Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   vriendin zwelgt in liefdesverdriet.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1124195)

kiddin 09-03-2005 17:09

vriendin zwelgt in liefdesverdriet..

en dat al meer dan een jaar...

En eigenlijk ben ik het een beetje zat. Ik wil dat ze gewoon haar vrolijke zelf weer was ipv het depressieve meisje dat ze nu is.

Ik ben ook een beetje door mijn oppeppende praatjes, goede adviezen, en luisterende oren heen. Ik weet niet meer wat ik moet zeggen als ze voor de zoveelste keer zegt: dat het niet meer gaat tussen haar en haar (ex)vriend maar dat ze hem ook niet kwijt wil..

En onze vriendschap gaat er ook een beetje aan zo. Het is gewoon niet meer leuk als onze gesprekken bijna altijd daarover gaan. Ik vind het erg van mezelf maar ik merk dat ik geeneens meer échtzin heb om wat af te spreken..

Iemand een idee wat ik hiermee moet?

Myuki 09-03-2005 17:10

Misschien heeft ze een schop onder haar kont nodig?

RockaholiC 09-03-2005 17:12

vertel 'r ff goed te waarheid, een goede vriendin moet daar tegen kunnen (y)

waves 09-03-2005 17:12

is het steeds over dezelfde of elke keer een ander?

zeg haar dat je dit niet meer leuk vindt zo. En misschien moet jij maar eens terug gaan zeuren???

of idd een trap onder dr kont :p.

Bloedpropje 09-03-2005 17:13

Citaat:

RockaholiC schreef op 09-03-2005 @ 17:12 :

*just_a_dream* 09-03-2005 17:13

zeg haar dat je 't zat vind dat ze zo doet en dat ze maar voor een andere jongen moet gaan :cool: succ

kiddin 09-03-2005 17:21

Citaat:

waves schreef op 09-03-2005 @ 17:12 :
is het steeds over dezelfde of elke keer een ander?

zeg haar dat je dit niet meer leuk vindt zo. En misschien moet jij maar eens terug gaan zeuren???

of idd een trap onder dr kont :p.

Nou eerst was het om Jongen D. Daar heeft ze ongeveer 8 maanden over ge(z/t)reurd. (inclusief een deel van hun niet al te best lopende relatie)
Toen was daar Jongen C. Die heeft haar na 3 maanden gedumpt en toen zat ze ook weer helemaal aan de grond.
En nu is ze sinds kort weer terug bij D. Maarja zoals voorspelbaar is hij niet veranderd en loopt het weer kut. Dus nou zit ze daar alweer over in de put.
(hmm tis dus zelf al langer dan een jaar alles bij elkaar)

En ja een trap onder haar kont, ik ben daar niet goed in maar dat heeft ze inderdaad wel nodig ja.
Maarja als ik haar op sleeptouw neem om dingen te doen dan wil ze nergens heen waar ze hem tegen kan komen :| Ja en zo groot is mijn stad ook weer niet. En ik kan haar moeilijk verplichten mee te gaan toch

kiddin 09-03-2005 17:23

Citaat:

*just_a_dream* schreef op 09-03-2005 @ 17:13 :
zeg haar dat je 't zat vind dat ze zo doet en dat ze maar voor een andere jongen moet gaan :cool: succ
Maar ik wil niemand anders is het dan

*zucht*

Gammaray 09-03-2005 17:37

Gewoon vertellen hoe je er over denkt en wat je dwars zit.
En doet ze er niks mee dan ligt het aan jouw wat je er verder mee doet.

*just_a_dream* 09-03-2005 17:40

Citaat:

kiddin schreef op 09-03-2005 @ 17:23 :

*zucht*

jah das minder:(

soultodeny 09-03-2005 17:41

Citaat:

RockaholiC schreef op 09-03-2005 @ 17:12 :
ik denk inderdaad ook dat dat het beste is. misschien heeft ze zelf wel helemaal niet meer door dat ze zeurt en is het voor haar gewoon een gewenning.

Optima 09-03-2005 17:44

kennelijk is ze niet genoeg gekwetst om radicaal de knop om te gooien.

ik kan niet tegen zeurende zielige vrouwen.Dat je je als het nota bene UIT is nog zo gek kunt laten maken door een man, dat is toch zonde!!!!!!

heeft ze al van zichzelf aanleg te zeuren? Dan is het karakter. Heeft hij een nieuw vriendinnetje? Dan is het jaloerzie.

wat jij moet doen: negeren, of haar gedrag NIET belonen door er in mee te gaan. Gewoon de kop indrukken, dan leert ze het vanzelf af

LoeLoe 09-03-2005 17:44

Vrienden met liefdesverdriet kun je het beste helpen door ze overal mee naartoe te laten nemen.. de juiste liedjes te laten luisteren.. eens een keer een danstent intrekken en lekker uit je dak gaan.

Diegene moet weer leren inzien dat een leven zonder die exvriend ook zin heeft.

Mijn middel om over dat soort dingen heen te komen is in ieder geval heeeeeeeel veel muziek luisteren (en nee.. niet die zielige liedjes.. juist van die liedjes waarbij het gaat dat je juist blij moet zijn dat je weer vrij bent!) en gewoon gezellig weg gaan..

BrunetJuh 09-03-2005 17:50

gewoon duidelijk laten merken wat jij voelt. zij zou het ook niet leuk vinden als jij al meer dan een jaar over haar ex zat te zwammen

kiddin 09-03-2005 18:04

Citaat:

Optima schreef op 09-03-2005 @ 17:44 :
kennelijk is ze niet genoeg gekwetst om radicaal de knop om te gooien.

ik kan niet tegen zeurende zielige vrouwen.Dat je je als het nota bene UIT is nog zo gek kunt laten maken door een man, dat is toch zonde!!!!!!

heeft ze al van zichzelf aanleg te zeuren? Dan is het karakter. Heeft hij een nieuw vriendinnetje? Dan is het jaloerzie.

wat jij moet doen: negeren, of haar gedrag NIET belonen door er in mee te gaan. Gewoon de kop indrukken, dan leert ze het vanzelf af

Nee ik kan daar inderdaad ook niet tegen, tuurlijk mag je je wel klote voelen als het uit is, maar daarna moet je jezelf ook even streng toespreken en gewoon doorgaan met je leven. En ook al probeer ik dat duidelijk te maken echt horen wil ze het niet. Vanavond komt ze langs dus ik ga het inderdaad maar eens zeggen dat ik het een een beetje zat ben. Pff dat moest inderdaad toch eens gebeuren...
En ik denk dat je gelijk hebt, als ik er niet meer in meega zal dat ook wel helpen :)

Kazet Nagorra 09-03-2005 18:15

Haar koppelen.

Shitonya 09-03-2005 18:22

eerlijk tegen haar zeggen dat ze moet stoppen met dat gejammer en verder moet gaan met haar leven, eventueel op zoek moet gaan naar een nieuwe vriend

RockaholiC 09-03-2005 18:29

Citaat:

kiddin schreef op 09-03-2005 @ 17:23 :

*zucht*

:rolleyes: dan zeg je gewoon dat it ain't gonna happen, hij moet je niet meer, accepteer het of ga tegen iemand anders zeiken.

of koop een dagboek voor dr en zeg dat ze daar maar in moet gaan zeiken.

kiddin 09-03-2005 18:51

Citaat:

Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 18:15 :
Haar koppelen.
Ik denk dat het beter voor dr is om zelf wat van haar leven te gaan maken inplaats van hem vergeten door achter een andere jongen aan te gaan.

en anders zit ik over een tijdje weer met hetzelfde probleem ben ik bang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.