![]() |
Aan Vera, may your soul rest in peace.†
het spijt me van die 1 gedicht per dag limiet, maar dit moet even!
er bij ons op school in de 2de klas net een meisje aan kanker overleden, en ik zoek een pasend gedicht daarbij? het liefst schrijf ik er zelf 1, maar het lukt me maar niet... wie kan mij helpe???? |
Wat vinden jullie hier van?
Mensen vertrekken, schepen varen uit. Soms om weg te gaan, soms zonder keus. Niet altijd om terug te keren, niet altijd om te gaan. Vaak ook tegen hun zin, omdat ze nog niet klaar zijn voor een nieuw begin, daar waar de zon altijd schijnt, waar het nooit koud is, waar iedereen blij is, en niemand verdwijnt. Reply ook als je een passende naam weet |
Gedicht van een vriend:
je weeft boven de grond kijkend naar de hemel zoekend naar rust dan door mijlen lang uigestekte akkers wijdgolvend koren een beekje af en toe dan! de poort des onheils of de poort naar het geluk niemand zal het weten want dan ben je weg..... Gedicht van mij: In het licht van de maan de zon een oude gloeilamp je weet het niet meer het liefst wil je weg uit alle zorgen en depressie je kan het niet meer aan het wordt je allemaal teveel het breekt je op het lukt niet meer denken gaat moeilijk ook voelen doet zeer in het donker voel je je alleen niemand die je helpt niemand om je heen niemand die je troost niemand om te zeggen het is ok niemand die het merkt niemand die er iets om geeft het is net alsof je alleen op de wereld bent zonder een ziel, zonder een hart je leeft niet meer je bent...leeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
EggeD schreef:
Maar onpassend, iets minder zwart mag wel. Ik zou meer over goede dingen dichten, herinneringen, goede karaktereigenschappen etc. Niet over de eventuele leegte van haar laatste dagen of jouw persoonlijk verdriet, dat is in zo'n context bijna provocerend. Ik heb dit geschreven na aanleiding van de dood van een meisje bij on op school. Zij is gestorven aan kanker op heel vroege leeftijd. Na aanleiding hiervan zijn de 3 bovenstaande gedichten geschreven. |
Citaat:
Dan vind ik die eerste dus een stuk geschikter, best een mooi gedicht :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |