Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Balkenende III? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1124817)

firelizzard 10-03-2005 09:41

Balkenende III?

Nou zeg het maar.....Waarom wel of waarom niet :)

Ik zelf denk persoonlijk van niet.....Het wordt een steeds grotere bende in Nederland en niemand uit de politiek (lees coalitie) doet er iets aan. Nu ook weer dat gedoe met die Rutte......Nee wat mij betreft mag Balkenende met zijn zooitje wegblijven.....

F.

Love & Peace 10-03-2005 10:55

Alhoewel ik het kabinet-Balkenende kut vind, zijn de alternatieven ook niet bepaald ideaal. Dus geen mening.

PGWR 10-03-2005 11:06

Bij gebrek aan beter, lijkt een derde kabinet-Balkenende mij een goed idee. Maar een kabinet-Wiegel lijkt me ook leuk.

nare man 10-03-2005 11:09

De kans dat er een derde kabinet-Balkenende komt in dezelfde vorm als nu lijkt me gering. VVD en CDA leveren flink in. D66 wordt waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen gereduceerd tot twee zetels of minder. Wilders scoort rond de acht of tien zetels, zijn populariteit moest hij hebben van de moord op Theo maar zesentwintig zetels zoals hij in januari had blijft hij nooit houden. Het is dus voor mij zeer moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de 'Van Aartsen-VVD' en de 'Wiegel-VVD' dan zie ik duizendmaal liever een kabinet met de laatste.

Kazet Nagorra 10-03-2005 11:09

Nee, ik ben voor een regering bestaande uit louter D'66, maar ze mogen niet genoeg zetels krijgen om het districtenstelsel in te voeren.

:)

Kazet Nagorra 10-03-2005 11:12

Citaat:

nare man schreef op 10-03-2005 @ 12:09 :
De kans dat er een derde kabinet-Balkenende komt in dezelfde vorm als nu lijkt me gering. VVD en CDA leveren flink in. D66 wordt waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen gereduceerd tot twee zetels of minder. Wilders scoort rond de acht of tien zetels, zijn populariteit moest hij hebben van de moord op Theo maar zesentwintig zetels zoals hij in januari had blijft hij nooit houden. Het is dus voor mij zeer moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de 'Van Aartsen-VVD' en de 'Wiegel-VVD' dan zie ik duizendmaal liever een kabinet met de laatste.
http://www.politiekebarometer.nl/

D'66 staat op 5 zetels, evenals Wilders, dus ik denk niet dat dat helemaal klopt. (hoewel de campagnes de zaken kunnen veranderen)

Volgens de huidige peiling is een kabinet PvdA/SP/GL of PvdA/SP/D'66/GL mogelijk, dus als ik moet kiezen, dan maar het laatste.

S. 10-03-2005 11:15

Ik heb niets tegen Balkenende, wél tegen zijn ministers en zijn coalitiepartijen VVD en D66 (n).

T_ID 10-03-2005 13:01

PVDA, D66 en VVD klinkt als een prima centrumcoalitie, alle drie zullen behoorlijk in moeten leveren op standpunten, maar moeten wel een compromis sluiten.

Kazet Nagorra 10-03-2005 13:04

Citaat:

T_ID schreef op 10-03-2005 @ 14:01 :
PVDA, D66 en VVD klinkt als een prima centrumcoalitie, alle drie zullen behoorlijk in moeten leveren op standpunten, maar moeten wel een compromis sluiten.
PvdA/VVD is ook mogelijk met de huidige peilingen (net 75 zetels).

T_ID 10-03-2005 13:06

Citaat:

Mephostophilis schreef op 10-03-2005 @ 14:04 :
mwo, D66 voor een overtuigende meerderheid en het bestuurlijk idealisme. Zolang ze maar geen waanideeen als de gekozen burgemeester of een districtenstelsel in kunnen voeren.

S. 10-03-2005 13:06

Citaat:

Mephostophilis schreef op 10-03-2005 @ 14:04 :
Dan ga ik liever voor de volgende combinatie:
Citaat:

Mephostophilis schreef op 10-03-2005 @ 12:12 :
Volgens de huidige peiling is een kabinet PvdA/SP/GL mogelijk
:p

DEADLOCKED 10-03-2005 13:07

Laat Balkenende zijn werk afmaken, dat wil hij zelf ook graag. De startpost van dit topic is trouwens de grootste bullshit.

Love & Peace 10-03-2005 13:13

Citaat:

Ja Wiegel is de eerste VVD-er, die in mijn straatje past. En waarschijnlijk de enige die VVD uit de slop kan helpen.

Die oude politici vind ik sowieso beter als de nieuwe aandachtsgeile dombo's.

firelizzard 10-03-2005 13:14

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:07 :
Laat Balkenende zijn werk afmaken, dat wil hij zelf ook graag. De startpost van dit topic is trouwens de grootste bullshit.
Leg maar eens uit waarom dan......Vind jij dan echt werkelijk dat het zo goed gaat in Nederland na het gelul over normen en waarden en dat daar iets aan zou moeten veranderen???

Maar gelukkig gaat de economie er wel op vooruit :o (NOT)

Ik wil Balkenende best z'n werk af laten maken als die daar ook mee begonnen was, maar volgens mij moet tie nog beginnen.

F.

DEADLOCKED 10-03-2005 13:20

Citaat:

firelizzard schreef op 10-03-2005 @ 14:14 :
Leg maar eens uit waarom dan......Vind jij dan echt werkelijk dat het zo goed gaat in Nederland na het gelul over normen en waarden en dat daar iets aan zou moeten veranderen???

Maar gelukkig gaat de economie er wel op vooruit :o (NOT)

Ik wil Balkenende best z'n werk af laten maken als die daar ook mee begonnen was, maar volgens mij moet tie nog beginnen.

F.

Hier ga ik niet eens op in, jij hebt er overduidelijk zo weinig verstand van dat een discussie met jou mij niets oplevert.

Frankrijk 10-03-2005 13:21

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:20 :
Hier ga ik niet eens op in, jij hebt er overduidelijk zo weinig verstand van dat een discussie met jou mij niets oplevert.
goed gezegd

firelizzard 10-03-2005 13:21

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:20 :
Jij durft het kennelijk niet aan......Bang dat je je standpunt zou moeten wijzigen.............Maar goed ieder z'n mening dus voor mij houd de discussie hier ook op.

F.

Bloedpropje 10-03-2005 13:22

Nee, van mij mag het wat linkser.

Mark Almighty 10-03-2005 13:28

Het moge duidelijk zijn wat ik van Jan Peter vind. En van zijn kabinet. Ik hoop dan ook op een PvdA/GroenLinks/SP-regering. (y)

DEADLOCKED 10-03-2005 13:29

Citaat:

Mark Almighty schreef op 10-03-2005 @ 14:28 :
PvdA/GroenLinks/SP-regering.
Op naar de verdoemenis van Nederland. (y)

Mark Almighty 10-03-2005 13:30

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:29 :
Op naar de verdoemenis van Nederland. (y)
*gitaargepingel op de achtergrond*

"Want er kooooooooooomen andere tijijijijijden!" :D

DEADLOCKED 10-03-2005 13:32

http://www.volkskrant.nl/images/wouter_bos_nov_2002.jpg

Bos for president, dat zou een uitkomst zijn. (y)

Frankrijk 10-03-2005 13:32

Citaat:

Bloedpropje schreef op 10-03-2005 @ 14:22 :
Nee, van mij mag het wat linkser.
Van mij niet. Het is nu een hondenhok en ik wil niet dat dit gedegradeert wordt tot een kippenhok met o.a mevrouw Halsema die altijd afwacht wat tot de ander wat zegt en dan vrolijk vertelt dat dat niet klopt en nooit zelf eens met feiten en meningen begint. En met meneertje van de SP die altijd voor de camera weer zo grappig doet, leuk hoor! not!, maar dat in het echt tegenvalt. En met meneer Wouter die altijd weer zo´n goed antwoord die trouwens wel erg gepromoot wordt bij programma´s als Barend en van Dorp en Nova, waar hij altijd het laatste woord krijgt, let maar eens op. En anders krijgt één van zijn linkse vriendjes dit. En niet te vergeten wordt men wel erg snel beìnvloed door de media. Jammer, was ook wel te verwachten met een bevolking waarvan ruim 60% het laagste schoolniveau heeft gevolgd/volgt.
Groetjes,
Frankrijk.

DEADLOCKED 10-03-2005 13:35

Citaat:

Frankrijk schreef op 10-03-2005 @ 14:32 :
Van mij niet. Het is nu een hondenhok en ik wil niet dat dit gedegradeert wordt tot een kippenhok met o.a mevrouw Halsema die altijd afwacht wat tot de ander wat zegt en dan vrolijk vertelt dat dat niet klopt en nooit zelf eens met feiten en meningen begint. En met meneertje van de SP die altijd voor de camera weer zo grappig doet, leuk hoor! not!, maar dat in het echt tegenvalt. En met meneer Wouter die altijd weer zo´n goed antwoord die trouwens wel erg gepromoot wordt bij programma´s als Barend en van Dorp en Nova, waar hij altijd het laatste woord krijgt, let maar eens op. En anders krijgt één van zijn linkse vriendjes dit. En niet te vergeten wordt men wel erg snel beìnvloed door de media. Jammer, was ook wel te verwachten met een bevolking waarvan ruim 60% het laagste schoolniveau heeft gevolgd/volgt.
Groetjes,
Frankrijk.

Media zijn inderaad de grootste boosdoener van het anti-Balkenende sentiment onder een groot gedeelte van de bevolking, komt doordat het gros van de journalisten ontzettend links zijn en nog nooit van objectiviteit gehoord hebben.

Mark Almighty 10-03-2005 13:36

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:35 :
Media zijn inderaad de grootste boosdoener van het anti-Balkenende sentiment onder een groot gedeelte van de bevolking, komt doordat het gros van de journalisten ontzettend links zijn en nog nooit van objectiviteit gehoord hebben.
Erm (om maar eens met Gatara te spreken),

De maatregelen van het kabinet zijn de grootste boosdoeners van het anti-Balkenende sentiment.

DEADLOCKED 10-03-2005 13:39

Citaat:

Mark Almighty schreef op 10-03-2005 @ 14:36 :

De maatregelen van het kabinet zijn de grootste boosdoeners van het anti-Balkenende sentiment.

De manier waarop die maatregelen worden uitgelegd door de media heeft daar niets mee te maken? :rolleyes:

firelizzard 10-03-2005 13:40

Citaat:

Mark Almighty schreef op 10-03-2005 @ 14:36 :

Misschien moet de politiek inderdaad eerst de fout bij zichzelf zoeken in plaats van altijd maar te schreeuwen dat de media het doet. En de media gebruikt dat weer en zo kom je uit in die circkel dat ze modder naar elkaar gaan gooien.

F.

=zwart wit= 10-03-2005 13:42

Citaat:

De kans dat er een derde kabinet-Balkenende komt in dezelfde vorm als nu lijkt me gering.
maar
Citaat:

PGWR schreef op 10-03-2005 @ 12:06 :
Bij gebrek aan beter, lijkt een derde kabinet-Balkenende mij een goed geen slecht idee.
maar
Citaat:

Love & Peace schreef op 10-03-2005 @ 11:55 :
de alternatieven (zijn) ook niet bepaald ideaal. Dus geen mening.

Mark Almighty 10-03-2005 13:42

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:39 :
De manier waarop die maatregelen worden uitgelegd door de media heeft daar niets mee te maken? :rolleyes:
Ja, joh, geef de media de schuld! De media zijn schuldig aan het slechte beleid van het kabinet-Balkenende! Ow, en vergeet de Linkse Kerk niet. :rolleyes:

nare man 10-03-2005 13:42

Citaat:

Frankrijk schreef op 10-03-2005 @ 14:32 :
Jammer, was ook wel te verwachten met een bevolking waarvan ruim 60% het laagste schoolniveau heeft gevolgd/volgt.
Twee jaar geleden is onderzoek gedaan door de Rijksuniversiteit Groningen en daar kwam uit dat het grootste gedeelte van de LPF-stemmers lager opgeleid was (maximaal MBO). Dat zal mutatis mutandis gelden voor het huidige Wilders-electoraat.

Hudaifa 10-03-2005 13:43

Nooit meer dit kabinet!!! (n) (n) (n) (n)

DEADLOCKED 10-03-2005 13:46

Citaat:

Mark Almighty schreef op 10-03-2005 @ 14:42 :
Ja, joh, geef de media de schuld! De media zijn schuldig aan het slechte beleid van het kabinet-Balkenende! Ow, en vergeet de Linkse Kerk niet. :rolleyes:
Slechte beleid? :rolleyes:

=zwart wit= 10-03-2005 13:46

Citaat:

Rick Steiner schreef op 10-03-2005 @ 14:43 :
Nooit meer dit kabinet!!! (n) (n) (n) (n)
wat voor slechts heeft het ons dan allemaal wel niet gebracht, gezien de 4 n's? :eek:.

MH 10-03-2005 13:46

Van mij mag er een derde kabinet komen, maar dan gaarne wel zonder die dombo's van D66. Die gekozen burgemeester is, getuige de geringe belangstelling en de grote onduidelijkheid erover, nogal overbodig, maar toch krijgen we 'm door de strot gedouwd. Nee, geef mij maar een CDA-VVD-regering, of bij gebrek aan beter, CDA-PvdA.
Oja, spreek pas van een meerderheid vanaf 76 zetels.

nare man 10-03-2005 13:48

Het enige wat Thom de Graaff nu doet is zijn spreekwoordelijke territorium afbakenen door tegen de huidige bestuursstructuur te pissen. Niemand zit te wachten op de gekozen burgemeester, maar meneertje heeft dat nu eenmaal in zijn hoofd en offert met liefde de wetgevingskwaliteit op ten gunste van de snelheid. Een echte democraat dus (y)

En ohja, Henk Westbroek en de achterneef van Louis van Gaal staan al te trappelen. :rolleyes:

firelizzard 10-03-2005 13:50

Citaat:

=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 14:46 :
wat voor slechts heeft het ons dan allemaal wel niet gebracht, gezien de 4 n's? :eek:.
Wat heeft het ons opgeleverd ;) ?

F.

Mark Almighty 10-03-2005 13:53

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 14:46 :
Slechte beleid? :rolleyes:
Ja, slecht beleid. Moet ik het voor je spellen?

DEADLOCKED 10-03-2005 14:14

Citaat:

nare man schreef op 10-03-2005 @ 14:48 :

En ohja, Henk Westbroek en de achterneef van Louis van Gaal staan al te trappelen. :rolleyes:

Westbroek wil toch samen met zo een andere knakker duo-burgemeester van Utrecht worden?

Citaat:

Ja, slecht beleid. Moet ik het voor je spellen?
Niet spellen, maar je mag het heus wel even toelichten.

nare man 10-03-2005 14:17

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 15:14 :
Westbroek wil toch samen met zo een andere knakker duo-burgemeester van Utrecht worden?
Ja, met Broos Schnetz. Ik las in de Volkskrant vandaag dat tenminste 55% van de Utrechtenaren dat wel ziet zitten. Echt heel triest. Westbroek is namelijk een eersteklas lul. Hij kan mooie liedjes zingen maar hij moet zich echt niet bezighouden met politiek. Het is waar dat het (domme) volk de (domme) leiders krijgt die het verdient, maar het is een beetje zonde van de stad.

Hudaifa 10-03-2005 14:23

Er zit geen sprankeltje menselijkheid in dit kabinet. Een stelletje Aso's die hun zakkenvullen zijn het! :nono:

Sovreze 10-03-2005 14:24

Citaat:

Rick Steiner schreef op 10-03-2005 @ 15:23 :
Er zit geen sprankeltje menselijkheid in dit kabinet. Een stelletje Aso's die hun zakkenvullen zijn het! :nono:
kom eens met feiten of onderbouwingen ipv je mond open trekken zónder.
ja mensen, ik lees mee. Zeg alleen nooit wat.

DEADLOCKED 10-03-2005 14:24

Citaat:

Rick Steiner schreef op 10-03-2005 @ 15:23 :
Volgens mij heb je het over het verkeerde kabinet, het paarse kabinet is er niet meer. :rolleyes:

Hudaifa 10-03-2005 14:26

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 10-03-2005 @ 15:24 :
Volgens mij heb je het over het verkeerde kabinet, het paarse kabinet is er niet meer. :rolleyes:
Het Paarse kabinet stak niets in haar zakken maar besteedde het aan de belastingbetalers. O.a zalmsnip weet je nog? En was het Paarse Kabinet niet het kabinet dat een Begrotingsoverschot had?

Pierreke 10-03-2005 14:33

Ik ga voor Balkenende III. Waarom? Omdat er op dit moment inderdaad geen fatsoenlijk alternatief is. VVD is redelijk onrustig maar zoals altijd stabiel genoeg om te regeren.
Ik vind de CDA op dit moment een rustige partij; zoals het hoort een regeringspartij. D'66 wil teveel wat niet kan. En de rest aan de rechterkant heeft weinig te vertellen.
Over naar Links: PvdA; waar zijn ze? Ze zitten in de opositie maar echt opositie voeren doen ze niet. De SP en Groenlinks zie ik niet in de regering komen omdat hun ideeen te ver van de ' middelmaat' afliggen en vele kiezers dit niet waarderen. (Zoals uit de EU stappen ed.)
Nee op dit moment zie ik geen sterkere coalitie dan CDA en VVD Liefst zonder D'66; want zij veroorzaken een hoop onrust zoals nu met de gekozen burgemeester. Liever dan een van de rechtstere kleinere partijen. Al met al zie ik genoeg kans voor Balkenende III

Pierreke 10-03-2005 14:38

Citaat:

Rick Steiner schreef op 10-03-2005 @ 15:26 :
Het Paarse kabinet stak niets in haar zakken maar besteedde het aan de belastingbetalers. O.a zalmsnip weet je nog? En was het Paarse Kabinet niet het kabinet dat een Begrotingsoverschot had?
Economische tijden veranderen.. En als je nu reeel bent zijn bezuinigingen gewoon hard nodig(wat overigens ook wordt toegegeven door PvdA en andere oppositiepartijen). Ik ben ervan overtuigd dat als er geen Paars zou zijn geweest ieder ander kabinet een begrotingsoverschot had kunnen behalen (een centrumlinkskabinet uitgezonderd (SP-GL etc.))
Onder Paars is er teveel geld over de balk gesmeten wat beter bewaard had kunnen blijven...

Hudaifa 10-03-2005 14:40

Citaat:

Pierreke schreef op 10-03-2005 @ 15:38 :
Economische tijden veranderen.. En als je nu reeel bent zijn bezuinigingen gewoon hard nodig(wat overigens ook wordt toegegeven door PvdA en andere oppositiepartijen). Ik ben ervan overtuigd dat als er geen Paars zou zijn geweest ieder ander kabinet een begrotingsoverschot had kunnen behalen (een centrumlinkskabinet uitgezonderd (SP-GL etc.))
Onder Paars is er teveel geld over de balk gesmeten wat beter bewaard had kunnen blijven...

Bezuinigen doe je niet als het economisch niet goed gaat. Je hoort juist de bestedingen te stimuleren zodat de economie weer een impuls krijgt. Door bezuinigen daalt de economie alleen maar verder het dal in.

Pierreke 10-03-2005 14:45

Citaat:

Rick Steiner schreef op 10-03-2005 @ 15:40 :
Bezuinigen doe je niet als het economisch niet goed gaat. Je hoort juist de bestedingen te stimuleren zodat de economie weer een impuls krijgt. Door bezuinigen daalt de economie alleen maar verder het dal in.
Als we dat doen zitten we over 20 jaar met een torenhoge staatsschuld. Juist tegen die tijd gaan we het geld extra hard nodig hebben vanwege vergrijzing ed. Als we dat als gewild hadden dan heeft Paars het goed fout gedaan. Ten tijde van hoogconjuctuur zouden we de staatsschuld zoveel mogelijk af moeten lossen zoadat we in mindere economische tijden wat extra's hebben. Helaas is dit niet gebeurd dus moet men nu ook niet klagen dat we meer zouden moeten uitgeven. Dat geld is er gewoon niet; lenen we het dan zit de volgende generatie met de problemen.

Maar dit is gewoon een discussie die al jaren gevoerd wordt..Keynes en klassieken...We zullen het toch niet eens worden

Donald Duck 10-03-2005 14:51

Alsjeblieft niet!!!!!!

Niet dat ik nu iemand weet die het beter zou doen maar het beleid van bak ellende is totaal niet slim en Harry Potter (bak ellende) kan beter zijn eigen plek in de oppositie weer innemen

firelizzard 10-03-2005 14:51

Citaat:

Pierreke schreef op 10-03-2005 @ 15:38 :

Ik ben het met je eens dat de economische tijd het niet toelaat om veel geld uit te geven, maar als iedereen moet bezuinigen, waarom bouwt 'ons' kabinet bijvoorbeeld dan een politieschool in Irak?

F.

Citaat:

Pierreke schreef op 10-03-2005 @ 15:45 :
Als we dat doen zitten we over 20 jaar met een torenhoge staatsschuld. Juist tegen die tijd gaan we het geld extra hard nodig hebben vanwege vergrijzing ed. Als we dat als gewild hadden dan heeft Paars het goed fout gedaan. Ten tijde van hoogconjuctuur zouden we de staatsschuld zoveel mogelijk af moeten lossen zoadat we in mindere economische tijden wat extra's hebben. Helaas is dit niet gebeurd dus moet men nu ook niet klagen dat we meer zouden moeten uitgeven. Dat geld is er gewoon niet; lenen we het dan zit de volgende generatie met de problemen.

Maar dit is gewoon een discussie die al jaren gevoerd wordt..Keynes en klassieken...We zullen het toch niet eens worden

We zitten inderdaad al jaren met een staatsschuld en dat hadden we moeten 'afbetalen' toen het kon. Maar als er een zo'n harde vergrijzing is, waarom is er dan bezuiniging op de gezondheidszorg? Kijk naar dat gedoe in bejaardentehuizen, door bezuinigingen kunnen die mensen maar eens per week douchen ofzo........Als je dan toch moet bezuinigen doe het dan op minder kritieke punten.....Infrastructuur ofzo die is op dit moment redelijk.

F.

Hudaifa 10-03-2005 14:51

Citaat:

Pierreke schreef op 10-03-2005 @ 15:45 :

Ja dat moet gebeuren ten tijde van hoogconjunctuur. Dat deed paars ook wel een beetje ( Zalmnorm. Weet je nog?) maar niet genoeg. Lenen is niet erg. Als het ervoor zorgt dat de economie weer goed aantrekt dan kan het later alsnog rechtgezet worden. En wat de vergrijzing betreft. We zullen dan arbeiders uit het buitenland moeten halen om hier te komen werken en die AOW's voor te schieten en om het tekort aan arbeidskrachten wat dan ontstaat op te vullen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.