danieldk |
02-06-2002 20:55 |
Citaat:
Steve Le Irwkin schreef:
hmm, ok. waar studeer je?
|
Groningen -> http://www.philos.rug.nl
1e jaars, maar ik heb mijn propedeuse bijna binnen...
Jarenlang wou ik informatica studeren, maar aan het begin van Atheneum 6 veranderde ik plotseling heel erg snel van keuze. Computers zijn een hobby en ik kan er vrij veel mee (op Unix gebied), maar ik wou me niet mijn hele leven uitsluitend met computers bezighouden. Ik wist heel erg weinig van filosofie, de enige filosoof waar ik misschien wat van wist was Marx, maar het had op een 1 of andere manier een hele grote aantrekkingskracht op mij logica, ethiek, politicologie, enz. Dus heb ik een sprong in het diepe gemaakt, naar een voorlichtingsdag geweest (zo'n dag geeft *geen* betrouwbaar beeld van de studie) en vastbesloten aan de studie begonnen.
Nu zou ik niks anders meer willen, dit is gewoon wat ik zocht. Waarom is moeilijk uit te leggen. Ik denk dat het komt omdat het het heel erg breed is, ethiek, logica, kentheorie, enz, enz. en het raakt bijna aan bijna alles, natuurkunde, psychologie, wiskunde, sociologie, etc. Een groot verschil met de middelbare school is dat ik eigenlijk elke cursus wel leuk vind. Een ander voordeel is dat ik volgend jaar vakken aan andere faculteiten mag volgen voor studiepunten (in Groningen wordt in totaal (zover ik me herinner) 1/3 van de studietijd gevuld met vakken van andere faculteiten). Het bevalt dus erg goed ;).
|