![]() |
Troost
Soms is het net of de hel’dre dag plots omslaat
in een nacht zonder sterren of maan, of de wereld zich tegen je keert, ook al vecht je nog zo hard, of heb je zelfs niets gedaan: je kan het niet ontvluchten, het kan je niet ontgaan. Dat gevoel van intense leegte en van diep verraad, maakt je weerloos, kapot, totaal van de plaat. Bedenk dan dat je van elk gevolg iets leert, nu lijkt alles verduisterd, maar voor een regenboog is -naast zon- ook regen van belang. Het is daarom dat ik voor je elk zonnestraaltje opvang. |
hehe, toen ik las: totaal van de plaat dacht ik meteen aan Tilburg :). Dat is echt zo'n Brabants gezegde :D.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Ik vind plaat - verraad iets te gerijmd. Ik stel het me voor als een gedicht voor in een agenda. Vooral door die positieve wending aan het einde. Heel berustend. Voor het metrum had ik in de laatste regel trouwens van 'opvang', 'vang' gemaakt. |
Ik vind hem wel leuk :)
Soms is het net of de hel’dre dag plots omslaat in een nacht zonder sterren of maan, of de wereld zich tegen je keert, ook al vecht je nog zo hard, of heb je zelfs niets gedaan: je kan het niet ontvluchten, het kan je niet ontgaan. vind ik echt wat hebben, het loopt fijn en ik vind het gewoon erg leuk klinken :) |
ja, ik vind het een mooie gedachte. stukjes als maar voor een regenboog is ~ naast zon ~ ook regen van belang zijn erg verhalend, maar ook op zichzelf staand erg -hoe zeg je dat- inhoudsvol vind ik. ik was zelf niet op het idee gekomen, maar wat halogeen zei, iets wat je in je agenda zou schrijven.
in de laatste regel ligt de klemtoon erg op vang, terwijl je eigenlijk opvang zegt, dat komt nogal raar over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44. |