![]() |
Eindelijk, Dali.
http://www.alldali.org/__we_thumbs__...sDali_expo.jpg
De tentoonstelling van verschillende werken van Dali in Rotterdam. Ben heel benieuwd. Zijn er al mensen geweest en zo ja hoe was het? http://www.alldali.org/ |
Dali, de mafkees.
Een oplichter, dat is wat i is. Het is een schande dat hij zo hoog word aangeprezen door zo velen. Dat hij erkenning krijgt, ok. Maar dat hij tot de grote der aarde is bestempeld is ronduit belachelijk. Weinig respect heb ik voor deze man. (n) |
vertel ons waarom!
|
wel voor zn werk andersom?
ik ben persoonlijk niet zo'n fan van surrealisme, ik vind t gewoon niet zo mooi. maar respect voor zn werk heb ik zeker. zelfde geld voor bijv. mondriaan, afzichtelijk werk maar van n belang voor de kunst dat niet te omzeilen valt. als je van surrealisme houdt moet je troouwens ook max ernst even opzoeken, dat is een van de grootste van die stroming. maar goed, de tentoonstelling ziet er goed uit, mooi uitgebreid. bedankt voor de tip, misschien ga ik t wel even bekijken. bezoek de laatste tijd belachelijk veel musea. ook van dingen die ik minder mooi vind -> van gogh bijv. :) en ja dat bleek ik nog steeds niet mooi te vinden al heb ik voor t eerst 4 werken van m gezien die ik wel mooi vond |
Ik ben in spanje in Figueras in t Dali museum geweest en ik vond t echt geweldig :D
|
Op een of andere manier roept Dalí gevoelens rond alto's op bij me.
|
Citaat:
maar een oplichter? hij heeft in z'n eentje het surrealisme op de kaart gezet. Dat Breton en al die andere idioten er niks van bakten en allemaal aan regeltjes vastzaten, gaf Dali alle ruimte om zich verder te ontwikkelen en prachtige dingen te scheppen. Waarom hij een grote was: a: Hij beheerste alle stijlen, en was technisch een meester. b: De controverse die mij met groot genoegen in zijn schilderijen propte c: Zijn verbeeldingskracht gecombineerd met z'n realistische manier van schilderen, alsof echt dromen tot leven kwamen. Zijn latere werk geinspireerd door moleculen en atomen was voor die tijd behoorlijk revolutionair en zn tijd ver vooruit. |
Citaat:
moest eruit getrokken worden door ouders van vriend van me :P en nu de tentoonstelling achter m'n huisje (y) ah nice :D |
Citaat:
Als persoon was hij nogal eigenaardig en heeft hij ook wel dubieuze stromingen aangehangen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat hem allemaal niets kon schelen, het hem puur om zijn idee, zijn kunst, zijn surrealisme ging. |
Citaat:
|
Heel erg vet!
Ik wil er heen, maar tis best ver en niemand wil mee:| |
Citaat:
|
Ik ben er afgelopen zondag samen met mijn vriend heen geweest. Ik vond het ontzettend groot, en daardoor indrukwekkend. Maar doordat er zo ontzettend veel dingen tegelijker tijd waren te zien, te lezen en te horen vond ik het een beetje té veel en onoverzichtelijk. Ik vind Dali opzich een geweldige kunstenaar, en veel van zijn werk spreekt me aan, maar na deze overweldiging aan beeld en materiaal heb ik voor het aankomende jaar genoeg Dali gezien.
|
Citaat:
|
Maar waarom dat plaatje in je beginpost, zijn schilderijen zijn toch op zich veel mooier?
|
Ik ben niet zo'n fan van zijn schilderijen, maar zijn inkttekeningen (te zien in het Dali-museum in Figueres) vind ik soms echt geniaal!
|
surrealisme spreekt me wel aan... binnenkort maar eens een bezoekje brengen, top tip :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Er was ook een inktekening, met verschillende symbolen voor bepaalde geloven (yingyang), maar ook een soort hakenkruis. En daaronder iets wat op een doodlopende muur leek. Toen dacht ik dat ie waarschijnlijk hemelaal niet zo politiek was en het hem niets kon schelen. |
ja ik ga kijken.
ik vindt dali wel een beetje overhyped, omdat hij zo bekend is, maar zijn werk is best ok. En daarnaast hangen er niet alleen zijn werken. |
Ik ben er in Barcelona geweest.. Echt mooi!!
|
Ik ben ook in Figueres geweest, en dat museum was echt fantastisch... En ik kan weinig begrip opbrengen voor mensen die zeggen dat ze de inkttekeningen mooier vinden dan de schilderijen, want de meeste schilderijen waren echt verbluffend, en ook verbluffend groot. Ook die fresco´s die hij op het plafond van zijn slaapkamer heeft gemaakt zijn geweldig.
Ik denk niet dat de expositie in rotterdam kan tippen aan Figueres... |
Ik ben ook in Figueras geweest en ik moet zeggen dat ik het daar helemaal geweldig vond en er bijna uitgesleurd moest worden omdat ik wel kon blijven kijken. Ik was er ook al een keer eerder geweest.
Ik vind Dali heus niet op alle gebieden geweldig, maar ik vind wel dat hij aparte dingen heeft. En ik hou van apart. Ook ben ik trouwens in zijn huis geweest, wat ook open staat voor publiek. Dat vond ik ook wel leuk. |
Dali was 'n sadistische mofo met 'n zieke geest. Ik ga binnenkort wel kijken though. (y)
|
Ik ga zondag want dan mag ik gratis reizen met mijn boekenweekgeschenk. :o
|
Citaat:
|
|
Misschien dat ik nog wel even langs ga. Het ligt toch zowat naast de uni. Ben in Spanje ooit eens naar een museum geweest (maar ik weet niet meer hoe dat heette) Vond het toch wel bijzonder.
|
(y) hij is top ik verbaas me iedere x over wat ik zie in zijn schilderijen , zijn jurken vond ik minder
|
ben geweest in rotterdam ja.
was meer onbekend werk, maar wel ontzettend mooi en intressant. had meer materiaal van hem willen zien maar had eigenlijk ook niet meer verwacht. ben ook in figueres geweest een paar jaar geleden. |
Mijn tekenleraren verboden ons hartgrondig erheen te gaan :D
mijn kunstgesch lerares (eerste jaar dat ze les geeft): "Ga naar Dali, das echt een leuke expositie" :D |
is het s'avonds ook open?
|
Citaat:
ik wil er ook heen (y) en ik wil ook naar de 'surrealist papers' tentoonstelling. |
Citaat:
die wil ik ook wel zien ja :) |
Ik heb wel het idee dat deze expositie meer zicht geconcentreerd op Dali's crossovers met allerlei andere disciplines, en onbekender werk, terwijl ik toch vooral waardering kan opbrengen voor zijn 'gewone' schilderijen. Ik ben minder geïnteresseerd in jurken mede-ontworpen door Dali en shit.
Is deze expositie dan alsnog interessant voor mij? |
Ik ben er gisteren geweest en vond het erg vet.
Inderdaad veel werk wat onbekend is omdat het geen schilderijen waren maar kleine kunstwerkjes of bijvoorbeeld kleding. Het was niet heel groot, en toch heb ik lang niet alles bekeken, daar had ik geen zin in. Ik heb een paar hele mooie schilderijen gezien die ik al eerder vet vond maar nu echt gezien heb -'Studie van Tristan en Isolde" -'Het gezicht van de oorlog' (y) Wat ook erg vet was, die surrealistische tekenfilm, 'Destino'' was de naam geloof ik...Echt heel vet. Het was wel een beetje zoals ik had verwacht: niet superveel boeiende dingen maar wel een paar vette dingen die ik niet had willen missen. Overigens waren er als je de expositieruimte uitliep nog een paar vette schilderijen van Magritte, Ernst, ook Dali en nog een waarvan ik de naam ben vergeten. |
Citaat:
Mja, ik ben heel blij dat ik twee supervette schilderijen gezien heb, de rest moet je gewoon niet op letten. En een Dali tentoonstelling is ook niet zo vaak in Nederland. |
Citaat:
|
DALI is blijvend goed!
|
Ben ook geweest in Rotterdam. K weet nog wel een schilderij met een heuvel met lange smalle bomen. En die berg hield op en die bomen stonden gewoon ´door ´verder in de lucht ! Eerst zag ik het niet. En gezichten in wolken, verrassend en echt top (y)
Ook de film was erg mooi idd. |
Ik ga over 3 weken, na m'n tentamens (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu had ik wel iets gehoord (hier ook, geloof ik) Over Dalí die schilderijen zou hebben geplagieerd oid>?
|
Citaat:
Ook ff die film van hem un chien Andalu of zoiets.. die was toch ook wel baanbrekend denk ik. Zowieso hoe hij met decort in films werkte (Y) |
Ik ga er volgende week heen. Jammer dat studenten geen korting krijgen, 12 euro is het nu (n)
|
Ik moest voor school die tentoonstelling bezoeken...
Vond het eigenlijk niet echt boeiend om eerlijk te zijn..... |
Citaat:
Als je op de willem de kooning zit, krijg je wel korting en hoef je alleen de toeslag van 5 euro te betalen.... :D |
Ik ben gister geweest, met het museumweekend.
Het museum was gratis(boijmans van beuningen), maar als je naar Dali wilde moest je 5 euro betalen. En ik vond t dope. Niet alles, maar veel van zijn schilderijen wel. De rest van het museum vond ik sommige dingen ook wel dope Sommige dingen van bijv. Paul Noble, Rene Magritte en ook Koekkoek waren wel dope. |
Jee ik heb nu een museumkaart dus ga ik alsnog :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |