![]() |
Balkenende III?
Nou zeg het maar.....Waarom wel of waarom niet :)
Ik zelf denk persoonlijk van niet.....Het wordt een steeds grotere bende in Nederland en niemand uit de politiek (lees coalitie) doet er iets aan. Nu ook weer dat gedoe met die Rutte......Nee wat mij betreft mag Balkenende met zijn zooitje wegblijven..... F. |
Alhoewel ik het kabinet-Balkenende kut vind, zijn de alternatieven ook niet bepaald ideaal. Dus geen mening.
|
Bij gebrek aan beter, lijkt een derde kabinet-Balkenende mij een goed idee. Maar een kabinet-Wiegel lijkt me ook leuk.
|
De kans dat er een derde kabinet-Balkenende komt in dezelfde vorm als nu lijkt me gering. VVD en CDA leveren flink in. D66 wordt waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen gereduceerd tot twee zetels of minder. Wilders scoort rond de acht of tien zetels, zijn populariteit moest hij hebben van de moord op Theo maar zesentwintig zetels zoals hij in januari had blijft hij nooit houden. Het is dus voor mij zeer moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de 'Van Aartsen-VVD' en de 'Wiegel-VVD' dan zie ik duizendmaal liever een kabinet met de laatste.
|
Nee, ik ben voor een regering bestaande uit louter D'66, maar ze mogen niet genoeg zetels krijgen om het districtenstelsel in te voeren.
:) |
Citaat:
D'66 staat op 5 zetels, evenals Wilders, dus ik denk niet dat dat helemaal klopt. (hoewel de campagnes de zaken kunnen veranderen) Volgens de huidige peiling is een kabinet PvdA/SP/GL of PvdA/SP/D'66/GL mogelijk, dus als ik moet kiezen, dan maar het laatste. |
Ik heb niets tegen Balkenende, wél tegen zijn ministers en zijn coalitiepartijen VVD en D66 (n).
|
PVDA, D66 en VVD klinkt als een prima centrumcoalitie, alle drie zullen behoorlijk in moeten leveren op standpunten, maar moeten wel een compromis sluiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Laat Balkenende zijn werk afmaken, dat wil hij zelf ook graag. De startpost van dit topic is trouwens de grootste bullshit.
|
Citaat:
Die oude politici vind ik sowieso beter als de nieuwe aandachtsgeile dombo's. |
Citaat:
Maar gelukkig gaat de economie er wel op vooruit :o (NOT) Ik wil Balkenende best z'n werk af laten maken als die daar ook mee begonnen was, maar volgens mij moet tie nog beginnen. F. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
F. |
Nee, van mij mag het wat linkser.
|
Het moge duidelijk zijn wat ik van Jan Peter vind. En van zijn kabinet. Ik hoop dan ook op een PvdA/GroenLinks/SP-regering. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
"Want er kooooooooooomen andere tijijijijijden!" :D |
http://www.volkskrant.nl/images/wouter_bos_nov_2002.jpg
Bos for president, dat zou een uitkomst zijn. (y) |
Citaat:
Groetjes, Frankrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
De maatregelen van het kabinet zijn de grootste boosdoeners van het anti-Balkenende sentiment. |
Citaat:
|
Citaat:
F. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit meer dit kabinet!!! (n) (n) (n) (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij mag er een derde kabinet komen, maar dan gaarne wel zonder die dombo's van D66. Die gekozen burgemeester is, getuige de geringe belangstelling en de grote onduidelijkheid erover, nogal overbodig, maar toch krijgen we 'm door de strot gedouwd. Nee, geef mij maar een CDA-VVD-regering, of bij gebrek aan beter, CDA-PvdA.
Oja, spreek pas van een meerderheid vanaf 76 zetels. |
Het enige wat Thom de Graaff nu doet is zijn spreekwoordelijke territorium afbakenen door tegen de huidige bestuursstructuur te pissen. Niemand zit te wachten op de gekozen burgemeester, maar meneertje heeft dat nu eenmaal in zijn hoofd en offert met liefde de wetgevingskwaliteit op ten gunste van de snelheid. Een echte democraat dus (y)
En ohja, Henk Westbroek en de achterneef van Louis van Gaal staan al te trappelen. :rolleyes: |
Citaat:
F. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zit geen sprankeltje menselijkheid in dit kabinet. Een stelletje Aso's die hun zakkenvullen zijn het! :nono:
|
Citaat:
ja mensen, ik lees mee. Zeg alleen nooit wat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga voor Balkenende III. Waarom? Omdat er op dit moment inderdaad geen fatsoenlijk alternatief is. VVD is redelijk onrustig maar zoals altijd stabiel genoeg om te regeren.
Ik vind de CDA op dit moment een rustige partij; zoals het hoort een regeringspartij. D'66 wil teveel wat niet kan. En de rest aan de rechterkant heeft weinig te vertellen. Over naar Links: PvdA; waar zijn ze? Ze zitten in de opositie maar echt opositie voeren doen ze niet. De SP en Groenlinks zie ik niet in de regering komen omdat hun ideeen te ver van de ' middelmaat' afliggen en vele kiezers dit niet waarderen. (Zoals uit de EU stappen ed.) Nee op dit moment zie ik geen sterkere coalitie dan CDA en VVD Liefst zonder D'66; want zij veroorzaken een hoop onrust zoals nu met de gekozen burgemeester. Liever dan een van de rechtstere kleinere partijen. Al met al zie ik genoeg kans voor Balkenende III |
Citaat:
Onder Paars is er teveel geld over de balk gesmeten wat beter bewaard had kunnen blijven... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dit is gewoon een discussie die al jaren gevoerd wordt..Keynes en klassieken...We zullen het toch niet eens worden |
Alsjeblieft niet!!!!!!
Niet dat ik nu iemand weet die het beter zou doen maar het beleid van bak ellende is totaal niet slim en Harry Potter (bak ellende) kan beter zijn eigen plek in de oppositie weer innemen |
Citaat:
F. Citaat:
F. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |