Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   pedagogische tik? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1122228)

pourlesyeux_ 07-03-2005 11:23

pedagogische tik?

geef me je mening!
en zo uitgebreid mogelijk want ik moet er morgen een beschouwing/betoog over schrijven en kan nog wel wat argumenten gebruiken ;)

S. 07-03-2005 11:33

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1116081

Kijk hier maar :)

Er zitten hele nuttige posts tussen

pourlesyeux_ 07-03-2005 11:53

ahh, dankjewel!
ik post normaal nooit bij nieuws dus ik wist niet dat er al zo'n topic was. (of nouja, dat vermoedde ik wel maar ik kon m niet vinden ;))

DarkSide 07-03-2005 11:53

Gewoon in elkaar slaan die kutkinderen. Wie niet horen wil moet maar voelen :evil:

Mirage2000 07-03-2005 11:55

http://forum.scholieren.com/showthre...t=pedagogische

pourlesyeux_ 07-03-2005 12:50

ahh merci :)
ik heb al veel info verzameld

nare man 07-03-2005 13:21

Kortgezegd, een wettelijke regel is absoluut ongeschikt om het probleem van kindermishandeling aan te pakken. Dit is pure symboolwetgeving en ik vind niet dat je daar te snel mee moet komen. Het is namelijk een zwaktebod. Verder vind ik het teveel raken aan de opvoedingsvrijheid van ouders. Een corrigerende tik kan soms gewenst zijn, dat staat in concreto ter beoordeling van de ouders en niet in abstracto aan de wetgever.

juno 07-03-2005 13:23

We hebben trouwens al een wettelijk kader en een heel opvangsysteem tegen kindermishandeling. Dit faalt al als het om echte mishandeling gaat, onder anmdere vanwege te hoge werkdruk bij de organisaties die zich er mee bezig houden, laat staan als ze ook nog eens overspoeld worden met triviale klachten over een draai om de oren of een pets op de vingers.

nare man 07-03-2005 13:25

Zoals bij negen van de tien problemen ligt de oorzaak niet in gebrekkige wettelijke kaders maar helemaal onderaan, bij de uitvoerende instanties. Maar jammer genoeg weet Donner heel goed dat hij zichzelf makkelijk in een goed daglicht kan plaatsen door te roepen dat er nieuwe wetgeving moet komen. Daar wordt hij als minister van justitie immers voor betaald, een beetje loze kretologie bezigen in plaats van daadwerkelijk te kijken hoe het probleem aangepakt kan worden - en dat is helemaal geen kwestie van wetgeving.

juno 07-03-2005 13:41

Omdat het stomme volk een sterke man wil die zegt wat hij WIL gaan bereiken, maar die zich er verder niet om beknort hoe hij dat voor elkaar wil gaan boksen. De echte problemen aanpakken is namelijk een stuk weerbarstiger dan het lanceren van wat holle kreten. Maar ja, het volk wil niet horen van problemen en falende uitvoering van prima wetgeving. Zeker niet als de oorzaak heel eenvoudig geldgebrek is.

nare man 07-03-2005 13:43

Natuurlijk is het allemaal op te lossen als we alles maar democratischer maken, want democratisch gekozen mensen doen het natuurlijk altijd beter (y)

juno 07-03-2005 13:46

Het akelige is nu juist dat al deze clowns democratisch gekozen zijn.

nare man 07-03-2005 13:49

Ja, maar vertel dat eens aan die democratie-utopisten die denken dat alles wel goed komt als 'de politiek dichter bij de burger komt', de politici 'een sterker democratisch mandaat hebben' en dergelijke holle frasen.

juno 07-03-2005 14:04

Ac, de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers zijn ee afspiegeling van het kiezerspubliek. Als samenleving krijg je wat je verdient hoor. Als je als volk valt voor populisten, verdien je dit soort ongein.

Ik weet dat er algemeen kiesrecht is, en ik besef dat dat een groot goed is vergeleken met de klassensamenleving van vroeger, maar er lopen nog steeds verdomd veel mensen rond waarvan ik denk: mijn God, niet alleen mag jij je straffeloos voortplanten, je hebt ook nog stemrecht...

nare man 07-03-2005 14:06

Ja, maar dat mag je niet denken, want dan ben je een Vertegenwoordiger van de Oude Politiek, misken je de Wijsheid van het Volk en doe je aan achterkamertjespolitiek :rolleyes:

juno 07-03-2005 14:10

Wouter! Ga OGENBLIKKELIJK je mond spoelen met zeep!

pourlesyeux_ 07-03-2005 15:26

hahaha

MB 07-03-2005 17:43

Ik ben een voorstander van de corrigerende tik, omdat het beheersder is dan schreeuwen oid. Een kind zal toch de grenzen opzoeken, of het moet een heel erg makkelijk kind zijn, maar die zijn er volgens mij niet veel. Dus als het kind te ver gaat is het helemaal niet zo gek om het even op een flinke manier te laten weten dat dat niet wordt geaccepteerd.
Bovendien is de corrigerende tik niet om pijn te doen, maar voor het schrikeffect. En het werkt gewoon perfect, dus wat is er mis mee?

Trouwens, het pakt kindermishandeling niet aan, want dat is al verboden. Het wordt alleen maar moeilijker gemaakt je kind fatsoenlijk op te voeden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.