![]() |
Te snelle schildklier
Ik was bij de dokter want ik had wat klachten en uit wat bloedtestjes kwam dat mijn schildkier nog al snel werkt. Niet hoog boven de grens, maar we gaan het wel onderzoeken.
Ik was benieuwd of mensen er mensen zijn die er ervaring mee hebben (gehad) en wat de verschijnselen zijn. Alvast bedankt:) |
Ik heb er geen ervaring mee... maar de verschijnselen zijn onder andere onbedoeld gewichtsverlies, dunne ontlasting, zweethanden, slecht warmte kunnen verdragen, ingevallen 'strak' gezicht, en als het ernstig is uitpuilende ogen. Nog wel meer dingen, maar die weet ik zo gauw niet meer :)
|
haai
ik heb geen te nselle schilklier...ik heb helemaal geen schildklier ;) maar de vershcijnselen die sarah zegt kloppen wel!! dr zijn ook wel emer dingen maar ik weet t niet precies.. maar krijg je er medicijnen voor of niet? |
Nee, geen medicijnen (nog). Ik ga vandaag weer bloed laten prikken om te kijken hoe het precies zit.
Ik herken mij deels in de verschijnselen: diaree, ik heb het heel vaak warm en ben zweterig, eet redelijk veel. Maar dun en ingevallen ben ik niet. |
Citaat:
Een snelle schildklier heeft volgens mij juist een tegenovergestelde werking als geen schildklier. Geen schildklier kan zijn werk niet meer doen, dus lijkt me raar als je dan de verschijnselen hebt van een snel werkende schildklier. Of maak ik nu een denk fout??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mjah, de kenmerken van een te langzame schildklier zijn juist precies andersom... onbedoeld aankomen, slecht koude kunnen verdragen, constipatie, opgezet gezicht, enzovoort ;)
dus als je geen of een langzame schildklier hebt, dan kun je uit je eigen sympotomen makkelijk afleiden wat die van een te snelle schildklier zijn. en het is normaal dat je niet alle verschijnselen hebt, iedereen reageert weer een beetje anders :) |
Citaat:
Toen ik het de eerste las, legde ik daaruit het verband dat ze geen schildklier had en wel de symptomen. Iets te snel geconcludeerd :) |
HeeY ,,ik heb zelf geen last van een te snel werkende schildklier, maar mijn moeder wel. ze heeft het zelfs zo erg dat de artsen het bijna niet meer konden meten. mijn moeder is idd erg afgevallen de laatste paar jaar, en ze kan gewoon niet stil zitten...ze is altijd actief bezig.. rustig op de bank een boekje lezen kan ze niet. het is ook vaak zo dat me ma het heel erg warm of juist heel erg koud heeft, en waarneer er bv stress is op het werk krijgt ze een opgezette keel. mijn moeder slikt medicijnen en heeft nu drie jodiumkuren gehad ofzo.. ik weet niet precies hoe dit werkt maar ik mocht niet dichter bij haar komen dan 1 meter omdat ze iets radioactiefs in haar had ofzow(ook zwangere vrouwen moesten uit de buurt blijven).. door deze kuren is haar schildklier een stukje afgebrokkeld en het gaat nu een stuk beter met me moeder!!.. ik ken ook iemand die haar hele schildklier er heeft uitgehaald, het gaat erg goed met die vrouw en ze zegd dat ze dat al veel eerder had moeten doen(ze heeft namelijk jaren met medicijnen lopen modderen niets werkte goed) .. Maar ik wil je niet bang maken ofzow..het is namelijk allemaal goed gekomen en je schijnt er prima mee te kunnen leven! ... veel sterkte hea! liefs M
|
over het radio-actieve jodium: je schildklier pompt jodium naarbinnen, maar weefsels kunnen niet tegen radio-activiteit, waardoor het weefsel van je schildklier zichzelf afbreekt, netjes zonder ontstekingen en zonder dat er een operatie nodig is. Maar dan heb je idd nog wel een tijdje een restje radio-actief jodium in je bloed, en dan zend je ook actieve straling uit, en dat is dan weer niet goed voor alles wat in de groei is (en op lange termijn voor niemand).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53. |