![]() |
[nieuws] China wil playbackende artiesten aanpakken
via fok.nl
De Chinese overheid denkt er over om een poging te gaan doen het aantal playbackende artiesten te beperken. Daartoe wordt momenteel een wetsvoorstel behandeld, dat onder andere het resultaat is van de lobby van een Chinese rockster. Die roept fans al geruime tijd op om playbackende artiesten te boycotten. De nieuwe wet moet artiesten ertoe verplichten om van tevoren te melden dat ze gaan playbacken. Omdat overheidssubsidies veel artiesten met matige zangkwaliteiten hebben geproduceerd, komt playbacken in China vaak voor. "Nepzingen is hetzelfde als het handelen in nepwaar. Het moet zonder pardon worden geboycot en verworpen", aldus Ma Bomin, de toezichthoudster op radio, tv en film van Shanghai. http://frontpage.fok.nl/nieuws/51915 eens/ oneens? |
eens natuurlijk
|
Overheidsbemoeienis hoeft van mij niet zo.
Dat het een beetje kansloos is om te playbacken behoeft natuurlijk geen uitleg. |
laat ze lekker playbacken ik heb er geen last van ieder zijn ding toch
|
Geen Britney in Shanghai :(
|
Citaat:
|
eens!
|
mjah. Een goeie playbacker is soms geloofwaardiger dan menig band :o
|
aaaaaaaah niet huilen erik ;)
|
Citaat:
|
Helemaal mee eens, natuurlijk.
|
los van het feit of ik het ermee eens ben of niet spreek ik van genialiteit (y)
|
Eens, ze mogen best playbacken maar even vertellen vantevoren vind ik wel een goed plan. Weten die mensen waar ze hun geld voor betalen.
|
Citaat:
|
haha vermakelijk zeg
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit] ik dacht even sneller dan ik typte[/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het onzin dat de overheid zich ermee bemoeit, mensen die niet door hebben dat ze bedonderd worden hebben gewoon pech.
Maar ik ben er wel mee eens dat playbackende artiesten geboycot horen te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk, van die Chinezen kunnen we nog wat leren. :)
|
Oneens, even zinloos als het voorstel van de LPF voor een gekozen bondscoach.
|
LPF en China niet met elkaar vergelijken. Chinesen vrouwen kunnen echt heel mooi zijn en vrouwen van de LPF niet.
|
O, ik was de kwoot opeens kwijt.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een voor de hand liggen grapje over punten laat ik maar achterwegen.
|
Citaat:
Maarja aan de andere kant is het ook wel handig als ze het idd van tevoren even melden. |
Citaat:
kijk het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je zoiets kunt verwachten als je naar een concert van - pak hem stevig beet - britney gaat. ik heb gewoon medelijden met die mensen en het lijkt me een goed idee om zulke smerige acties van artiesten op deze manier uit te bannen, want het hoort niet thuis in de muziek. |
Maar wat je wel mist is dat britney zoveel moet dansen dat ze niet eens kan zingen, want als ze dat zou doen was het meer gehijg. Maar de meeste playbackers dansen toch een hoop en doen een hoop show er doorheen en zingen af en toe wat regeltjes mee.
of ben ik te optimistisch? |
Citaat:
toch vind ik playbacken schandalig en het lijkt me goed om het op deze manier flink terug te dringen. |
Citaat:
|
daar heb je een punt.
|
Ik vind het, ook al is het een vet plan, tamelijk onzinnig. Als het publiek niet doorheeft dat er op het podium iemand staat te playbacken, is er toch niks aan de hand? Lijkt me voor zowel de artiest als het publiek beter dan vals gezang.
Wel zou ik een boete laten betalen als het publiek ontdekt dat er geplaybackt wordt. |
Citaat:
|
op zich wel leuk dat ze dat doen, maar wat bereik je ermee?
de mensen die naar britney spears gaan hebben echt wel door dat ze playbackt en die gaan toch, dus wat is het nut? |
Terecht verdomme!
|
Citaat:
ze moeten er gewoon een fixe gevangenisstraf hebben. met als geval dat het een vorm van oplichten is! :P |
dan blijven er ook niet veel meer over :)
|
Ik ben geneigd om te zeggen dat ik het er volkomen mee eens ben, maar aangezien ik toch niks met britney en die shit temaken heb boeit het me eigelijk niet zoveel. Ik zie een zekere scheiding tussen playbackende artiesten met veel commercie en artiesten die het puur op zang/speelkwaliteiten bereiken. Britney treed op om veel geld te verdienen, goed, als daar veel kinderen hun geld aan willen verspillen, be my guest. Maar ik ga nogsteeds liever naar shows van bands/artiesten met zangkwaliteit dan dat ik 3 keer zoveel geld verspil aan een tieneridool die playbackt en een mooie/geile dansshow neerzet. Van mensen die dat niet kennen snap ik goed dat ze naar bijv. britney gaan. Maar dat doet verder niet af aan de muziek van andere bands.
|
De overheid heeft daar niks over te zeggen. Althans, ze mogen het niet verbieden. Wel vind ik dat ze duidelijk op het kaartje mogen vermelden of het nu gaat over een playback-act of een live concert. Dat is wel zo eerlijk ten opzichte van de bezoekers.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |