Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Commercial-boutade (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1125038)

gueux 10-03-2005 15:11

Commercial-boutade
 
Ontworpen door een vrouwelijke gynaecoloog. Het wonder van de gebogen groeven in de nieuwe tampons van OB is bedacht door, jawel, een vrouwelijke gynaecoloog. En dat is natuurlijk het vermelden in de reclame waard. Ik stel me dan zo voor dat een vrouw zo'n ding inbrengt, voor de tv gaat zitten, die reclame ziet en dan denkt, O, dus dáárom zit ie zo lekker. Ik snap dat sowieso niet, dat soort op vrouwen gerichte reclames. Neem nou Activia. Omdat vrouwen zo'n last hebben van een onregelmatige stoelgang -man zijnde denk ik dan, hallooo, en wij dan? Wij willen ons af en toe ook wel eens even op ons gemak terug kunnen trekken in het kleinste kamertje om onze immer onstilbare honger naar kwaliteitslectuur te stillen met de op maat gesneden 5,6 leesminuten lange artikelen uit WCmagazine- is er nu Activia yoghurt, verrijkt met de Bifidus Essensis cultuur. Is er ook maar één vrouw op deze aardkloot die begrijpt wat er dan wordt bedoeld? Een probiotische microbiologe die denkt 'dus dàt is t. Ik denk al, wat proef ik toch?' Kom nou. Nee hoor, de dames en heren van Danone moeten weer zo nodig interessant doen. Bifidus Essensis, overigens, betekent 'in tweeën gespleten wezen'. Met een knipoog naar 'essentieel', waar reclamemakers zo op geilen. Omo bijvoorbeeld, pocht met Color LiquiGel. Verrijkt met Essentiële Oliën. In de volksmond ook wel 'onmisbaar', maar Van Dale leert ons 'fundamenteel', en daarom mag het van de RCC. Persoonlijke krijg ik het mijn strot niet uit, -laat staan mijn wasmachine in- maar goed, daar hebben ze bij Omo dan weer geen boodschap aan. Over boodschappen gesproken, grootgrutter C1000 spant de absolute kroon wat stompzinnige commercials betreft. Ubachs Wisbrun kwam met de mijns inziens ronduit briljante geen fratsen-campagne. Maar hun welverdiende euro's tellend moeten de mannen zich tot hun schrik gerealiseerd hebben dat ze zichzelf overbodig hadden gemaakt met hun campagne, want geen fratsen betekent geen nieuwe campagnes. En daarom besloten ze lijnrecht tegen eigen campagne in te varen en landelijk de -uiteraard fratsloze- stickerplakactie te introduceren. Want stickers plakken, dat scheelt.

Uitzicht 10-03-2005 18:56

Lekker om te lezen!

SiemdeCyper 10-03-2005 19:34

Dit hadden we nou even nodig :)

Uitzicht 10-03-2005 19:52

Citaat:

Simoen schreef op 10-03-2005 @ 20:34 :
Dit hadden we nou even nodig :)
Zeker mee eens.

Overigens, dit doet me aan Shitonya denken :)

Changshan 11-03-2005 12:47

Humorvol tekstje; constant tussen de regels door leesbaar cynisme. Schrijf meer columns en doe mee met de volgende columnwedstrijd. (y)

Zut Alors! 11-03-2005 13:49

Je hebt er wel werk van gemaakt! Alles netjes uitgezocht of ben je gewoon ontzettend slim en heb je bij elke reclame zoiets van 'Oh, zo zit dat dus...'? Het maakt er in ieder geval wel een sterke tekst van, zo al die feitjes. Verder is het mooi opgebouwd, alleen je onderbreking over dat kleine kamertje is wat lang.

(y)

Changshan 11-03-2005 14:24

Misschien is die lange onderbreking iets minder storend als je de tekst even in alinea's verdeeld. Meer kan ik eigenlijk niet op de tekst aanmerken.:)

gueux 11-03-2005 14:56

Citaat:

Grim schreef op 10-03-2005 @ 20:52 :
Overigens, dit doet me aan Shitonya denken :)
Oei, ik hoop toch iets subtieler te zijn dan zij.

Uiteraard bedankt voor de reacties :)

Uitzicht 11-03-2005 15:53

Citaat:

gueux schreef op 11-03-2005 @ 15:56 :
Oei, ik hoop toch iets subtieler te zijn dan zij.

Uiteraard bedankt voor de reacties :)

Dat wel ;)
Maar je 'basht' een paar reclames, doet me denken aan haar column. Jij gaat inderdaad subtieler te werk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.