![]() |
hamsters en papier....
Ik heb een HEEL lief dwerghamstertje en hij is zo alleen dat ik hem iets leuks wilde geven. Nou had ik gelezen dat hamsters van papier houden, dan kunnen ze een holletje maken...
Probleempje: mijn hamster eet papier!!!! iemand een oplossing?!?! |
ja, natuurlijk ook geen snoeppapier geven...
kdenk niet dat ie het eet... hij stouwt het waarschijnlijk in zn wangzakken... om het daarna te gebruiken als nestmnateriaal.. en ach, papier kan vast geen kwaad. |
Ik zou dan van dat grijze wc-papier geven of van die speciale nestwatten. Dat vonden mijn ratjes heel erg leuk :)
|
Nestwatten mag je nooit geven!!!
Wat zijn hamsterwatten? Hamsterwatten zijn synthetische of katoenen watten, al dan niet gekleurd, die in winkels worden verkocht als zijnde "goed" nestmateriaal voor hamsters. In het Engels heet het "fluffy bedding". Waarom zijn hamsterwatten gevaarlijk? Hamster kunnen verstrikt raken in de watten en ledematen verliezen. Hamster kunnen er in stikken. De watten kunnen een blokkade in de darmen veroorzaken waardoor de hamster sterft. Kortom, ondanks het feit dat het door verkopers en producenten aangeprezen wordt als veilig nestmateriaal is het dus verre van veilig! Hoe kan je helpen? Om te beginnen: koop geen hamsterwatten meer! Laat je niet misleiden woorden zoals "veilig" op de verpakking. Verder: verspreid het nieuws! Waarschuw anderen voor de gevaren van hamsterwatten. Leg het probleem uit aan verkopers in dierenwinkels. Wat zijn goede nestmaterialen? Gelukkig zijn er heel veel alternatieven voor hamsterwatten. Neem geen risico en gebruik één van de volgende nestmaterialen: Zaagsel (ongeparfumeerd) Hennepvezel (zoals Aubiose of Hemparade) Russel Barley straw bedding Carefresh Corbo Toiletpapier Hooi Sizzles NoSmell gr Laura |
Ik wou hetzelfde zeggen! Nestwatten zijn echt gevaarlijk! Ze vinden papier idd heel leuk..vooral als je wcrolletje geeft waar nog een beetje om heen zit! Tenminste die van mij vind dat leuK!
|
Mijn ratten waren echt helemaal verzot op wc-rollen. Gewoon geven, zelfs als hij eens een hapje probeert is zijn voer ws toch wel lekkerder.
|
ik koop voor mijn rat altijd een zakdoek bij de zeeman, en die hang ik dan op als hangmat. dan gaat ie er een weekje in chillen en dan scheurt ie m helemaal kapot en dan maakt ie er een soort van nestje van. volgens mij vind ie dat wel leuk. ja.
|
Dat is wel een goed idee! (y)
|
mijn cavias eten altijd de kranten die onder hun zaagsel liggen. daar gaan ze appart voor graven. volgns mij is het niet bepaald gevaarlijk. zijn toch maar bomen met een beetje inkt.
|
Ik gaf mn dwerghamster altijd zakdoekjes, die ie helemaal verpulverde en als nestmateriaal gebruikte :) En wc rollen vond ie ook geweldig idd..
|
Citaat:
|
Mijn dwerg is helemaal tevreden met een wc-rol, sloopt er steeds een stuk van af om het z'n hele kooi door te slepen, geloof dat hij het wel wat vind:cool:
|
weetje zeker dat hij het opeet? mischien stopt hij het allen in zijn wangzakken om het naar zijn holletje te brengen!
doen mijn hamsters altijd....... |
ik heb ook een russisch dwerghamstertje gehad.. ik gaf r wc-papier en af en toe een watje.. is kei lief.. nemen ze mee in hun huisje en nestelen zich er helemaal in ;)
:s en eet ie het op? die van mij deed het alleen verscheuren.. je moet hem mss wat hamstersnoepjes geven of van die knaagstenen ;) |
Hm.. beetje ontzettend late reactie, maar ipv die nestwatten kun je bij onze Dierenwinkel 'natuurlijk nestmateriaal' kopen.
Dan heb je een hard, bruin ding (vorm van een banaan) en die is aan de ene kant open. Daar zit allemaal pluis in (niet zo stug als nestwatten, heel zacht en fluffy :P) en er zitten ook zaadjes in die ze kunnen eten. |
ja van die katoenplantdingen... vooral leuk als ze nog goed dicht zitten en ze alle moeite doen dat ding open te krijgen
|
Dat is idd heel leuk :D Alleen mijn hamster is te slap om em open te krijgen. Moet altijd even helpen.
|
Citaat:
naast het standaard zaagsel gooien we altijd wc-rolletjes, vloeipapier (dat spul van de xenos) of papiersnippers (kerstpakketten, maar dan geen kunststof shit) in zijn hokje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |