![]() |
Al vanaf dat ik deze computer gekocht heb, heb ik last van een irritante spanning op de kast. Als je er perongeluk tegen aan komt schrik je, en het doet flink pijn. (Zeker geen 220 V, ik denk een 12V lijntje ofzo) Het lijkt compleet willekeurig te zijn, soms is het heel lang niet, en dan ineens is het er weer. Alle apparaten die ik aansluit op de pc, camera's minidiscs enzovoorts daar voel je het aan.
Ik heb de pc sinds kort maar aangesloten op een geáard stopcontact, maar dat helpt dus óók niet :( Verder heb ik even aan de binnenkant gekeken, maar er is niet iets los ofzo, en ik heb alle ventilatordraadjes netjes met kroonblokjes en elektrisch tape vastgemaakt. Het is een Mycom-kast, met voeding die er al in zat. Heeft iemand iedeeën wat ik er aan kan doen? |
Is het stopcontact zelf wel geaard? Dat probleem zou opgelost moeten zijn als de machine normaal geaard was.
|
Citaat:
|
BNC connectoren en kabels willen nog wel 'ns een 'stroomkringetje' opbouwen. Niet fijn als je een audiostekkertje achterin bij 'die enorme bult met kabels' moet zien te prikken op de tast, en ineens een opsodemieter krijgt :>
Verder zou je 'm kunnen aarden ja. 't Beste is gewoon een échte aardaansluiting gebruiken (moet je even opzoeken, en een groen/geel draadje naar je PC trekken; beter nog; je mod 'm in een contactdoos oid -- is de rest ook geaard) maar 't verwarmingsbuistrucje zal in de meeste gevallen ook werken. Schuur een stukje geverfde verwarmingsbuis kaal, en zet daar de aardedraad op met een krokodillenbekje ofzo. |
Citaat:
dat ga k eens proberen :) |
uit je voeding komt sowieso al een aarddraad, dus een geaard stopcontact zou moeten werken.
de spanning op de kast zou dan via die aarddraad naar de aarde moeten lekken. |
Citaat:
|
psies! (y)
|
Citaat:
Succes ermee |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |