de roos" omdat ik wat meningen over dit boek zocht. De zoekfunctie vind dan alle topics waar het woord 'naam' of 'roos' in staat. Het is mij mijn weten niet mogelijk de zoekfunctie te gebruiken om alleen naar combinaties van woorden te laten zoeken. Ook niet als het tussen sterretjes of aanhalingstekens staat, zoals bij Google wel het geval is. Lastig en erg onpraktisch als je het mij vraagt.
|
Heb je het nou over de zoekfunctie van het forum of de website?
|
het forum.
|
Citaat:
Maar het zou voor de TS misschien inderdaad wel wat effectiever zijn als hij bij de uittreksels gaat kijken.. |
Binnenkort komt er trouwens een nieuw forum :)
|
Citaat:
|
Je kunt de resultaten wel beperken door bijvoorbeeld alleen de huiswerkfora of Letteren te selecteren.
Verder ben ik het wel met je eens hoor :) |
Toch handig hoor, zo'n forum Beleidszaken. Vooral als er geen forumbazen of beheerders reageren. :rolleyes:
|
Maar de meeste forumbazen kunnen hier ook geen bal mee. Er zijn er maar een paar die dat evt zouden kunnen veranderen.
|
Citaat:
Of via via gehoord? Het is gewoon een vette hoax! |
Dat de zoekfunctie niet enorm uitgebreid is heeft enerzijds te maken met de functie van het forum: een forum als gathering.tweakers.net heeft een duidelijke informatievoorziening. Dit forum heeft dat minder. De zoekfunctie van het forum is daarnaast het onderdeel dat de servers van Scholieren.com het meest zwaar belast. Hij is al zwaar getweaked om sneller te worden. Elke toevoeging of uitbreiding van de functionaliteit zou gevolgen kunnen hebben voor de bereikbaarheid van de gehele site.
|
Oke Jon, begrijpelijk (y)
Dan vind ik trouwens wel dat forumbazen moeten ophouden met 'gebruik de zoekfunctie eens' als iemand eens iets wil vragen over een specifiek onderwerp zoals een boek of een cd o.i.d. ;) |
Citaat:
Sterker nog, na 6 jaar komt er een nieuwe website :p (Ok, maar dat heb ik Jon al vaker horen zeggen.. 4 jaar geleden bijvoorbeeld :p) |
Hebben we het over zoeken, er is een minimumlengte van de zoekterm. da's irritant als je iets moet hebben dat specifiek, maar toch klein is.
Naamzoeken op mijn nick zou bijvoorbeeld niet werken. |
Citaat:
als je kijkt hoeveel posts je op je naam hebt staan en dan gaat zoeken, zijn er bij dat laatste wat minder. is de rest dan allemaal verwijderd oid? volgens mij is er nog geen sprake van prunen. |
Citaat:
Niet te lang, juist te kort. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |