![]() |
Jij en ik
Ben jij die ene dame
die droomt van al het goede ver weg van het kwaad en de waarheid nooit verzwijgt? Ben jij die ene dame Die stil en licht bevrijd de liefde zal omarmen en zoenend zal bezwijken? Die ene dame dat ben jij maar ben ik die ene droom gedroomd in duizend nachten, stiekem niet bestaand en gelijk aan eeuwig wachten? ---- en? ---- |
Valentijn, je bent gooooooed. :) (y)
|
Citaat:
Heel mooi bericht, gaat mooi diep in je gevoel |
Mmm ja maar wat wil ik nou? :p
toedeloe |
"Ben jij die ene dame
Die stil en licht bevrijdt" En tja... Voor de rest doet het gedicht me te weinig om er iets boeiends over te kunnen zeggen. Het geheel komt mij wat te gekunsteld over. De laatste strofe vind ik wel een stuk beter dan de eerste twee, die is wat zwieriger. |
Gekunsteld? Je moet mijn rauwe, industriele werk eens lezen! Je gelooft je ogen niet! Voorbeeld:
Dresden ( uit de bundel: "Lauwe pis", Prometheus 1987 ) kale nacht Lig dik ding duw de stront dieper vuige spuit ik inhaleer de kanker streel mijn zaad oogballen diep lauw in de nacht kaal ---- of ----- Broodje Doner (uit de bundel: "Lariekoek en dikke tetters in de nacht", Prometheus 1997) Ik stond in de rij en zei een broodje doner alleen 'met saus' voor mij ik at zwijgend en liep weg de zaak achterlatend met een schadepost van 2 euro en 50 centen beschamend... --------- industrie, zand erover, zwijgend... kunst of niet? |
Eh... ja.
|
geniaal :D
|
Citaat:
|
|
Citaat:
mij hebben ze vorige week nog afgewezen (n) de juiste website is trouwens pbo.nl |
Citaat:
|
Citaat:
Ze is bevrijd en omarmt de liefde, ze bevrijdt niet het licht. Dan zou er eerder stilte en licht bevrijdt, de liefde zal omarmen moeten staan. |
Ja, ik zat daar ook al mee, had ik t dus toch goed....
toch? |
Citaat:
|
Citaat:
@TSasil, maakt niet uit, soms is het even opletten bij zulke dingen. Ik heb zelf een gedicht waarbij ze echt allebei kunnen en ze allebei gewoon fout lijken. |
^^^^ Jazeker, ik zit daarmee
Als groot kunstenaar^^^^^^ ^^^^Zit ik daar nu eenmaal mee :D Vet breezer heupbroek,buikje, kekke kont TMF, leeg en geil Is dat de nieuwe jeugd? Jammer Maar mag ik dan Alsnog je 06? :evil: Pfffffffffff toedele!oe! |
cheerio, you hippie-hugging tree :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |