![]() |
Dichtbij
zacht
zinderend en leeg, om me heen gegrepen zo uit de grijze lucht verzwijgend stil zacht ruist er een bries zo zinderend dichtbij sluit heel even licht je ogen en droom jezelf een zucht ontwaak een lege blik maar weet er komt een tijd dat het licht zal prikken en de lente leeft (nog even, heel even hou vol het leeft, het komt wijn met bubbels fris,fruitig liggen in het gras softijs) ----------- toedeloe, en nu weer brochures over hydraulische cylindersystemen en bakstenen schrijven...Het is me wat, zo'n stage |
Hij is wel mooi, ik vind hem wel orgineel, ook dat briejse enzo, het is gewoon een schitterend gedicht :D
|
Om een onverklaarbare reden hoor ik tijdens het lezen van jouw gedichten altijd een of andere hiphopbeat op de achtergrond of zo. :o
Ik vind je gedicht leuk, het leest lekker. Dat 'softijs' komt er imo wel een beetje te nonchalant achteraan, omdat je het er zo even achterplakt. Dat is jammer, omdat je dit verder in het gedicht helemaal niet doet. Maar je taalgebruik en verwoordingen vind ik mooi. en droom jezelf een zucht bijvoorbeeld vind ik leuk gevonden. |
ik vind het jammer van de vierde strofe, dat daar de ratio om de hoek komt kijken in de vorm van: "maar weet".
Softijs vind ik juist geniaal. Het is een echt Valentijn gedicht. |
je eerste 3 strofes vind ik mooi beeldend, het zinderende komt er aardig uit. droom jezelf een zucht is erg leuk gevonden. je vierde strofe vind ik minderend, maar weet er komt een tijd, dat komt wel erg cliche op me over. dat verpest het eigenlijk weer voor de rest. je laatste strofe vind ik een opgang, vooral het leeft ~ het komt ~ wijn met bubbels ~ fris ~ fruitig :cool:. en softijs is idd juist wel weer goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34. |