![]() |
Wat is nou echt typisch Hollands eten??
Kan iemand het mij vertellen, behalve dan boerenkool met worstje :o
|
Alle soorten stampotten, erwtensoep
|
Citaat:
|
stroopwafels :confused:
|
Citaat:
|
kaas
|
shoarma, volgens sommige bekende nederlanders.
|
Stroop hoort denk ik ook wel in dat rijtje thuis.
|
kroketten, bitterballen, mayonaise op je patat, een hapjesschaal met blokjes goudse kaas en plakjes worst, ontbijtkoek, speculaasjes, pepernoten
ik kan niets gezonds bedenken :confused: ja stamppotten, maar dat is al genoemd. |
drop :|
|
Haché. :cool:
|
Pannenkoeken met stroop natuurlijk, en pannenkoeken op zich ook wel :P
Enn.. stroopwafels. En nu idd gezonde dingen... Aardappelen met groente en een gehaktbal? :| |
aardappelen
sommige beweren poffertjes maar daar geloof k eigenlijk geen hol van |
Citaat:
|
beschuit (met muisjes)
|
- stamppotten (zijn in Belgie bijvoorbeeld veel wateriger)
- pannenkoek met stroop - poffertjes - beschuit met muisjes - kokosbrood - kaas - drop - pepernoten - stroopwafels Dingen als appelmoes, hageslag, pindakaas, onbijtkoek en speculaas zijn hier in Belgie ook zeer goed te verkrijgen dus vind ik niet echt Nederlands eten. |
Wat hier al genoemd is, plus zoute haring en vla.
|
Citaat:
|
Oh ja, vla, natuurlijk :)
|
blijkbaar ben je niet geintegreerd... als je dat wel was wist je wat egt nederlands eten is....
|
Citaat:
|
Stampot :cool:
|
Hutspot natuurlijk :D !!
|
zijn appelflappen en appelbeignets ook typisch Nederlands?
Oh en bij de Oud-Hollandsche Gebakskraam hebben zo ook banaanbeignets en ananasbeignets, maar ik geloof er niets van dat die Oud-Hollandsch zijn http://greywolf.nl/forum/images/smiles/lol.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mijn vader is bloedworst (met stroop) ook heel erg Nederlands. En van dat spekvet ook, dat wat je overhoudt na het bakken van spek. (Ik dacht dat het reuzel heette, maar ik weet het niet zeker meer :o) En hoofdkaas is ook heel Nederlands :) (Ze kennen het wel in andere landen, bv in het VK, maar daar is het vaak veel glibberiger, met gelei enzo.) |
Citaat:
|
Citaat:
en natuurlijk het meest lekkere snoep: drop... maar dat was al gezegt.. |
Naast wat al genoemd is: hopjes, schuimpjes, taaitaai, chocoladeletters en boter-/banketletters ed? (Misschien noem ik iets wat toch al genoemd is: sorry dan. ;))
|
griesmeel en gortpap zijn geloof ik ook redelijk Nederlandse producten.
|
ik ging net op zoek naar de geschiedenis van pannekoeken, maar kon t nergens vinden. ik dacht namelijk dat die dingen afgeleid zijn van de franse crepes (flensjes). :confused:
|
Citaat:
|
nu ik zo over pannekoeken nadenk krijg ik er spontaan zin in ;)
|
Citaat:
|
balkenbrei en zure zult
|
Citaat:
|
Rauwe vis, zoals paling, en dat op brood.
|
Mayo met uien en curry op je friet, vooral duitsers kijken daarvan op :D
|
Seuters <3
(aardappelen in de schil in reuzel frituren) Hoewel, het is meer een dorps/streekgerecht:p |
De enige echte Hollandse eetgewoonte is alles door elkaar prakken.
|
Citaat:
Wat ook heel Nederlands is, is natuurlijk boerenkool, maar mét rookworst en zure haring (y) (Volgens mij vooral heel Gronings-Nederlands.) Zoooo lekker :) Dat ga ik mijn vader laten maken binnenkort (hij maakt de lekkerste boerenkool :) ). |
Citaat:
|
sorry, gerookte paling, maar rauwe haring.
|
maar dan nog is het niet typisch Nederlands, in Japan eten ze ook rauwe vis. En vast nog wel op meer plaatsen.
|
kroketten
|
Citaat:
|
kroket uit de muur?
zie je in België nergens |
stampot boerenkool
drop troep uit de muur |
je hebt hier heel veel streekproducten, zal een paar voorbeelden geven:
Friesland - knäckerbröd Brabant - de koffiekoek zeeland - de bolus en de babbelaar je hebt echt heel veel van dat soort producten, weet er alleen niet zoveel nu even uit m'n hoofd. Maar iets wat typisch nederlands is... Dat is vrij simpel: stampot, erwtensoep dat soort dingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |