![]() |
Tussenjaar naar Italie
Ik zit nu in 6VWO en denk er over na om na mijn eindexamen een paar maanden naar Italie te gaan, om de taal te leren.
Ik heb hier een paar vraagjes over: - Wat is de beste tijd om te gaan (september/januari)? - Florence / Siena??? - Elke organisatie (interlanguage/tricolore etc...) Je zou me er HEEL erg mee helpen door ff te reageren!!! |
Crossposten. :nono:
|
Ik denk dat je het beste tricolore kan nemen. Maar goed, ik zou wel alvast gaan sparen, want het kost heel heel heel veel geld, zo'n paar maanden.
Als je een beetje goed weer wil dan kan je het beste rond Napels of Sicilie gaan studeren. In de zomermaanden is het stikheet en voor wat lekkerder weer in de niet-zomermaanden moet je in het zuiden zijn. |
Citaat:
|
heb je er al over na gedacht om als au pair naar Italie te gaan? Dat is namelijk veel goedkoper en bij zo'n gezin leer je snel italiaans in combinatie met taallessen...
|
mmm....tja heb ik idd over na gedacht maar ik ben niet zo ingesteld op kinderen...
|
Au Pair zijn lijkt me ook niet zo ideaal eigenlijk, je weet nooit in wat voor gezin je komt, aan de andere kant, ga je bij tricolore ofzo dan kun je ook voor 'gastgezin' kiezen. Als je dan toch in een gezin wil kan je net zo goed voor Au Pair gaan :o
Sicilie is echt niet crimineel, ja er is wel mafia, maar die gaan je echt niet van je tasje beroven ;) Napels vind ik zelf wel een onveiligere stad ja, maar Sicilie in het algemeen totaal niet. |
Als au pair moet je wel vrijwel de hele dag met de kinderen omgaan, iets dat je normaal bij een gastgezin niet hoeft te doen (bovendien is de kans groot dat er dan bv. oudere kinderen zijn oid), lijkt me dus best wel een verschil.
|
Citaat:
alleen hangt in sicilie en napels nog steeds een slecht beeld rond. Dat je op elke straathoek kan worden doodgeschoten door een mafia lid. maar dat is onzin. je mertk helemaal niks van de maffia |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |