![]() |
HELP: analyse gedicht
Hallow allemaal,
we zijn bezig bij letterkunde met het analyseren van gedichten, ik heb er een aantal voldoende uitgewerkt, maar bij het volgende gedicht loop ik vast, -------------------------------------------------------- Mijn broer Mijn broer, gij leed Een einde, waar geen mens van weet. Vaak ligt gij naast mij, vaag, en ik Begrijp het slecht, en tast en schrik. De weg met iepen liep gij langs. De vogels riepen laat. Iets bangs Vervolgde ons beiden. Toch wou gij Alleen gaan door de woestenij. Wij sliepen deze nacht weer saam. Uw hart sloeg naast mij. 'k Sprak uw naam En vroeg, waarheen gij ging. Het antwoord was: 'Te vreselijk om zich in te verdiepen. Zie: 't gras Ligt weder dicht met iepen Omkringd.' uit : Keur uit vroegere verzen 1916-1946 (1962) van Hendrik de Vries (1896-1989) ---------------------------------------------------------------------------- Heb jij enig idee wat de interpretatie van dit gedicht is en opmerkingen over rijmschema, enjambement, assonantie, alliteratie in dit gedicht. hartelijk bedankt, groetjes |
rijmschema: aabbccddeeffghgh
De interpretatie vind ik nogal moeilijk maar ik kan je wel zeggen dat je vooral veel onderliggende betekenissen en vaagheden moet vermelden, dan komt het wel goed :) |
Klinkt alsof ie doodgaat ofzow.... :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10. |