![]() |
Watersalamander.
Toen hij met zijn hand het bodemzand
wat schichtig boven water bracht - wist ik allang wat komen zou. Zo daar stamelend voetje schuifelend, zachtjes fluisterend: ‘moet je horen, van te voren werd dit leuk. Je verwacht toch dat zo’n beestje langer dan drie dagen, nachten leeft; zeker als het voor een dertien nachten, dagen, voedsel heeft.’ |
Ik vind dat je mooi dicht, goed ritme, mooie zinnen, maar ik begrijp het vrees ik niet helemaal. :bloos:
|
Bedankt voor je reactie. Het is eigenlijk heel simpel: het gaat over een dode watersalamander :).
|
Het is geweldig. Mijn enige commentaar:
zeker als het voor een dertien nachten, dagen voedsel heeft.’ Ik zou nog een komma na 'dagen' plaatsen, en de komma na nachten eventueel laten staan of weghalen, maar iig een komma na 'dagen'. |
Een komma na dagen .. oké. :) Ik wist ook niet zeker meer hoe dat werkt met een opsomming. Maar zal ik dan na 'nachten' op de tweede regel van de laatste strofe ook een komma zetten? Op de één of andere manier vind ik het daar minder mooi staan. Een komma in de laatste regel brengt wel een soort van rust.
|
Ja daarom, ik zou hem alleen daar zetten. Niet na 'nachten', dat staat minder mooi ^^.
|
leuk! juist de laatste regels van de eerste 2 strofes zijn goed, terwijl ze op het eerste gedicht juist niet goed lijken te lopen. je sfeer is ook goed, stamelend, schuifelend, zachtjes, fluisterend.. vooral je laatste strofe vind ik mooi, het ritme heet prijzenswaardig. zeker als het voor een dertien ~ nachten, dagen, voedsel heeft, hier je een dertien en het omwisselen van dagen en nachten (y).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |