![]() |
Vervlogen tijden
gisteren was morgen al
voor het vandaag had kunnen zijn toekomst in vervlogen tijden het heden enkel schijn. terwijl het pad van gister lonkt, roept de muziek van morgen het papiertje dwarrelt op de wind ik volg het, naar een heden, vanaf nu, niet meer verborgen. |
Ik vind de eerste strofe mooi. :)
Ik mis alleen het hoofdlettergebruik. En de tweede strofe vind ik minder, die loopt niet zo lekker als de eerste. |
beetje cliché, maar de eerste loopt heel lekker. De tweede strofe voegt voor mij niet zo veel toe, alhoewel ik de 'muziek' en het 'verborgene' kan waarderen.
|
De eerste strofe kwam zomaar in me op en die tweede strofe heb ik er meer bij proberen te schrijven. Hij loopt inderdaad niet zo lekker, maar hebben jullie misschien tips om het wat beter te laten lopen?
|
De eerste strofe is inderdaad - hoewel een beetje cliché - mooi.
Ik weet ook niet echt waarom het tweede niet loopt. Sowieso voegt het niet echt wat toe, ik volg het, naar een heden, vanaf nu, is een beetje lang. Misschien kun je de tweede strofe sowieso anders doen, want je hebt een goed begin :) |
je ritme loopt lekker, vooral in de eerste strofe. in de tweede strofe hapert het wat, en dan bedoel ik de laatste 2 regels eigenlijk. dat loopt gewoon niet zo lekker. ik zou het iets veranderen, zoals dit bijvoorbeeld (alleen bedoelt als voorbeeld!):
ik volg het, naar een heden, want vanaf nu, is deze zelfs niet meer verborgen. ik volg het, naar een heden vind ik overigens sowieso een van de mooiste stukjes uit je gedicht. verder vind ik je gedicht netjes uitgewerkt, maar niet echt bijzonder. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |