![]() |
Us3
Iemand bekend met deze groep?
heerlijke nummers hebben ze zoals Cantaloop :) In ieder geval: ze zijn 30 maart in Paradiso, gaat er nog iemand? |
Is een simpele mix tussen jazz,pop en funk. Best wel aardig, maar geen muzikale hoogvlieger. :o
Lees dit maar eens. :cool: In 1994 stond de Britse producer/dj Geoff Wilkinson van Us3 onder contract van het jazz label Blue Note en mocht hij ongegeneerd putten uit de archieven van de befaamde platenmaatschappij. Dat jaar scoorde hij met zijn jazz/hiphop collectief Us3 een grote hit met Cantaloop ('funky, funky'), gebaseerd op een sample van Herbie Hancocks nummer Cantaloup Island. Het album Hand On The Torch was hun antwoord op het indertijd baanbrekende en zeer succesvolle album Jazzmatazz van producer Guru. Vervolgens bleef het lang stil rond Us3 en ook de in 1997 uitgebrachte opvolger Broadway & 52nd benaderde het debuut niet. Wilkinson werd door Blue Note op straat gezet en vond een nieuw onderkomen op het Verve label, die hem alle vrijheid gaf te rommelen in de studio. Het resultaat is An Ordinary Day (..) dat 15 jazzy popliedjes bevat die goed passen in de huidige jazzdance revival, waarvan St Germain de succesvolste exponent is. Het album bevat mooie samples uit de jazz en hiphop, swingt lekker door en presenteert de rapper Michelob (ook verantwoordelijk voor de meeste teksten) en de Amerikaanse zangeres Alison Crockett, die klinkt als een jazzy Shirley Bassey. Wat mij betreft een echte comeback van een van de uitvinders van het genre. Psss, dan is de band... St, Germain toch iets beter. ;) |
st. germain is ook top (y)
|
st germain digg ik ook wel
|
ook in tivoli do 31 maart. lijkt me wel relaxed
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |