![]() |
[GSM]Telefoon geblokkeerd, Puk code kwijt.
Hallo, ik heb gisteren mijn zusjes telefoon geleend, maar door drie keer de verkeerde pincode in te toetsen is hij nu geblokkeerd. (ik zou zweren dat dat de juiste code was :o)
Mijn zusje is nogal rommelig, dus die heeft de puk-code niet meer om de telefoon te deblokkeren. Weet iemand een andere manier om de telefoon (evt. tegen lage kosten) weer functionerend te krijgen? Ik voel me nogal schuldig alvast bedankt. |
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om de PUK code op te vragen bij de operator/provider. Die hebben de PUK code dacht ik ook.....Je moet je uiteraard wel kunnen legitimeren, maar hoe dat in z'n werk gaat......Geen idee. Misschien moet je eerst even informeren door te bellen met de operator/provider........
Succes ermee! F. |
Dan moet jij toch wel erg vaak en onnodig met die pincode hebben geklooit, want je kunt de zg.. puk code zo'n 15 keer gebruiken, dan pas wordt de simkaart helemaal geblokkeerd. :confused:
Tip: deblokkeer de pincode als je een GSM voor het eerst gaat gebruiken, zit ergens in het menu beveiliging....pincode annuleren. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke aanbieder is het? Bij KPN/Hi kan je het bijvoorbeeld via de website opvragen (dan krijg je het gewoon thuis)
|
Bel je provider ff ofzo? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
F. |
Zolang je niet ook die pukcode steeds fout in gaat voeren kan je gewoon provider bellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wie toetst er nou 3 keer hetzelfde verkeerd in....
|
Vroeger toen ik me er nog mee bezighield kon ik vrij eenvoudig de pukcode van mijn nokia 3210 uitlezen. Misschien dat van die (zelfstandige) unlockers dat ook wel bij moderne telefoons kunnen doen voor 10 euro ofzo, gewoon eens op internet rondkijken naar unlockers en dan via mail vragen of ze ook pukcodes uit kunnen lezen. Als het bij de provider niet lukt, dat is.
|
Citaat:
|
bij vodafoon kan je m per telefoon op vragen
dan geven ze m gelijk :) |
Citaat:
Of is mijn geheugen nou zó slecht. Vast wel, aangezien pukcodes veranderen me niet echt geloofwaardig in de oren klinkt... Ik haal het vast in de war met de IMEI. Toch maar bij de provider proberen dan ;) . Schijnt wel dat je dan vaak een bedrag van 25 euro ofzo moet betalen (n) . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |