![]() |
vriendin zwelgt in liefdesverdriet..
en dat al meer dan een jaar...
En eigenlijk ben ik het een beetje zat. Ik wil dat ze gewoon haar vrolijke zelf weer was ipv het depressieve meisje dat ze nu is. Ik ben ook een beetje door mijn oppeppende praatjes, goede adviezen, en luisterende oren heen. Ik weet niet meer wat ik moet zeggen als ze voor de zoveelste keer zegt: dat het niet meer gaat tussen haar en haar (ex)vriend maar dat ze hem ook niet kwijt wil.. En onze vriendschap gaat er ook een beetje aan zo. Het is gewoon niet meer leuk als onze gesprekken bijna altijd daarover gaan. Ik vind het erg van mezelf maar ik merk dat ik geeneens meer échtzin heb om wat af te spreken.. Iemand een idee wat ik hiermee moet? |
Misschien heeft ze een schop onder haar kont nodig?
|
vertel 'r ff goed te waarheid, een goede vriendin moet daar tegen kunnen (y)
|
is het steeds over dezelfde of elke keer een ander?
zeg haar dat je dit niet meer leuk vindt zo. En misschien moet jij maar eens terug gaan zeuren??? of idd een trap onder dr kont :p. |
Citaat:
|
zeg haar dat je 't zat vind dat ze zo doet en dat ze maar voor een andere jongen moet gaan :cool: succ
|
Citaat:
Toen was daar Jongen C. Die heeft haar na 3 maanden gedumpt en toen zat ze ook weer helemaal aan de grond. En nu is ze sinds kort weer terug bij D. Maarja zoals voorspelbaar is hij niet veranderd en loopt het weer kut. Dus nou zit ze daar alweer over in de put. (hmm tis dus zelf al langer dan een jaar alles bij elkaar) En ja een trap onder haar kont, ik ben daar niet goed in maar dat heeft ze inderdaad wel nodig ja. Maarja als ik haar op sleeptouw neem om dingen te doen dan wil ze nergens heen waar ze hem tegen kan komen :| Ja en zo groot is mijn stad ook weer niet. En ik kan haar moeilijk verplichten mee te gaan toch |
Citaat:
*zucht* |
Gewoon vertellen hoe je er over denkt en wat je dwars zit.
En doet ze er niks mee dan ligt het aan jouw wat je er verder mee doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kennelijk is ze niet genoeg gekwetst om radicaal de knop om te gooien.
ik kan niet tegen zeurende zielige vrouwen.Dat je je als het nota bene UIT is nog zo gek kunt laten maken door een man, dat is toch zonde!!!!!! heeft ze al van zichzelf aanleg te zeuren? Dan is het karakter. Heeft hij een nieuw vriendinnetje? Dan is het jaloerzie. wat jij moet doen: negeren, of haar gedrag NIET belonen door er in mee te gaan. Gewoon de kop indrukken, dan leert ze het vanzelf af |
Vrienden met liefdesverdriet kun je het beste helpen door ze overal mee naartoe te laten nemen.. de juiste liedjes te laten luisteren.. eens een keer een danstent intrekken en lekker uit je dak gaan.
Diegene moet weer leren inzien dat een leven zonder die exvriend ook zin heeft. Mijn middel om over dat soort dingen heen te komen is in ieder geval heeeeeeeel veel muziek luisteren (en nee.. niet die zielige liedjes.. juist van die liedjes waarbij het gaat dat je juist blij moet zijn dat je weer vrij bent!) en gewoon gezellig weg gaan.. |
gewoon duidelijk laten merken wat jij voelt. zij zou het ook niet leuk vinden als jij al meer dan een jaar over haar ex zat te zwammen
|
Citaat:
En ik denk dat je gelijk hebt, als ik er niet meer in meega zal dat ook wel helpen :) |
Haar koppelen.
|
eerlijk tegen haar zeggen dat ze moet stoppen met dat gejammer en verder moet gaan met haar leven, eventueel op zoek moet gaan naar een nieuwe vriend
|
Citaat:
of koop een dagboek voor dr en zeg dat ze daar maar in moet gaan zeiken. |
Citaat:
en anders zit ik over een tijdje weer met hetzelfde probleem ben ik bang. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |