![]() |
{Wi} Formule invullen lukt niet
Ik moet een kansverdeling maken op mijn GF.
Alleen nu weet ik niet meer hoe dat moet. In mijn aantekening staat: L2= " biopdf(5,0,2,x)" Als ik dat invul geeft hij error aan. Ik druk op stat enter, vul bij L1 getallen in, 0t/m5 en bij L2 voer ik die formule in. Weet iemand toevallig hoe het wel lukt? |
Citaat:
binompdf(totaal aantal keren, kans, keren dat het moet lukken) dus binompdf(5,0.2,x)-)L1 of anders stop je het in Y1 en dan de tabel bekijken |
ben je blond ofzow...
|
Citaat:
En nu graag antwoord op mijn vraag.... |
Ik snap je vraag geloof ik niet. Jij wil een formule in een lijst opslaan?
|
Citaat:
Niet opslaan, wel een lijst maken d.m.v van een formule. Ik voer die formule in op L2 (op L1 staat 0 t/m 5) en dan moet ik in L2 een lijst krijgen met de uitkomsten. L1 L2 0 ... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ... L2= "biocdf(5,0.2,X)" Zo ziet het eruit om de GF. Maar als ik op enter klik krijg ik error te zien. |
en wat als je hem gewoon invoerd als grafiek en dan in de tabel kijkt?? dan kan je ook gewoon de getallen aflezen
|
elke rekenmachine heb je? een ti-83?
|
Je zal wel geen TI hebben, maar op een TI moet je dan dit invullen:
binomcdf(5,0.2,X) -> L2 (geloof ik) Hmm, wacht eens. Vul je in L1 in hoe vaak je wil dat het 'lukt'? Dan zou je in de formule L1 ipv X moeten doen, dus binomcdf(5,0.2,L1). |
Citaat:
Je zal wel geen TI hebben, maar op een TI moet je dan dit invullen: binomcdf(5,0.2,X) -> L2 (geloof ik) Hmm, wacht eens. Vul je in L1 in hoe vaak je wil dat het 'lukt'? Dan zou je in de formule L1 ipv X moeten doen, dus binomcdf(5,0.2,L1). Lukt niet |
Citaat:
|
Ok, dit heb ik gedaan:
{1,2,3,4,5} -> L1 binomcdf(5,.2,L1) -> L2 L2 is dan: {.73728 .94208 .99328 .99968 1} |
Citaat:
Die antwoorden kloppen ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
*zoekt naar de wat-ben-ik-ook-een-debiel-smilie* Edit: in die andere post zei ze binomcdf. Ok, {1,2,3,4,5} -> L1 binompdf(5, .2, L1) -> L2 L2 = {.4096 .2048 .0512 .0064 3.2 E-4} klopt 'ie nu? |
Citaat:
Maar bedankt voor de moeite. Over 1.5uur heb ik de toets, ik reken het allemaal afzonderlijk uit. En de getallen die jij er uit hebt kloppen ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb liever dat je die energie gebruikt om me het antwoord te geven, dan me belachelijk te maken! |
Hoe is de toets gegaan?(misschien kun je de errormelding even posten)
|
Citaat:
Errormelding: Err: DATA TYPE |
Citaat:
VB: je vult in Y1=string3, dan krijg je een data type error, omdat je geen string kan berekenen/plotten. Oh, mijn vorige antwoord wsa met L1= 1t/m 5, ik was de 0 vergeten Zo wel goed?: {.32768 .4096 .2048 .0512 .0064 3.2 E-4} |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |