![]() |
vraagje :vreemd ding
Op mijn bovenarm kwam eerst een klein rood plekje en dat begon groter en groter te worden. nu is het erg iriterend rood en er zitten v reemde witte korsten op. ik dacht eerst dat het een alergie is maar dat bleek het niet te zijn. enig idee wat het kan zijn iemand?
|
Is het rond (een ring zegmaar?), rood-wit schilferig? Kans dat het ringworm of een hele droge huid is (ik heb soms ook rode schilferige plekjes). Als het niet weggaat of erger wordt zou ik even naar de dokter gaan als ik jou was, om te kijken of het inderdaad geen ringworm is. Je kan het ondertussen vast insmeren met een vette creme (vaseline, calendula helpt ook goed) en kijken of het daar minder van wordt.
|
whuut,zo snel al een reactie. bedankt het is inderdaad chilferig. hoe krijg je eigenlijk ringworm? :eek:
|
Wel meer mensen hebben nu last van zulke dingen (niet ringworm, maar droge huid ;)). Omdat het gewoon koud is. Smeer er 's avonds een dikke laag vaseline ofzo op. Niet aan krabben natuurlijk.
|
Kan ook gewoon een schimmelinfectie zijn. Zalfje smeren, klaar :)
|
je hebt een inwendige kreeft
|
wat is ringworm precies?
|
(y) :D
|
Citaat:
Dit is te stoppen met de standaard schimmelcreme. Rode kringen verdwijnen vanzelf, witte vlekken moeten weer worden gekleurd door de zon. Ringworm is trouwens ook de schimmel die tussen je tenen/op je voeten voeten voorkomt. De plekken genezen vanzelf van binnenuit (vandaar dat het ringworm genoemd wordt maar als het niet behandeld wordt verspreidt het zich over je hele lichaam. |
ringworm krijg je vb door je niet goed af te drogen als je uit bad of van onder de douche komt.
Ik heb ook zo'n plekje gehad, en toen ben ik erop gaan letten dat ik me goed afdroogde, en heb ik er anti-schimmelcrème opgedaan, en weg was het :) |
ik zou gewoon gezellig naar de dokter gaan der mee want het klink ook als begin van psoriasis
|
Ik zou ook zeggen psoriasis...mijn moeder heeft het en ik heb zelf ook een plekje dat er verdacht veel op lijkt :( :( :( .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of kijk hier even |
Volgens mij kan je anti-schimmel zalf gewoon bij de apotheek halen. Je beschrijft wat je hebt, laat het even zien en je krijgt het gewoon zonder recept mee.
Tenminste dat zei mijn moeder..Maargoed wij waren in Oostenrijk bij de apotheek, maar ze zei dt het hier ook kon.. (Mijn broertje heeft nu voetschimmel..) Bespaart je een consult uit.. |
Citaat:
|
Misschien is het ecxeem of gordelroos. Bij de dokter kun je hier gewoon een zalfje voor halen.
|
Als het ringworm is, groeit het vrij snel en is het alleen schilferig aan de buitenkant. Het kan een beetje jeuken... als dat het geval is, werkt een antischimmelcreme meestal gewoon. Micanazolnitraat krijg ik meestal.
Overigens is het niet zo dat je het alleen maar krijgt als je je niet goed afdroogt of op plekken waar het altijd vochtiger is, je kunt er ook gewoon aanleg voor hebben en dan kan het 'zomaar' ontstaan. :) |
Citaat:
|
Citaat:
:P |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26. |