![]() |
wat te doen tegen die amerika haat?
Amerika haat, westen-haat, hoe je het ook wilt noemen. In het andere topic zijn een paar aardige sociologische verklaringen gegeven voor de oorzaak van dit probleem.
Weet iemand misschien een oplossing? Economische ontwikkeling lijkt me een goed plan, maar dat is een wereldwijde lange termijn aanpak. |
Het zou ook wel een beetje helpen als Amerika zich wat minder arrogant op zou stellen denk ik.
|
Amerika is slechts het symbool. Alleen dat symbool minder aanstootgevend maken is een schijnoplossing, want alle gewraakte praktijken waar amerika mee geassocieerd wordt, blijven voortduren.
Nu, onder Bush, bereikt de haat een hoogtepunt, maar het is niet uit de lucht komen vallen toen Bush president werd. |
JE bent niet eens klaar op het vorige topic. Rustig aan! :)
|
Democratie in het Midden-oosten is de enige oplossing. Zolang arabieren zich daar niet onderdrukt voelen, zal de haat minder worden. Kijk maar naar Europa. :)
|
Er is heel voorzichtig een democratiseringsproces op gang aan het komen in sommige moslimlanden. In Egypte heeft Moebarak voorgesteld om een tegenkandidaat te hebben bij de presidentsverkiezingen.
Democratisering en economische ontwikkeling gaan hand in hand. |
Het zou helpen als de globale media zich wat anders zou gaan opstellen. De Amerikaanse media mag best laten blijken dat er naast het "Beloofde Land" Amerika nog andere landen zijn met culturen die best de moeite waard zijn. Want het interesseert ze vrij weinig wat er verder dan 500 mile van hun woonplaats gebeurt. (Tenzij het een Terroristische aanslag betreft natuurlijk)
De Niet-Amerikaanse media zou zich wat genuanceerder op kunnen stellen tegen over Amerika. Als ze iets flikken hoef je niet meteen daar in 3 opeenvolgende actualiteitenprogramma's 3 uur aan te besteden. Ik ben voor persvrijheid maar het Bush Bashen komt de politieke situatie op deze planeet niet ten goede. Misschien moeten ze in "vijandige" gebieden zich afvragen of het wel zo slim is om het elke keer uit te zenden als ze een Amerikaanse vlag in de fik steken. Amerika moet stoppen met het binnenvallen van andere landen zonder dat ze daarbij veel steun krijgen. Ikzelf zou een voorstander zijn van het binnenvallen van Iran maar ik denk niet dat de Amerikanen dat zouden moeten doen. Ik hoop dat Rusland + de Navo een keer laat zien dat ze niet zo van kernwapens houden. Zij vinden het echter wel lekker makkelijk om Amerika het te laten doen.. Die worden daarom gecritiseerd en Europa blijft lekker buiten schot. Een coalitie van de Chinezen, Koreanen, Australiers, Russen en Europeanen lijkt me ook wel wat.. Alleen hoef je van de Chinezen weinig steun te verwachten zolang de Westerse Wereld Taiwan als een land erkent. Ik vind het gezeur over de sociale problematiek in de VS ietsjes overdreven. De verschillen hier zijn allemaal wel heel groot enzo.. Maar ik denk dat er dan nog wel meer landen zijn die je kan bekritiseren.. (Rusland, Korea, China enz..) |
Zodra Amerika economisch word ingehaald door China, Rusland weer uit de put klimt en de zaakjes op orde krijgt en de EU de USA wat meer tegengas geeft...
...Verandert het allemaal van zelf wel. |
Slot.
1 topic over dit onderwerp is wel genoeg. In dat andere topic kunne we ook over deze vraag discussieren. |
Iedereen verplicht universitair scholen.
|
Iran aanvallen zou niet zo heel slim zijn, lijkt mij.
|
Citaat:
Het is niet dè oplossing, maar het zou zeker helpen. |
Het duurt nog minstens drie jaar voor er weer verkiezingen zijn in Amerika.
|
Amerika moet terugtrekken uit de arabische landen. Zien dat het pacifisme werkt. En minder bemoeien met andere landen.
|
Amerika moet alle fastfoodketens opdragen vanaf nu alleen nog magere Japanse stoommaaltijden te serveren
plus het pacifisme van Nanahara natuurlijk deze combinatie zal leiden tot wereldwijde populariteit van de usa |
Als ze nou eens zouden laten zien dat ze belang hechten aan internationale samenwerking, het strafhof in den haag erkennen, zich minder aanvallend opstellen en meer de weg van diplomatie in plaats van intimidatie en geweld kozen.............ach hoop doet leven :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
qua oplossingen zie ik het somber in. de 'amerika haat' wordt veroorzaakt door meerdere dingen, maar in de VS is het idee 'de buitenwereld haat ons' redelijk doorgedrongen, en wordt door fracties in de overheid gebruikt om extreme maatregelen door te drukken. waar hebben we dit eerder gezien? De overheid en de binnenlandse media stimuleren het nationalisme met angstbeelden van terreur vanuit het oosten, en economische oorlogsvoering vanuit het westen, waardoor de maatregelen van bush&co wel 'moeten'. Het enige wat ik als oplossing zie is een interne weerstand, maar ik zie geen mogelijkheid dat zoiets tijdig en grootschalig genoeg op gang zal komen.
De overheid liegt tegen de bevolking, en de amerikaanse burgerrechten bestaan alleen in naam. De gesplitste veiligheidsdiensten zijn samengebracht onder de regie van 'homeland security'. Het leger heeft een 'stop loss' programma ingevoerd, wat betekend dat militairen die hun dienst erop hebben zitten niet mogen vertrekken. De 'selective service', het amerikaanse dienstplicht instantie, heeft al vanaf vorig jaar zich zitten herorganiseren, en moet aan het einde van deze maand aan de president melden dat ze klaar zijn voor een 'draft'. Dat betekend dat er in juni al een draft zou kunnen plaatsvinden. De VS zit veel ophef te maken over de kernwapen programma's van Iran & Noord Korea, wat vollop in de wereldmedia word besproken, maar de VS heeft zelf wetgeving geformuleerd om hun eigen (verouderde) kernwapen arsenaal te vernieuwen en te verbeteren. Er is zelfs al geld gebudgeteerd om de test gebieden in nevada gereed te maken voor nieuwe kernproeven! bush is voor 4 jaar als president gekozen. ik ben benieuwd of over 2 jaar nog sprake is van kiesrecht. Offtopic: ik ben amerikaans staatsburger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat vanzelf wel eens over! Dat het nog een honderd jaar kan duren is een ander verhaal. ^_^ |
Citaat:
"Nieuwe ziekte teistert Nederlanders" Symptomen : Mensen met een totaal verschillende mening zijn het ineens met elkaar eens.. De verdraagzaamheid ziekte heeft al enkele slachtoffers geist in de rechtse en linkse hoeken van ons politiek systeem. Het is te hopen dat de artsen een consensus kunnen bereiken over een mogelijke kuur tegen deze ziekte.. :eek: Onze Neerlandsche politiek zal nooit meer hetzelfde zijn |
Citaat:
|
Hmmz, ik denk dat veel mensen Bush-haat hebben. Maar Amerika moet oppassen dat het niet teveel neigt naar het imperialisme. En het proberen te controleren van de olie. Want dat is haast onmogelijk.
|
Citaat:
|
Ik denk dat niemand dan Amerika iets aan die haat kan doen.
|
Citaat:
F. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het behoeft ook nauwelijks toelichting dat de drang van mensen om democratisch hun leiders te kiezen veel groter is wanneer er ook daadwerkelijk een land is om te besturen. Met andere woorden, eerst moet een economie goed lopen, dan pas heeft het nut een democratiseringsproces af te dwingen.
|
Niks doen 'tegen' die Amerika-haat. Gewoon lekker aanwakkeren.
Yo, kom maar met dat volgende vliegtuig, jongens! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
Citaat:
|
Mmm, als ik deze posters bekijk, dan denk ik dat het toch wel goed komt :D
http://www.thefilebin.com/userfiles/...%20soldier.jpg http://www.thefilebin.com/userfiles/...ropaganda2.jpg |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zo'n idee dat deze thread ondertussen even verdoemd is als het imago van Bush in Nederland. :)
|
Citaat:
Het schijnt dat Amerika gewoon een vallende grootmacht is. Hoorde laatst dat historici een partoon herkennen waarin (voormalige) grootmachten hun macht enigzins tot heel erg moeten laten varen, dan wanhopig een poging doen die te behouden en met veel pijn en moeite toch tenonder gaan. Dat is natuurlijk al vaker gebeurd. Alleen is het dit keer Amerika en zijn er dit keer kernwapens in het spel. Punt is: die Amerikahaat is helemaal niet zo gek, aangezien zij (met het Westen als bondgenoten) op dit moment op het punt staat heel veel macht te verliezen en zo veel mogelijk autoriteit naar zich toetrekt, autoriteit die haar in principe niet toebehoort aangezien die flink buiten de landsgrenzen valt. Volgens die theorie dan. En wie een grote bek heeft maar een klein piemeltje kan weerstand verwachten. |
Citaat:
Skyrise onderbouwde zijn standpunten nog wel eens ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik haat de Amerikaanse politiek maar de rest van het westen haat ik niet. Dus ik snap de link tussen Amerika en het westen niet. Het grootste en belangrijkste deel van het westen was bijvoorbeeld tegen Irak en Amerika nogal logisch voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55. |