![]() |
[DVD]Zwart-wit beeld bij mn DVD-speler
Okee, ik heb mn scartkabel al vervangen voor een nieuwe, vervolgens vervangen voor RGB-kabels, maar ik krijg slechts zwart-wit beeld. Niet alleen bij de films maar ook bij het opstartscherm.
Het is weliswaar een goedkope DVD-speler, en een tv van misschien 5 jaar oud, maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt? What to do? What to do? |
Illegaal DVD'tje? Heb ik namelijk ook soms als ze op bepaalde manieren geropt/gebrand zijn ;)
|
het is NTSC dvd en je hebt een DVD speler die geen NTSC naar PAL converteert..
|
Citaat:
|
Ik state dus al duidelijk in mijn post dat het niet aan de DVD ligt. Ook als ik mn dvd-speler leeg opstart, krijg ik een zwart-wit opstartscherm.
En ik ben goudeerlijk, ik doe niet aan geripte films:nono: |
vermoedelijk doet jouw TV niet aan RGB-signalen, dan heeft een volledig bezette scart-kabel ook geen zin. Of je televisie staat ingesteld op Y/C over SCART terwijl je DVD-speler dit niet ondersteunt. Of andersom. Of je DVD-speler staat op NTSC ingesteld (kijk in het setup-menu)
mogelijkheden zat om dit probleem de wereld uit te helpen edit: bekend probleem is een Y/C (ook wel s-vhs genoemd) kabel in een SCART verloopplug op de TV. 99% van de mensen die zo'n SCART-adapter koopt is zich er niet van bewust dat hun TV mogelijk helemaal geen Y/C over Scart ondersteunt |
pff, laat me raden: ik heb dit verhaal voor niks zitten typen :|
|
kan ook aan tv liggen, onze sony van een paarjaar oud speelt sommige ook niet (tv kan ntsc (wat is die afkorting?) niet aan ofzo) mijn 3 jaar ouwe aristonatje doet het wel, dus test een andere tv er op
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |