![]() |
Verborgen boodschappen in muziek...
Eey people,
Ik heb laatst iets gehoord over verborgen boodschappen in muziek die je hoort als je bepaalde platen achterstevoren draait. Nu ben ik heel erg benieuwd geworden, maar het wil niet helemaal lukken; Ik heb al verschillende platen achterstevoren gedraaid, maar het enige wat er gebeurde was dat ik hartritmestoornissen kreeg van de ongecontroleerde stroom geluiden en tonen die me om de oren vlogen... Weet iemand bij welke muziek deze boodschappen te horen zijn, en wat is er precies te horen? Alvast heel erg bedankt, Below_Zero. |
Boards of Canada - A is to B is to C.
Henk Mul ! |
Victim - consequences
|
alles van ozzy, jeweettoch
|
In slayer - angel of death zit iets over auschwitz verborgen.
|
eerste nummer van de hullabaloo cd van muse,
|
:D, Haligh, :D.
- The Beatles - I am the walrus. Henk Mul ! |
Ergens iets van Pink Floyd, weet niet juist welk nummer.
|
Citaat:
En door Judas Priest en Slayer doe je jezelf wat aan. |
Citaat:
|
als je de film little nicky kijkt hoor je dat er in chicago een verborgen iets zit ;)
|
Led Zeppelin - Stairway to heaven
"If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed then. It's just a Spring clean for the May-Queen. Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on" Als je dit couplet achterstevoren afspeelt, schijnt het over Satan/666 en de hele heutemeteut te gaan. |
Citaat:
Maar kom op! De man IS de duivel zowat... Mooi toch :cool: |
Als je MEMENTO achterstevoren kijkt dan snap je em!!11!11!!
|
Bekendste is van led zeppelin..en een nummer van the beatles
En natuurlijk Choking Victim - Hate Jer State |
die gezichten in de tracks van aphex twin/plaid/vsnares en consorten als je het geluid omzet in beeld
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
plakkerig (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Die van Led Zeppelin vind ik eng :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff, hoe cheesy is dat ? Ik kan me herinneren dat Coal Chamber en Machine Head zoiets deden ?
|
Citaat:
Maar ja, als je uiteindelijk niets anders gaat zitten doen dan platen achterstevoren spelen, zal er uiteindelijk wel iets uitkomen, niet? Als 1000 apen 1000 jaar lang op typmachines tikken, zal er eentje uiteindelijk wel een roman schrijven... (en ik geloof dat zoiets al gebeurd was). Flauwekul. Ik denk dat we eerder in reclamespotjes sublimal messages moeten gaan zoeken. |
kan niemand er even neerzetten wat er precies gezegd word want ik hoor eigenlijk vrij weinig...
zal wel aan mij liggen ofzo... |
Citaat:
1 pak melk halfje wit kilo kipfilet brokjes voor de hond kratje amstel Dat was althans wat ik er in hoorde. Ik hoop dat ik vannacht nog kan slapen. |
Marco borsato - Marco
Iets over dat hij vergeten is kaas en hagelslag te kopen is. Verborgen boodschappen flikken m dat altijd. |
Was dat bij Led Zeppelin niet gewoon nep? Diegene die er mee kwam (een of ander gelovig mannetje) had de boel geflest ofzo.
Ya Hozna van Zappa is wel te verstaan als je'm achterstevoren draait. |
Citaat:
|
Parliament - Clones of dr. Funkenstein
in de intro hoor je achterstevoren: Have i told you of the clones Listen why i tell you of the clones (3x) opzich grappig geloof dat queen ook iets had in een nummer over marihuana |
Deicide heeft aan het begin van een nr wat gebrabbel dat op het eerste gehoor op Arabisch lijkt maar als je het omdraait hoor je 'doin it all for my love for satan YO!'.
|
Citaat:
Ik heb hem ooit als mp3 gehad. Maar nu helaas niet meer. Meer info met geluidsfragmenten hier |
Een bepaald nummer van deicide moet je - let op - TWEE keer omdraaien, dan hoor je iets over satan.
|
Citaat:
Mutant: het lijkt me sterk dat zo'n hele lap tekst 'toevallig' in de muziek zit. Temeer omdat het best makkelijk is om zo'n verborgen boodschap in je muziek te stoppen. Ik herinner me nu trouwens dat iemand me ooit vertelde dat 'the beautiful people' van marilyn manson achterstevoren precies hetzelfde klinkt als normaal, ga ik eens uitproberen :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EDIT: Hij klinkt wel beter eigenlijk zo :cool: |
Hoe speel je die achterstevoren af ? :o
|
Helter Skelter, toch?
|
mp3 downloaden
veranderen in wav met een mp3 convertor openen in soundrecorder reverse play (y) |
The Beatles - I'm Only Sleeping
|
Citaat:
|
|
Beatles ja, hoor je aanwijzingen dat Paul McCartney stiekem toch wel al in 1966 dood ging.
I'm So Tired: "Paul is dead man, miss him, miss him, miss him" (aan t einde is dat) Revolution 9: "Turn me on dead man" (continue bijna) Nog wel meer, maar ik dacht dat dit de duidelijkshoorbare waren. |
http://otterpop.sbay.org/pics/sgtpep.jpg
Nu heb ik geen Photoshop maar voor de gene die het wel hebben: Als je dat Lonely Hearts of de Beatles spiegelt zou er ook iets staan over Paul o.i.d. kan ik me nog herinneren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |