![]() |
zonder titel
wat vinden jullie hiervan..? is deze al iets beter dan mijn vorige gedichten?
Na de winter komt de lente verdwijnt de wereld die ik wantrouw als schattige woorden zal de zon mij strelen geliefde momenten zonder enige kou met de wind door mijn haar slaap ik op het zachte dek zo meteen samen en toch alleen, maar op een andere plek het licht van de sterren neemt niet toe en neemt niet af krijg een kus die ontstaat uit de slok van ons wijnkaraf nog steeds weet ik niet precies wat hij zei maar het klonk wel lief zoals het staat in een liefdesbrief zonnige weken weer achter de rug winter weer in het zicht een hele goede herinnering die mijn pijn iets heeft verlicht |
Hm, ik kan me je vorige gedichten niet zo goed voor de geest halen, dus vergelijken kan ik dit gedicht niet. Maar dat geeft ook niet. Wat me het meeste opvalt, is dat de rijm nogal gedwongen is. Lief- liefdesbrief is hier wel het beste voorbeeld van.
en toch alleen, maar op een andere plek deze zin is - in verhouding met de andere zinnen - wel erg lang. Hierdoor komt de rijm dek - plek nog meer geforceerd over, omdat je moeite lijkt te hebben om het goed te laten rijmen en er daardoor maar iets achteraan plakt. Je woordgebruik vind ik ook niet bijzonder mooi. De inhoud spreekt me wel aan, maar het had mooier verwoord kunnen worden. |
Ik heb van je vorige gedichten alleen die met de mug en het vliegje gelezen. (die had je samen met iemand anders geschreven toch?)
Deze vind ik in ieder geval een stuk beter. Je woordgebruik is prettiger, dat andere was nogal simpel, kinderlijk, op een verkeerde manier. Bij deze heb ik dat gevoel een stuk minder, al komt het af en toe wel weer terug, zoals bij "maar het klonk wel lief zoals het staat in een liefdesbrief" Je rijm vind ik dan weer iets minder, zoals Re3m al zei. De klemtoon op 'wantrouw' ligt ook niet goed. Maar ik vind het zeker een stap in de goede richting. |
bedankt voor julie reactie! .. ik vond idd zelf dat stukje van lief-liefdesbrief ook niet echt mooi klinken maar ik wist het gewoon even niet meer.. ik zal er nog eens hard over na gaan denken..bedankt voor de verdere tips, zal der aan denken bij mijn volgende gedichtjes.. groetjes MI
|
Mmm.. Naja, wat die twee zeggen, ze hebben gelijk :p
Maar ik heb nog noooooooit van schattige woorden gehoord. Wat zijn dat? Ik vind het eerste stukje heel mooi, de rest, gewoon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |