![]() |
Trends in muziekbizzz in Nederland
Wat voorspellen jullie voor de komende tijd aan trends in de muziekindustrie in Nederland? Dit mag in de breedste zin van het woord (dus ook muziek-events, interactieve dingen etc.)
Ik ben benieuwd. |
Een hoop ellende waar de wat "serieuzere" muziekliefhebber van zal walgen.
|
Lekker pessimistisch :p..
Dat er steeds kleinere gratis muziekfestivals op touw worden gezet voor gratis optredens, waardoor meer onbekende bands aanbod komen.. Waarom, omdat de er weinig budget is voor bandjes die veel geld vragen voor optredens.. |
ja idd, en eigenlijk ook wel beter met zulke kleine festivalletjes.
|
Over Nederland weet ik niet veel maar voor België voorspel ik dat de Belgische rock-scene (:) (y) ) nog meer succes krijgt dan nu al het geval is. Ik heb trouwens het idee dat wij meer goeie rockbands hebben dan er in Nederland zijn, of zie ik dat verkeerd als buitenlander en hebben jullie ook groepjes als Zita Swoon, Daan, Admiral Freebee, Stash, ...
|
Nee maar wij hebben Kane, Di-rect en The Sheer, die zijn echt wel vet dope :(
Jullie hebben tenminste Soulwax (y) |
Face Tomorrow.
belgie op een onoverbrugbare achterstand. |
k's choice, dEUS
|
red zebra
club moral |
ik wil belg worden, en dan het liefst GENTS
|
hun site ziet er iig beter uit dan die van brussel of antwerpen
|
Stash heeft 1 goed nummer gemaakt, de rest is bagger
sioen, novastar |
De alternatieve muziekscene wordt met de dag groter! (dus geen hip/hop, trance, rap)
|
Citaat:
One in a Million natuurlijk, die zijn heet. |
Citaat:
|
nederhop jeweet
|
muziek is hopeloos.
|
Citaat:
Jan Somers Band Richard Hallebeek Project Seraph Lost Tribe Emiel Van Egdom Rene Engel Jay Tee Jeff Zwart Project Philipp Van Endert Eef Albers Chris Beckers Free Kick Time Design Second Vision |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige soorten poep smaakt best wel lekker. :rolleyes: |
trends? doe mij maar grolsch!
|
Citaat:
|
heineken of amstel?
amstel is iig nog erger dan heineken... |
Citaat:
"kenners" :rolleyes: echt wtf! hahaha! ik mag hopen dat je dat niet serieus bedoelde. |
er zijn zat goede nederlandse bands, probleem is alleen dat de mainstream bands kut zijn. aan alle vlamingen zou ik voorstelen eens naar coparck te luisteren.
ontopic: geen idee, ik loop vaak achter. |
Citaat:
Keywords: progrock, synthesizers, fender stratocasters en 6 snarige bassen. |
Citaat:
|
ik denk dat bruce wel gelijk zou kunnen hebben
verder voorspel ik dat emo in de snelste tijd uit raakt, en dat dat alleen nog maar hip is voor de mensen die op dit moment naar new found glory en sugarcult punkiepop luisteren ofzo :rolleyes: |
Het zou godverdomme eens tijd worden dat emo uitraakt en dat mensen gewoon weer fatsoenlijk naar de kapper gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
(of was 'het een grapje :mad: ) |
Judasville klinkt trouwens ook superstrak.
dat kunnen belgen niet. |
Goregrind gaat de muziekzenders veroveren!
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.richardhallebeek.com/cd/f...enerator_g.jpg Bezetting: Richard Hallebeek Guitars Antti Kotikoski Guitars J.K. Bass Jan Fabricky Drums Sergio Cocchi Keyboards Artun Surmeli Keys (3 en 5) Pssss, deze CD verwacht ik binnenkort vanuit de States. :cool: |
Subliem artwork!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Shit, uit welk jaar is die CD? Is wel een tijdje geleden denk ik :D
Ik wil die CD wel eens horen, ik ga em eens opzoeken. Sommige nummers van zijn nieuwe CD zijn best wel OK, de wat meer experimentele stukken, maar ik hoop bij God dat-ie toch wat meer van zijn effectenbakken af blijft :P |
Citaat:
Mijn vaste leverancier kon dat bevestigen, hij mailde mij dit.. Hallo Cornel, Ik ga die cd voor je bestellen, maar die cd van Richie & Antti, is zo goed als onvindbaar. Er staat er een op Amazon, maar dat is onzin, want ze hebben die cd gewoon niet. Een klant van me heeft 'm geprobeerd via Amazon te kopen, maar dat lukte dus niet. Ik heb er zelf 15 van gehad, waarvan ik de laatste ongeveer 2 maanden geleden heb verkocht voor 45 euro |
wow 100$ :eek:
Ik zal anders nog eens aan Richard vragen als ik hem weer spreek, maar die zal die CD's dan ook wel niet extra hebben/wegdoen :D Stuur me eens een PM als je die CD binnen hebt, ik ben wel benieuwd. |
Citaat:
Tja zo ben ik al enkele jaren met smart aan het wachten dat deze Cd opnieuw uitgebracht gaat worden (zie tekst onderaan), maar Leni Stern heeft tot nu toe haar belofte niet nagekomen, of ze krijgt maar geen toestemming van haar vorige maarschappij (Passport Records) om die plaat opnieuw te mogen uitbrengen (op haar eigen label LSR) :eek: LENI STERN: CLAIRVOYANT PASSPORT JAZZ, PJCD 88015(CD) (P)(C)1986 PASSPORT RECORDS, INC., USA RECORDED: DECEMBER 16,17, 1985 RELEASED: 1986, USA J-ISSUED: VICTOR MUSICAL INDUSTORIES, VDJ-1057(CD) RELEASED: NOVEMBER 21, 1986, JAPAN Maar ik hou de post de komende week in de gaten, ik krijg vanuit Amerika (van een betrouwbare handelaar waar ik al jaren zaken mee doe) een orginele Cd toegestuurd op Legato records. |
Citaat:
|
ik gok dat experimentele jazz en zo iets meer boven het beperkte publiek uitstijgt, dat het wat groter gaat worden.
Verder krijgen we nog wat extra rockbandjes erbij en gelikte dingetjes. En natuurlijk was acteurs en actrices die zich ook willen bewijzen in het zingen. Maar dat is vrij normaal denk ik. De cdhandel zal met stunts moeten komen om hun cds nog aan de man te brengen en of extra's erbij moeten doen of de prijzen flink laten dalen. Festivals worden alleen groter, drukker en stoffiger, maar de vrijwilliger-geregelde optredens zullen ook groter worden en meer publiek trekken. De regering gaat de festivalregels verstrengen (Werchter :( Het schijnt dat de auto's niet meer het kampeerterrein opmogen) en het leuke van camping aan festival zal beginnen te verdwijnen. Zoiets denk ik. |
Citaat:
hahahaha |
Citaat:
|
ik zet mn geld op kettel world domination
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |